De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:Waar is het bewijs voor de stelling dat het land opgekocht wordt zodat er huizen op gebouwd kunnen worden?
Er is in Nederland een grote vraag naar woningen. Die moeten ergens komen. Simpel als dat. Vervolgens is het makkelijk als boeren die kaart te trekken. Sommigen trekken vervolgens een ‘ligt allemaal aan die buitenlanders’ kaart.
Maar bv hier in Zeeland kunnen starters amper een woning vinden. En dan hebben we het niet over de overspannen Randstad.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

CvD schreef:
Zeeuw schreef:
CvD schreef:
Mannetje schreef:Waar is het bewijs voor de stelling dat het land opgekocht wordt zodat er huizen op gebouwd kunnen worden?
Die is er genoeg G Brouwer uit Stroe deze man is boer . Ze wilden mijn bedrijf kopen. Ik zeg dat is goed maar de grond hou. Dan ga ik daar tarwe aardappelen en zo opverbouwe zij. Nee dat was de bedoeling niet het ging om de grond. Provincie Gelderland komt en dag na het protest met de kaart city Stroe. Is excuus voor aangeboden. Voor de rest zoek maar op Google zat genoeg uitspraken te vinden. Neem even de nieuwe omgevings wet onder de loep. Het moet makkelijk worden de bestemmings plan te wijzigen. Al die asielzoekers die hier zijn en nog in stromen binnen komen moeten allemaal woonruimte die er niet is. Nederland van zich zelf en de onnatuurlijk aanwas door geboorte is al jaren in daalden lijn.
Onder de omgevingswet bestaan geen bestemmingsplannen meer.
Oké maar wat ik begrepen heb is dat Hugo de Jonge de wet zo aangepast heeft dat men achteraf mag toetsen of de vergunningen goed waren.
Het hele omgevingswetdossier loopt al vele jaren. Het is nu vooral zaak of deze, net als bv de Wet kwaliteitsborging, een keer gaat ingevoerd worden. Het blijft een ingewikkeld dossier. Gemeenten moeten in hun omgevingsplannen met veel meer zaken dan alleen RO rekening houden. Dit zal m.i. juist niet zorgen voor makkelijke aanpassing van plannen. En dat vind ik vanuit mijn beroep niet persé een goede zaak.
Van de huidige dichtgetimmerde bestemmingsplannen word je ook niet altijd blij.
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvD »

De wetgeving is hier een ramp. Ze maken een wet proppen alles er in waar ze maar van denken dat het werkt. Ze komen erachter hé dat werkt niet zo aanpassen maar. In plaats van te kijken wat niet werkt en dat eruit te halen vullen we het nog even aan. Ja dan dan krijg je problemen waar je als burger of ondernemer de klos bent.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

CvD schreef:De wetgeving is hier een ramp. Ze maken een wet proppen alles er in waar ze maar van denken dat het werkt. Ze komen erachter hé dat werkt niet zo aanpassen maar. In plaats van te kijken wat niet werkt en dat eruit te halen vullen we het nog even aan. Ja dan dan krijg je problemen waar je als burger of ondernemer de klos bent.
Geen idee waarover je het nu hebt.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Mannetje »

CvD schreef:
Mannetje schreef:Waar is het bewijs voor de stelling dat het land opgekocht wordt zodat er huizen op gebouwd kunnen worden?
Die is er genoeg G Brouwer uit Stroe deze man is boer . Ze wilden mijn bedrijf kopen. Ik zeg dat is goed maar de grond hou. Dan ga ik daar tarwe aardappelen en zo opverbouwe zij. Nee dat was de bedoeling niet het ging om de grond. Provincie Gelderland komt en dag na het protest met de kaart city Stroe. Is excuus voor aangeboden. Voor de rest zoek maar op Google zat genoeg uitspraken te vinden. Neem even de nieuwe omgevings wet onder de loep. Het moet makkelijk worden de bestemmings plan te wijzigen. Al die asielzoekers die hier zijn en nog in stromen binnen komen moeten allemaal woonruimte die er niet is. Nederland van zich zelf en de onnatuurlijk aanwas door geboorte is al jaren in daalden lijn.
Stroe city is het enige voorbeeld dat ik ken wat op een koppeling zou kunnen wijzen.
Want ook ik zie de twee dingen parallel lopen:
1. Er is dringend ruimte voor huizen nodig
2. Vanwege de stikstofproblematiek wil men boeren uitkopen.

