Kleine ergernissen

Tiberius
Administrator

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ditbenik schreef:
Eloesje schreef:
Simon0612 schreef:
Als gast hier schreef:Mensen die zonder te vragen een tijd lang voor je oprit parkeren...
De hogedrukspuit pakken en het stoepje schoon gaan spuiten, dan laten ze het de volgende keer wel :)
Dit vind ik een goede tip, ga ik volgende keer doen. Hier staan ze zo vaak asociaal lang en als je zelf weg moet, zo irritant
En nu de christelijke houding.... ?
Mijn oprit schoon spuiten en zijn eigen auto er voor zetten.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Ditbenik schreef:
Eloesje schreef:
Simon0612 schreef:
Als gast hier schreef:Mensen die zonder te vragen een tijd lang voor je oprit parkeren...
De hogedrukspuit pakken en het stoepje schoon gaan spuiten, dan laten ze het de volgende keer wel :)
Dit vind ik een goede tip, ga ik volgende keer doen. Hier staan ze zo vaak asociaal lang en als je zelf weg moet, zo irritant
Ergert u niet..dus dit topic sluiten :slurp
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
Precies. Je andere oprit toekeren.
Zelfs dat komt voor, beide opritten geblokkeerd... Het is gewoon verboden, met een hogedrukspuit je stoepje spuiten niet. Dus hoe onchristelijk is het eigenlijk? Je veroorzaakt er bij de ander geen schade mee. Hooguit een wasbeurt nodig, misschien dat het dan duidelijk is dat het niet prettig is?? Zijn nml altijd dezelfde en iets van zeggen heeft weinig effect tot nu toe.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Eloesje schreef:
Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
Zelfs dat komt voor, beide opritten geblokkeerd... Het is gewoon verboden, met een hogedrukspuit je stoepje spuiten niet. Dus hoe onchristelijk is het eigenlijk? Je veroorzaakt er bij de ander geen schade mee. Hooguit een wasbeurt nodig, misschien dat het dan duidelijk is dat het niet prettig is?? Zijn nml altijd dezelfde en iets van zeggen heeft weinig effect tot nu toe.
Ik kan me niet voorstellen dat die chauffeurs daarna denken "zie, hoe lief ze elkaar hebben".
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:
Eloesje schreef:
Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat die chauffeurs daarna denken "zie, hoe lief ze elkaar hebben".
Want christelijk is ieder conflict vermijden?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Als ik met mijn auto weg zou moeten zou ik even vragen of ze de auto willen verplaatsen.
Als ze dat niet doen kan je altijd nog een ruitenwisser afbreken (niet serieus bedoelt).

In ons vorige wijkje hadden we genoeg parkeerplaatsen alleen de bewoners waren alsnog te beroerd om daar te parkeren. Alsnog de halve straat vol met auto's. Te beroerd om een metertje extra te lopen. Maar vervolgens wel in vol ornaat gaan hardlopen..
Maanenschijn

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
Eloesje schreef:
Zeeuw schreef: Precies. Je andere oprit toekeren.
Ja.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:Ja.
Je quote verkeerd. Maar ook dan ben ik het er niet mee eens.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
Eloesje schreef:
Zeeuw schreef: Precies. Je andere oprit toekeren.
Dat is blijkbaar jouw uitleg van de opdracht van Paulus. "Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen. Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen." Ik kan in de Schrift niets vinden wat er ook maar iets op wijst wat het goed praat om de auto voor je uitrit dan maar onder de modder te spuiten. Maar ik begrijp dat jij me dat wel kunt laten zien. Ik ben benieuwd. Leven in navolging van Christus gaat in tegen jezelf. Dat vraagt om zelfverloochening en het kruis opnemen.
Maanenschijn

Re: RE: Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Sorry, Tapatalk geeft de quotes prima weer.

Als het geen zaak van zaligheid betreft is ieder conflict onjuist.

Aanwijzingen als voeten wassen, wang toe keren, etc zijn er volop. Het tweede deel van het grote gebod is niet voor niets de ander liefhebben als je zelf.

Ik ben benieuwd waarom jij dat niet met mij eens bent?

Ik vind het echt onchristelijk om iemands auto bewust te besmeuren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

+1
De liefde zou ons kenmerk moetem zijn
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Simon0612

Re: RE: Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Simon0612 »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Sorry, Tapatalk geeft de quotes prima weer.

Als het geen zaak van zaligheid betreft is ieder conflict onjuist.

Aanwijzingen als voeten wassen, wang toe keren, etc zijn er volop. Het tweede deel van het grote gebod is niet voor niets de ander liefhebben als je zelf.

Ik ben benieuwd waarom jij dat niet met mij eens bent?

Ik vind het echt onchristelijk om iemands auto bewust te besmeuren.
Een paar modderspetters van een hogedrukspuit kun je zeker niet bewust besmeuren noemen. Dat is zwaar overtrokken natuurlijk. Is bewust je auto voor iemands oprit parkeren terwijl je al weet dat dit niet de bedoeling is wel een christelijke houding?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Nee tuurlijk niet. Maar zo’n bewuste tegenactie is ook geen staaltje van christelijk gedrag.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vraag me ook af of het 'de andere wang toekeren' hetzelfde is als over je heen laten lopen. Dat denk ik helemaal niet.

De andere wang toekeren is een teken van kracht en van zelfbewuste en zelfgekozen liefde. Je kunt dat echt niet vergelijken met sub-assertief gedrag.

Dus afhankelijk van de context vind ik niet dat het voor een christen uitgesloten is om de ander een les te leren.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Ik vraag me ook af of het 'de andere wang toekeren' hetzelfde is als over je heen laten lopen. Dat denk ik helemaal niet.

De andere wang toekeren is een teken van kracht en van zelfbewuste en zelfgekozen liefde. Je kunt dat echt niet vergelijken met sub-assertief gedrag.

Dus afhankelijk van de context vind ik niet dat het voor een christen uitgesloten is om de ander een les te leren.
De andere wang toekeren kan een mens beschaamd doen staan. Het is maar of hij of zij niet helemaal verhard is.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie