Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Lekker buiten padellen. Vandaag regen, wolken en zonneschijn gehad. En dat allemaal binnen 1 uur.
Afgelopen week heerlijk genoten van witte rust, zonder schaamte.Hoopvol schreef: ↑04 mar 2023, 12:48Maar dat vind ik dan ook weer hypocriet. Wat doe je in midden Italië? Alsof rijden met de auto zo goed voor het milieu is.
Mensen die menen niet te willen vliegen zouden eigenlijk ook niet in het buitenland op vakantie moeten gaan. Ga op een camping in een naburig dorp op vakantie en geniet van de groene rust.
Ik vind dat wel een beetje suggestief. Alles wat je doet is een afweging tussen verantwoordelijkheid nemen en vrijmoedig genieten van Gods gaven. Maar dat wil niet zeggen dat dit punt niet zwaar weegt.huisman schreef: ↑04 mar 2023, 12:17Dit zijn de zinnen die ik van velen hoor en lees en daarna boeken ze een vliegticket.Ambtenaar schreef: ↑04 mar 2023, 12:00Het is zorgelijk dat steeds meer mensen willen vliegen, omdat dit met relatief veel CO2-uitstoot per persoon gepaard gaat. Zeker als christen vind ik dat je in het kader van rentmeesterschap goed moet nadenken over vliegen, omdat klimaatverandering ernstige gevolgen heeft.huisman schreef: ↑04 mar 2023, 10:48 We praten wel groen en duurzaam maar we doen het niet. De luchtvaart is na de corona crisis onverwacht snel aan het herstellen.
Het is dat de luchtvaartmaatschappijen rekening moeten houden met het personeelsgebrek op bijna alle Europese luchthavens anders zou de groei nog veel sneller gaan. Iedereen wil weer vliegen en vliegschaamte lijkt gelukkig niet meer te bestaan. https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... instgevend![]()
Hypocriet vind ik niet zo'n ontzettend groot woord. Maar ik erger me soms aan de mateloze politieke correctheid in duizend en één dingen waar ik best vaak mee te maken heb. Deze week was het ook weer veel raak.merel schreef: ↑04 mar 2023, 12:58
Hoezo hypocriet? De milieubelasting van het rijden met een auto is beduidend lager dan de milieubelasting van het vliegtuig. Dit geldt nog meer als je met meerdere personen rijdt. Daarnaast gebruiken wij onze auto zo min mogelijk en pakken de fiets of het OV.
Verder vraag ik mij af waarom jij zulke grote woorden als ' hypocriet ' gebruikt als iemand bewust niet vliegt, maar af en toe de auto pakt voor de jaarlijkse vakantie of familie bezoek.
En dan zie ik de post van jou en Ambtenaar, deze komen in mijn ogen zelfvoldaan over, zo van zie mij groen zijn en niet vliegen. Nou dan vraag ik me af, waarom, als je zo met het milieu begaan bent, waarom rij je zo ver weg voor een vakantie? Want dat is toch ook niet goed voor het milieu? Misschien minder belastend als vliegen, maar toch is er dan milieuvervuiling. En dat is iets wat ik niet snap van een groep milieubewusten, die wel anderen terechtwijzen op hun ecologische voetafdruk, maar zelf voor hun eigen gemak, weelde of economische belangen, hun eigen principes vertreden.
Goed, misschien is het wel helemaal niet op jouw van toepassing maar dat was mijn ergernis.
Waarom zou je als christen elkaar niet op de ecologische voetafdruk mogen wijzen? Dat doen we toch ook op andere gebieden? Of is dat makkelijker omdat het jezelf niet betreft als een ander bv het 7e gebod overtreedt?Hoopvol schreef: ↑04 mar 2023, 20:23Hypocriet vind ik niet zo'n ontzettend groot woord. Maar ik erger me soms aan de mateloze politieke correctheid in duizend en één dingen waar ik best vaak mee te maken heb. Deze week was het ook weer veel raak.merel schreef: ↑04 mar 2023, 12:58
Hoezo hypocriet? De milieubelasting van het rijden met een auto is beduidend lager dan de milieubelasting van het vliegtuig. Dit geldt nog meer als je met meerdere personen rijdt. Daarnaast gebruiken wij onze auto zo min mogelijk en pakken de fiets of het OV.
Verder vraag ik mij af waarom jij zulke grote woorden als ' hypocriet ' gebruikt als iemand bewust niet vliegt, maar af en toe de auto pakt voor de jaarlijkse vakantie of familie bezoek.
En dan zie ik de post van jou en Ambtenaar, deze komen in mijn ogen zelfvoldaan over, zo van zie mij groen zijn en niet vliegen. Nou dan vraag ik me af, waarom, als je zo met het milieu begaan bent, waarom rij je zo ver weg voor een vakantie? Want dat is toch ook niet goed voor het milieu? Misschien minder belastend als vliegen, maar toch is er dan milieuvervuiling. En dat is iets wat ik niet snap van een groep milieubewusten, die wel anderen terechtwijzen op hun ecologische voetafdruk, maar zelf voor hun eigen gemak, weelde of economische belangen, hun eigen principes vertreden.
Goed, misschien is het wel helemaal niet op jouw van toepassing maar dat was mijn ergernis.
Wij proberen zover als het in ons bereik en financiën ligt rekening te houden met het milieu en de natuur. Helemaal milieuneutraal leven lukt in de Westerse maatschappij niet. Al zijn sommige vervuilende zaken makkelijk te mijden waaronder het vliegverkeer beperken en beduidend minder vlees eten. Dat betekent voor ons verder geen wintersportvakantie, zoveel mogelijk gebruik maken van fiets of openbaar vervoer, seizoensgebonden eten, hergebruik van kleding en producten, geen palmolie, microplastic mijden etc.
….en iemand die wel op wintersport is geweest heeft daarmee een zonde gedaan? Ik vind dit bijna een klimaat wetticisme (Ik ben een winterhater en heb niks met dat witte spul dus wintersport is nooit een verleiding geweest)merel schreef: ↑06 mar 2023, 08:34Waarom zou je als christen elkaar niet op de ecologische voetafdruk mogen wijzen? Dat doen we toch ook op andere gebieden? Of is dat makkelijker omdat het jezelf niet betreft als een ander bv het 7e gebod overtreedt?Hoopvol schreef: ↑04 mar 2023, 20:23Hypocriet vind ik niet zo'n ontzettend groot woord. Maar ik erger me soms aan de mateloze politieke correctheid in duizend en één dingen waar ik best vaak mee te maken heb. Deze week was het ook weer veel raak.merel schreef: ↑04 mar 2023, 12:58
Wij proberen zover als het in ons bereik en financiën ligt rekening te houden met het milieu en de natuur. Helemaal milieuneutraal leven lukt in de Westerse maatschappij niet. Al zijn sommige vervuilende zaken makkelijk te mijden waaronder het vliegverkeer beperken en beduidend minder vlees eten. Dat betekent voor ons verder geen wintersportvakantie, zoveel mogelijk gebruik maken van fiets of openbaar vervoer, seizoensgebonden eten, hergebruik van kleding en producten, geen palmolie, microplastic mijden etc.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De plannen voor padel zijn ook bij ons concreter aan het worden. Op de plek van 1 tennisbaan kunnen 2 padelbanen. Dat zijn meer inkomsten per m2. En de auto schoonmaken, hier een goed adres in Zeeland.
Zondig wil ik het niet direct noemen, maar je kan je afvragen in hoeverre meewerken aan overduidelijke beschadiging van de natuur ingaat tegen de opdracht tot rentmeesterschap.huisman schreef: ↑06 mar 2023, 09:15….en iemand die wel op wintersport is geweest heeft daarmee een zonde gedaan? Ik vind dit bijna een klimaat wetticisme (Ik ben een winterhater en heb niks met dat witte spul dus wintersport is nooit een verleiding geweest)merel schreef: ↑06 mar 2023, 08:34Waarom zou je als christen elkaar niet op de ecologische voetafdruk mogen wijzen? Dat doen we toch ook op andere gebieden? Of is dat makkelijker omdat het jezelf niet betreft als een ander bv het 7e gebod overtreedt?Hoopvol schreef: ↑04 mar 2023, 20:23Hypocriet vind ik niet zo'n ontzettend groot woord. Maar ik erger me soms aan de mateloze politieke correctheid in duizend en één dingen waar ik best vaak mee te maken heb. Deze week was het ook weer veel raak.merel schreef: ↑04 mar 2023, 12:58
In principe heb je gelijk. Het is echter zo dat vliegen per persoon per kilometer zo'n 4 keer zoveel CO2 uitstoot oplevert in vergelijking met reizen met onze auto. In ons geval is de uitstoot per persoon met het reizen met de auto vergelijkbaar met uitstoot per persoon met reizen per trein.Hoopvol schreef: ↑04 mar 2023, 12:48 Maar dat vind ik dan ook weer hypocriet. Wat doe je in midden Italië? Alsof rijden met de auto zo goed voor het milieu is.
Mensen die menen niet te willen vliegen zouden eigenlijk ook niet in het buitenland op vakantie moeten gaan. Ga op een camping in een naburig dorp op vakantie en geniet van de groene rust.
Zelfs als je geen moderne auto hebt, dan zorgt reizen met het vliegtuig voor een hogere uitstoot per persoon per kilometer. Het vliegtuig is dus altijd de slechtste keuze betreffende uitstoot. Dat zou je dus eigenlijk moeten vermijden.
Want? Je mag dus wel uitstoten begrijp ik uit jouw verhaal maar er is een soort max waarde? Oeganda is best lastig met de auto maar als ik ga vliegen is dat zondig?Ambtenaar schreef: ↑06 mar 2023, 10:39In principe heb je gelijk. Het is echter zo dat vliegen per persoon per kilometer zo'n 4 keer zoveel CO2 uitstoot oplevert in vergelijking met reizen met onze auto. In ons geval is de uitstoot per persoon met het reizen met de auto vergelijkbaar met uitstoot per persoon met reizen per trein.Hoopvol schreef: ↑04 mar 2023, 12:48 Maar dat vind ik dan ook weer hypocriet. Wat doe je in midden Italië? Alsof rijden met de auto zo goed voor het milieu is.
Zelfs als je geen moderne auto hebt, dan zorgt reizen met het vliegtuig voor een hogere uitstoot per persoon per kilometer. Het vliegtuig is dus altijd de slechtste keuze betreffende uitstoot. Dat zou je dus eigenlijk moeten vermijden.
Ik heb heb begrip voor veganisten of mensen die geen gebruik maken van welke brandstofmotor dan ook. Maar dat middelmatige gedoe lijkt mij teveel op het nieuwe farizeïsme.
Ik dank dat ik minder vlieg dan die tollenaar.
Ik dank dat ik minder vlees eet dan die tollenaar.
Ik dank dat ik elektrisch rij en in het bezit ben van een warmtepomp en zonnepanelen en die tollenaar niet.
Je mag voor tollenaar huisman invoegen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, veel meer inkomsten, want 8 spelers padel waar anders wellicht 2 tennissers bezig zouden zijn. Nee nee, ging over een vriendendienst voor forummers.Ambtenaar schreef: ↑06 mar 2023, 10:30De plannen voor padel zijn ook bij ons concreter aan het worden. Op de plek van 1 tennisbaan kunnen 2 padelbanen. Dat zijn meer inkomsten per m2. En de auto schoonmaken, hier een goed adres in Zeeland.
- Maanenschijn
Reageer je niet een beetje erg allergisch?huisman schreef:Want? Je mag dus wel uitstoten begrijp ik uit jouw verhaal maar er is een soort max waarde? Oeganda is best lastig met de auto maar als ik ga vliegen is dat zondig?Ambtenaar schreef: ↑06 mar 2023, 10:39In principe heb je gelijk. Het is echter zo dat vliegen per persoon per kilometer zo'n 4 keer zoveel CO2 uitstoot oplevert in vergelijking met reizen met onze auto. In ons geval is de uitstoot per persoon met het reizen met de auto vergelijkbaar met uitstoot per persoon met reizen per trein.Hoopvol schreef: ↑04 mar 2023, 12:48 Maar dat vind ik dan ook weer hypocriet. Wat doe je in midden Italië? Alsof rijden met de auto zo goed voor het milieu is.
Ik heb heb begrip voor veganisten of mensen die geen gebruik maken van welke brandstofmotor dan ook. Maar dat middelmatige gedoe lijkt mij teveel op het nieuwe farizeïsme.
Ik dank dat ik minder vlieg dan die tollenaar.
Ik dank dat ik minder vlees eet dan die tollenaar.
Ik dank dat ik elektrisch rij en in het bezit ben van een warmtepomp en zonnepanelen en die tollenaar niet.
Je mag voor tollenaar huisman invoegen.
Een beetje opletten wat we doen is toch het minste wat we kunnen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.