Uit het nieuws: Prins Heinrich Reuss XIII

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8939
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Uit het nieuws: Prins Heinrich Reuss XIII

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:Zou Forum een bedreiging voor Nederland worden, zijn? Of mag je niet hardop denken?
Ik denk dat ze het al zijn. En tegelijkertijd zijn de de onbetaalde rekening van de huidige politiek. Die moeten dus ook hun hand in eigen boezem steken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Uit het nieuws: Prins Heinrich Reuss XIII

Bericht door Herman »

huisman schreef:Ik vind deze situatie meer bij het cultureel erfgoed van Duitsland behoren. Ik heb enige tijd geleden twee boeken van historicus Partick Dassen gelezen. Sprong in het duister, Duitsland voor en in WW1 (1871-1918) en De Weimar Republiek.(1918-1933) Dan zie je de situatie van vandaag op vele momenten terugkomen.
Bedankt voor de aanbevelingen. Ik heb ook redelijk wat gelezen over het interbellum in Duitsland. Het is de vraag of je nu van cultureel erfgoed kunt spreken, want je moet wel de politiek van na 1945 meewegen en de manier waarop sindsdien met radicale bewegingen in DLD is omgegaan. Ze zijn daar nog wat scherper als in Nederland op rechts-radicaal en meer politiek correct in het midden, alhoewel het de laatste tien jaar met de AFD en dergelijke wel wat anders is geworden.
Plaats reactie