Maar het idee dat het stikstofprobleem verzonnen of opgeblazen is met het doel boerengrond te bemachtigen om huizen te kunnen bouwen op die grond wil er bij mij zonder grondig bewijs niet in.
En nee, Google maar wat rond, is natuurlijk geen bewijs. En een anekdotisch bewijs van een boer die wat zegt is ook geen bewijs, als daar geen verdere onderbouwing bij wordt gegeven.
-
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvD »

Mannetje schreef:
CvD schreef:
Mannetje schreef:Waar is het bewijs voor de stelling dat het land opgekocht wordt zodat er huizen op gebouwd kunnen worden?
Die is er genoeg G Brouwer uit Stroe deze man is boer . Ze wilden mijn bedrijf kopen. Ik zeg dat is goed maar de grond hou. Dan ga ik daar tarwe aardappelen en zo opverbouwe zij. Nee dat was de bedoeling niet het ging om de grond. Provincie Gelderland komt en dag na het protest met de kaart city Stroe. Is excuus voor aangeboden. Voor de rest zoek maar op Google zat genoeg uitspraken te vinden. Neem even de nieuwe omgevings wet onder de loep. Het moet makkelijk worden de bestemmings plan te wijzigen. Al die asielzoekers die hier zijn en nog in stromen binnen komen moeten allemaal woonruimte die er niet is. Nederland van zich zelf en de onnatuurlijk aanwas door geboorte is al jaren in daalden lijn.
Stroe city is het enige voorbeeld dat ik ken wat op een koppeling zou kunnen wijzen.
Want ook ik zie de twee dingen parallel lopen:
1. Er is dringend ruimte voor huizen nodig
2. Vanwege de stikstofproblematiek wil men boeren uitkopen.

Maar het idee dat het stikstofprobleem verzonnen of opgeblazen is met het doel boerengrond te bemachtigen om huizen te kunnen bouwen op die grond wil er bij mij zonder grondig bewijs niet in.
En nee, Google maar wat rond, is natuurlijk geen bewijs. En een anekdotisch bewijs van een boer die wat zegt is ook geen bewijs, als daar geen verdere onderbouwing bij wordt gegeven.
Als jij niet via Google verder wil zoeken of kijken best maar ik ga ook niet voor je doen . Maar dat puur om de grond te doen is ,is gewoon duidelijke dat wordt gewoon door Rutte en van der Wal erkent. Maar je mag altijd je eigen mening hebben maar als iets meer in verdiept is het duidelijk zat.
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

CvD schreef:
merel schreef:Ik was gisteren in een dorp op de Veluwe en ik stoorde mij eraan dat op elke openbare rotonde en op de openbare wegen omgekeerde vlaggen stonden. Het lijkt mij dat dit terrein van de wegbeheerder/ overheid die steaks ook het beleid moet uitvoeren, niet toegestaan is. Ik denk dat anders gereageerd was als andere demonstratie vlaggen waren opgehangen.
Weet ook wat deze omgekeerde vlag betekent? Zo ja leef je dan eens in de situatie waar veel van deze gezinnen in verkeren. En niet alleen de boeren ook de akkerbouwers, vissers en vele burgers. Neem de energie lasten absurd hoog zijn, van gas elektra benzine supermarkten. Een al deze bedrijven maken miljarden winst. Ook wij zijn in nood om het zo maar te zeggen en ik begrijp de boeren Volkomen. Vooral zoals ik met beide zeide te maken hebt boeren en vissers.
Dat is toch geen reden om vlaggen te laten hangen die het symbool zijn (geworden) van relboeren. Ik vond het eerst wel vrolijk staan, en ook een herinnering aan het gunstige nieuws rondom de burgerveiligheid, maar sinds de boerenactivisten ook aanslagen beramen ben ik er wel klaar mee.

'De boeren' zijn er overigens niet. Er zijn er ook die heel anders hierover denken. Gelukkig maar.
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

CvD schreef:
merel schreef:
CvD schreef:
merel schreef:Ik was gisteren in een dorp op de Veluwe en ik stoorde mij eraan dat op elke openbare rotonde en op de openbare wegen omgekeerde vlaggen stonden. Het lijkt mij dat dit terrein van de wegbeheerder/ overheid die steaks ook het beleid moet uitvoeren, niet toegestaan is. Ik denk dat anders gereageerd was als andere demonstratie vlaggen waren opgehangen.
Weet ook wat deze omgekeerde vlag betekent? Zo ja leef je dan eens in de situatie waar veel van deze gezinnen in verkeren. En niet alleen de boeren ook de akkerbouwers, vissers en vele burgers. Neem de energie lasten absurd hoog zijn, van gas elektra benzine supermarkten. Een al deze bedrijven maken miljarden winst. Ook wij zijn in nood om het zo maar te zeggen en ik begrijp de boeren Volkomen. Vooral zoals ik met beide zeide te maken hebt boeren en vissers.
Jij gaat niet in op mijn punt. Deze vlaggen horen niet thuis op openbaar terrein. De rotondes, wegen, snelwegen zijn niet van de boeren. Op eigen terrein allemaal prima. Niet op openbaar terrein. Denk eens in wat de reactie zou zijn geweest als daar pro LIFE vlaggen hadden gehangen of fascistische vlaggen.

Ik las zojuist dat het nog onzeker is of de
spookrijdende boeren van vannacht beboet worden. Absurd!
Geen sector wordt zo de hand boven het hoofd gehouden als de protesterende boeren.
Wie zegt van de hand boven het hoofd houden. Dat zij de regels overtreden keur ik niet goed. Maar dat de politie geen bon uitdeelt daar kan ik niets aan doen. Heb je het al met de pro vlaggen geprobeerd. Als nu niet begrijpt dat deze mensen van hun boerderij af moeten om huizen te bouwen voor de vele asielzoekers die hier komen. Dit eerste half jaar 120000 volgens het CBS. En je een beroeps verbod krijgt dus je mag ook nergens anders boeren vissers idemdito. Wat generatie op generatie is op gebouwd wordt gewoon van je afgenomen. Lees een de geschiedenis van koning Achab en de wijngaard van Nabot. Maar ook alle lasten niet meer te betalen dus ja hang die vlaggen openbaar maar op want ons land is in nood een we worden uit geleverd aan de dwazen in Brussel.
Helemaal niet waar. Dankzij de schaalvergroting op initiatief van de grote agrifirma's in deze wereld stoppen er jaarlijks al vele boeren. Dat heeft niets met een beroepsverbod te maken.

De hele agrarische sector moet eens goed tegen het licht worden gehouden. Er zijn boeren die honderden koeien houden, daar meer dan 50.000 euro subsidie voor krijgen, het vlees naar het buitenland transporteren (soms nog levend zelfs) en de ontlasting blijft in mesthoop Nederland.

Andere boeren maken zoveel pluimveestof dat de omwonenden gemiddeld ruim een jaar eerder overlijden dan elders in Nederland.

De mensen in Brussel zijn helemaal niet dwaas. Ik heb (afgezien van één verstandige boer hier op het forum) meer dwaze boeren gezien dan dwaze Europese bestuurders.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Mannetje »

CvD schreef:Als jij niet via Google verder wil zoeken of kijken best maar ik ga ook niet voor je doen . Maar dat puur om de grond te doen is ,is gewoon duidelijke dat wordt gewoon door Rutte en van der Wal erkent. Maar je mag altijd je eigen mening hebben maar als iets meer in verdiept is het duidelijk zat.
Volgens mij moet je beweringen die je doet zelf onderbouwen en niet van de ander vragen om dat zelf maar op te zoeken.
Als jij twee linkjes naar betrouwbare sites geeft waar ik dit kan lezen, zal ik ze doorlezen en er op terugkomen. Maar tot die tijd ga ik er van uit dat je beweringen meer complottheorie dan werkelijkheid zijn.
-
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvD »

DDD schreef:
CvD schreef:
merel schreef:Ik was gisteren in een dorp op de Veluwe en ik stoorde mij eraan dat op elke openbare rotonde en op de openbare wegen omgekeerde vlaggen stonden. Het lijkt mij dat dit terrein van de wegbeheerder/ overheid die steaks ook het beleid moet uitvoeren, niet toegestaan is. Ik denk dat anders gereageerd was als andere demonstratie vlaggen waren opgehangen.
Weet ook wat deze omgekeerde vlag betekent? Zo ja leef je dan eens in de situatie waar veel van deze gezinnen in verkeren. En niet alleen de boeren ook de akkerbouwers, vissers en vele burgers. Neem de energie lasten absurd hoog zijn, van gas elektra benzine supermarkten. Een al deze bedrijven maken miljarden winst. Ook wij zijn in nood om het zo maar te zeggen en ik begrijp de boeren Volkomen. Vooral zoals ik met beide zeide te maken hebt boeren en vissers.
Dat is toch geen reden om vlaggen te laten hangen die het symbool zijn (geworden) van relboeren. Ik vond het eerst wel vrolijk staan, en ook een herinnering aan het gunstige nieuws rondom de burgerveiligheid, maar sinds de boerenactivisten ook aanslagen beramen ben ik er wel klaar mee.

'De boeren' zijn er overigens niet. Er zijn er ook die heel anders hierover denken. Gelukkig maar.
De stikstofdepositie vanuit het bedrijf op het Natura-2000 gebied moet voldoen aan de drempelwaarde (van tenminste 2 mol N/ha/jr);
De veehouderijvestiging moet definitief worden gesloten;
De dieren moeten worden afgevoerd, de meststoffen verwijderd;
Productierechten moeten worden doorgehaald;
De vergunningen voor de veehouderijvestiging worden ingetrokken of aangepast;
Het bestemmingsplan moet worden aangepast (door gemeenten);
De veehouder mag niet op een andere locatie een nieuw veehouderijbedrijf beginnen of een bestaand bedrijf overnemen.

Andere boeren maken zoveel pluimveestof dat de omwonenden gemiddeld ruim een jaar eerder overlijden dan elders in Nederland. