De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef:https://www.specsavers.nl/winkelzoeker/ ... YnNpdGU%3D

Mogelijk helpt dit (mocht je dit bericht überhaupt lezen ipv alleen de link ;))
Direct maar even gedaan wat je suggereerde: https://www.pzc.nl/bevelanden/snelkraak ... ~aaa553a9/
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
MGG schreef:https://www.specsavers.nl/winkelzoeker/ ... YnNpdGU%3D

Mogelijk helpt dit (mocht je dit bericht überhaupt lezen ipv alleen de link ;))
Direct maar even gedaan wat je suggereerde: https://www.pzc.nl/bevelanden/snelkraak ... ~aaa553a9/
Dat gebeurt overal, en dat begint 'normaal' te worden.
Ook in de plaats onzer inwoning. Vanmorgen kreeg ik nog een WhatsApp van de Supermarkt waar ik nog af en doe wat vrijwilligerswerk mag doen: wat te doen bij een overval? Ik zal dat hier maar niet openbaar plaatsen. Maar waarschijnlijk dat Appie dit berichtje verstuurde omdat een andere supermarkt hier is overvallen.
Ja, en dat in dat goede Rijssen!
https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~ae30891b/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef: Direct maar even gedaan wat je suggereerde: https://www.pzc.nl/bevelanden/
Dat gebeurt overal, en dat begint 'normaal' te worden.
Ook in de plaats onzer inwoning. Vanmorgen kreeg ik nog een WhatsApp van de Supermarkt waar ik nog af en doe wat vrijwilligerswerk mag doen: wat te doen bij een overval? Ik zal dat hier maar niet openbaar plaatsen. Maar waarschijnlijk dat Appie dit berichtje verstuurde omdat een andere supermarkt hier is overvallen.
Ja, en dat in dat goede Rijssen!
https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~ae30891b/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bourdon16 »

Erik1960 schreef:
Zeeuw schreef:Dat eerste mag zeker. In het tweede geval, we moeten natuurlijk geen devaluatie van badum tss toestaan he. Dat zou het forum laten zakken in waarde.
Ik reken op een Synode-commissie die dat gaat onderzoeken :)
Tribunalen!!
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Klavart »

Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Badum tsss, zeg je dan toch?
Nee, dat is meer in andere situaties. Dit was meer 'badum link, tss bericht en dat dan in herhaling met onbegrijpelijkheid over waarom iemand dan een link plaatst die letterlijk uitlegt waarom de mening van diezelfde persoon niet het doorslaggevende element van het probleem is.
Ssst mudab
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Klavart schreef:
Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Badum tsss, zeg je dan toch?
Nee, dat is meer in andere situaties. Dit was meer 'badum link, tss bericht en dat dan in herhaling met onbegrijpelijkheid over waarom iemand dan een link plaatst die letterlijk uitlegt waarom de mening van diezelfde persoon niet het doorslaggevende element van het probleem is.
Ssst mudab
Travalk toch…
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Klavart »

:)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Mannetje »

Klavarts zijn altijd dwars.

Badum tsss
-
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Klavart »

Mannetje schreef:Klavarts zijn altijd dwars.

Badum tsss
En dan ben ik niet eens een Zeeuw(s) Mannetje...
::salut
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Chrisje72 »

Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Badum tsss, zeg je dan toch?
Nee, dat is meer in andere situaties. Dit was meer 'badum link, tss bericht en dat dan in herhaling met onbegrijpelijkheid over waarom iemand dan een link plaatst die letterlijk uitlegt waarom de mening van diezelfde persoon niet het doorslaggevende element van het probleem is.
Zeeuw zegt: dit is de reden dat er te weinig woningen gebouwd worden
Mgg zegt: waarom moeten die woningen überhaupt gebouwd worden? De bevolking(oorspronkelijke) krimpt. Kan dan alleen maar door de immigranten zijn.

Wat MGG over het hoofd ziet denk ik is dat door het aantal scheidingen er bijna 2 keer (nou ja minstens 1.5 keer) zoveel woningen nodig zijn dan voorheen.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: RE: Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door MGG »

Chrisje72 schreef:
Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Badum tsss, zeg je dan toch?
Nee, dat is meer in andere situaties. Dit was meer 'badum link, tss bericht en dat dan in herhaling met onbegrijpelijkheid over waarom iemand dan een link plaatst die letterlijk uitlegt waarom de mening van diezelfde persoon niet het doorslaggevende element van het probleem is.
Zeeuw zegt: dit is de reden dat er te weinig woningen gebouwd worden
Mgg zegt: waarom moeten die woningen überhaupt gebouwd worden? De bevolking(oorspronkelijke) krimpt. Kan dan alleen maar door de immigranten zijn.

