Haha, ja, dat hoop ik ook. Ons maandbedrag is 81 en prijzen staan vast tot juli. Kom maar door met die poen.Zita schreef: Ik heb een maandbedrag van €91, en heb mijn tarief nog 2,5 jaar vaststaan op het niveau van 1,5 jaar geleden. Krijg ik nu ook €190 korting?
Stijgende energieprijzen en overige inflatie
Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie
Zeeuw schreef:Haha, ja, dat hoop ik ook. Ons maandbedrag is 81 en prijzen staan vast tot juli. Kom maar door met die poen.Zita schreef: Ik heb een maandbedrag van €91, en heb mijn tarief nog 2,5 jaar vaststaan op het niveau van 1,5 jaar geleden. Krijg ik nu ook €190 korting?
Denk dat jullie het ook krijgen. Bedenk wel dat voor best veel mensen dit echt een verlichting is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Toen waren de panelen nog 200Wp per stuk. Inmiddels het dubbele.Zeeuw schreef:ja, achteraf dom dat ik het ook 10 jaar terug niet heb gedaan. Toen had ik een offerte voor 12 panelen voor € 5.700. Maar ja, als je alles vooraf weet.Valcke schreef:Ja, het is een investering, maar ik ben blij dat wij het 10 jaar geleden al gedaan hebben. Als we het al niet terugverdiend hebben, dan doen we dat nu wel gezien de hoge kWh-prijzen. Bij het prijsplafond van de overheid betaal je nog steeds 0,70 euro/kWh !Zeeuw schreef:Klopt. € 7.700. Het viel mij een beetje tegen moet ik zeggen. Sowieso koop ik pas vanaf 1 januari, dan zit ik niet met de BTW-verrekening. Ik ben deels zzp'er, maar die BTW-teruggave kun je dan weer niet via je bestaande eenmanszaak laten lopen want 'het is geen zakelijke investering'.Valcke schreef: Voor 10 panelen zou je niet boven de 10.000 euro moeten uitkomen met alles erop en eraan. Daar gaat dan de subsidie nog wel vanaf.
Dat verdien je toch wel terug, lijkt mij.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
En voor best veel mensen totaal niet nodig is. Ik ben, ondanks het gemak en het logische van de uitvoering, geen groot fan van generieke maatregelen. Al begrijp ik ze in deze wel.huisman schreef:Zeeuw schreef:Haha, ja, dat hoop ik ook. Ons maandbedrag is 81 en prijzen staan vast tot juli. Kom maar door met die poen.Zita schreef: Ik heb een maandbedrag van €91, en heb mijn tarief nog 2,5 jaar vaststaan op het niveau van 1,5 jaar geleden. Krijg ik nu ook €190 korting?
Denk dat jullie het ook krijgen. Bedenk wel dat voor best veel mensen dit echt een verlichting is.
Voorstel. Als al die mensen die het niet nodig hebben dat bedrag alvast aan de diaconie geven voor de mensen die wel muurvast zitten... Persoonlijk vind ik dit nu echt een praktische vorm van christelijke en broederlijke naastenliefde. Dan komt het zeker op de plekken terecht waar het echt nodig is, toch?Zeeuw schreef:En voor best veel mensen totaal niet nodig is. Ik ben, ondanks het gemak en het logische van de uitvoering, geen groot fan van generieke maatregelen. Al begrijp ik ze in deze wel.huisman schreef:Zeeuw schreef:Haha, ja, dat hoop ik ook. Ons maandbedrag is 81 en prijzen staan vast tot juli. Kom maar door met die poen.Zita schreef: Ik heb een maandbedrag van €91, en heb mijn tarief nog 2,5 jaar vaststaan op het niveau van 1,5 jaar geleden. Krijg ik nu ook €190 korting?
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 04 okt 2022, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag beweerde iemand dat het minder kost om je cv de hele dag aan te zetten, dan dat je hem twee keer per dag een kwartier aanzet. Dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk. 

Ik vind het eigenlijk niet zo heel praktisch. Wel christelijk. Maar ik vraag me af of de diaconieën nu momenteel echt enorme overuren draaien.Lilian1975 schreef: Voorstel. Als al die mensen die het niet nodig hebben dat bedrag alvast aan de diaconie geven voor de mensen die wel muurvast zitten... Persoonlijk vind ik dit nu echt een praktische vorm van christelijke en broederlijke naastenliefde. Dan komt het zeker op de plekken terecht waar het echt nodig is, toch?
-
[quote="Lilian1975"]
Ik zie weinig in zulke acties. Als het goed is zorgen we er sowieso elkaar voor dat de diaconie geld genoeg heeft. Daarbij komt dat de boodschappen ook stukken duurder zijn geworden. Ook met de diversen maatregelen zal de koopkracht van de meeste Nederlanders dalen. Met het oog daarop is het niet logisch om juist nu extra geld in te zamelen. (In goede tijden moet je geld sparen/ophalen, zodat je in slechte tijden geen extra inkomsten nodig heb.)
Ik zie weinig in zulke acties. Als het goed is zorgen we er sowieso elkaar voor dat de diaconie geld genoeg heeft. Daarbij komt dat de boodschappen ook stukken duurder zijn geworden. Ook met de diversen maatregelen zal de koopkracht van de meeste Nederlanders dalen. Met het oog daarop is het niet logisch om juist nu extra geld in te zamelen. (In goede tijden moet je geld sparen/ophalen, zodat je in slechte tijden geen extra inkomsten nodig heb.)
-
Broodje aap verhaal.Posthoorn schreef:Vandaag beweerde iemand dat het minder kost om je cv de hele dag aan te zetten, dan dat je hem twee keer per dag een kwartier aanzet. Dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
Punt is dat je niet weet of het mogelijk volgend jaar het wel nodig heb. Je zou het maandelijks kunnen geven eventueel.Lilian1975 schreef: Voorstel. Als al die mensen die het niet nodig hebben dat bedrag alvast aan de diaconie geven voor de mensen die wel muurvast zitten... Persoonlijk vind ik dit nu echt een praktische vorm van christelijke en broederlijke naastenliefde. Dan komt het zeker op de plekken terecht waar het echt nodig is, toch?
Maar degenen die een maandbedrag op moeten hoesten met een nieuw contract van 850 euro? ( hoorde zelfs van iemand die daar nog boven zat) dan komen ze nog uit op 660 euro toch? Corrigeer me als ik het fout zie.Zeeuw schreef:Haha, ja, dat hoop ik ook. Ons maandbedrag is 81 en prijzen staan vast tot juli. Kom maar door met die poen.Zita schreef: Ik heb een maandbedrag van €91, en heb mijn tarief nog 2,5 jaar vaststaan op het niveau van 1,5 jaar geleden. Krijg ik nu ook €190 korting?
Nee, want de prijzen worden lager vastgesteld. Dus kun je nooit meer op dat soort bedragen komen bij normaal gebruik.Terri schreef:Maar degenen die een maandbedrag op moeten hoesten met een nieuw contract van 850 euro? ( hoorde zelfs van iemand die daar nog boven zat) dan komen ze nog uit op 660 euro toch? Corrigeer me als ik het fout zie.Zeeuw schreef:Haha, ja, dat hoop ik ook. Ons maandbedrag is 81 en prijzen staan vast tot juli. Kom maar door met die poen.Zita schreef: Ik heb een maandbedrag van €91, en heb mijn tarief nog 2,5 jaar vaststaan op het niveau van 1,5 jaar geleden. Krijg ik nu ook €190 korting?
-
Zover ik weet valt het bij onze diaconie mee. Weet iemand wat een kerk zonder arme met de diaconale collecte doet?Zeeuw schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo heel praktisch. Wel christelijk. Maar ik vraag me af of de diaconieën nu momenteel echt enorme overuren draaien.Lilian1975 schreef: Voorstel. Als al die mensen die het niet nodig hebben dat bedrag alvast aan de diaconie geven voor de mensen die wel muurvast zitten... Persoonlijk vind ik dit nu echt een praktische vorm van christelijke en broederlijke naastenliefde. Dan komt het zeker op de plekken terecht waar het echt nodig is, toch?
Bij ons ook vermoed ik.MGG schreef:Zover ik weet valt het bij onze diaconie mee.Zeeuw schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo heel praktisch. Wel christelijk. Maar ik vraag me af of de diaconieën nu momenteel echt enorme overuren draaien.Lilian1975 schreef: Voorstel. Als al die mensen die het niet nodig hebben dat bedrag alvast aan de diaconie geven voor de mensen die wel muurvast zitten... Persoonlijk vind ik dit nu echt een praktische vorm van christelijke en broederlijke naastenliefde. Dan komt het zeker op de plekken terecht waar het echt nodig is, toch?
Deels sparen tot een gezonde buffer, verder ook besteden voor nodig wereldwijd of eventueel in andere gemeenten.MGG schreef:Zover ik weet valt het bij onze diaconie mee. Weet iemand wat een kerk zonder arme met de diaconale collecte doet?Zeeuw schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo heel praktisch. Wel christelijk. Maar ik vraag me af of de diaconieën nu momenteel echt enorme overuren draaien.Lilian1975 schreef: Voorstel. Als al die mensen die het niet nodig hebben dat bedrag alvast aan de diaconie geven voor de mensen die wel muurvast zitten... Persoonlijk vind ik dit nu echt een praktische vorm van christelijke en broederlijke naastenliefde. Dan komt het zeker op de plekken terecht waar het echt nodig is, toch?
Binnen de GG gebeurt dit veelal via het deputaatschap Bijzondere Noden.
- Niet meer zo actief -