Wat MGG over het hoofd ziet denk ik is dat door het aantal scheidingen er bijna 2 keer (nou ja minstens 1.5 keer) zoveel woningen nodig zijn dan voorheen.
Komt redelijk in de buurt. Eerder zei ik dat het kleiner worden van huishoudens ook druk veroorzaakt (net als tal van andere factoren). Er wordt echter amper aandacht besteedt aan de enorme druk die de massa migratie veroorzaakt. Lange tijd was dat een 'rechts idee' en zweeg het 'midden en links' erover. (Zelfs minister de Jonge pas ook zei.) Ik ben op dit gebied een groot voorstander van een grotere rol van de overheid. We hebben nu een enorm woningtekort en ik vind het mede daarom onverantwoord om honderdduizenden migranten toe te laten. Als de overheid ervoor kiest om dit wel te doen, dan vind ik dat hun het de extra druk op de woningmarkt ook zelf moeten oplossen.
Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

MGG schreef:
Chrisje72 schreef:
Zeeuw schreef:
Mannetje schreef:Badum tsss, zeg je dan toch?
Nee, dat is meer in andere situaties. Dit was meer 'badum link, tss bericht en dat dan in herhaling met onbegrijpelijkheid over waarom iemand dan een link plaatst die letterlijk uitlegt waarom de mening van diezelfde persoon niet het doorslaggevende element van het probleem is.
Zeeuw zegt: dit is de reden dat er te weinig woningen gebouwd worden
Mgg zegt: waarom moeten die woningen überhaupt gebouwd worden? De bevolking(oorspronkelijke) krimpt. Kan dan alleen maar door de immigranten zijn.

Wat MGG over het hoofd ziet denk ik is dat door het aantal scheidingen er bijna 2 keer (nou ja minstens 1.5 keer) zoveel woningen nodig zijn dan voorheen.
Komt redelijk in de buurt. Eerder zei ik dat het kleiner worden van huishoudens ook druk veroorzaakt (net als tal van andere factoren). Er wordt echter amper aandacht besteedt aan de enorme druk die de massa migratie veroorzaakt. Lange tijd was dat een 'rechts idee' en zweeg het 'midden en links' erover. (Zelfs minister de Jonge pas ook zei.) Ik ben op dit gebied een groot voorstander van een grotere rol van de overheid. We hebben nu een enorm woningtekort en ik vind het mede daarom onverantwoord om honderdduizenden migranten toe te laten. Als de overheid ervoor kiest om dit wel te doen, dan vind ik dat hun het de extra druk op de woningmarkt ook zelf moeten oplossen.
Hoe verhoudt dit standpunt zich tot onze opdracht 'Goed liefhebben boven alles en je naaste als jezelf'? Ik lees nergens in de bijbel 'eigen volk liefhebben als jezelf'. Ik lees naaste. Of kunnen we uit de gelijkenis van de barmhartige samaritaan leren dat alleen mensen van ons eigen volk onze naaste zijn?
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: RE: Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door MGG »

merel schreef:
Hoe verhoudt dit standpunt zich tot onze opdracht 'Goed liefhebben boven alles en je naaste als jezelf'? Ik lees nergens in de bijbel 'eigen volk liefhebben als jezelf'. Ik lees naaste. Of kunnen we uit de gelijkenis van de barmhartige samaritaan leren dat alleen mensen van ons eigen volk onze naaste zijn?
Liefhebben is wat anders dan bij ons laten wonen. Met de miljarden die asielzoekers in Nederland kosten kun je er 10x zoveel helpen in de regio. Nog los van het feit dat de relatief rijke vluchtelingen naar Europa komen. De allerarmste uit bijvoorbeeld Syrië hebben geen geld om zo ver te vluchten.
Overigens ben ik groot voorstander voor meer ontwikkelings- en noodhulp. Zoals eerder in het topic vakantie al aan bod kwam kunnen wij ons de vraag stellen 'Hebben wij onze naaste net zo lief als onszelf als we voor duizenden euro's op vakantie gaan of een auto kopen van 100k, terwijl we met dat geld naaste van de hongerdood kunnen redden.' (Het standpunt van de SGP over migratie en ontwikkelingshulp vind ik een mooie invulling van naaste liefhebben en ook realisme.)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

MGG schreef:Liefhebben is wat anders dan bij ons laten wonen. Met de miljarden die asielzoekers in Nederland kosten kun je er 10x zoveel helpen in de regio. Nog los van het feit dat de relatief rijke vluchtelingen naar Europa komen. De allerarmste uit bijvoorbeeld Syrië hebben geen geld om zo ver te vluchten.
Overigens ben ik groot voorstander voor meer ontwikkelings- en noodhulp. Zoals eerder in het topic vakantie al aan bod kwam kunnen wij ons de vraag stellen 'Hebben wij onze naaste net zo lief als onszelf als we voor duizenden euro's op vakantie gaan of een auto kopen van 100k, terwijl we met dat geld naaste van de hongerdood kunnen redden.' (Het standpunt van de SGP over migratie en ontwikkelingshulp vind ik een mooie invulling van naaste liefhebben en ook realisme.)
Je gebruikte een post eerder de term massa-immigratie. Dat vind ik nogal overtrokken, aangezien ruim 90% van de vluchtelingen zijn/haar regio niet verlaat. Ik denk overigens dat we wel rekening moeten houden met meer immigratie: steeds grotere delen van bijv Afrika raken onbewoonbaar en door de moderne communicatiemiddelen zien de mensen daar in welke ongelofelijke rijkdom wij in Europa leven. Niet vreemd dat dat aantrekkingskracht heeft. Het zou van realisme getuigen wanneer we verantwoordelijkheid nemen voor de scheefheid in verdeling van rijkdom. Zowel internationaal als nationaal. Geld is geen probleem, de verdeling ervan wel.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie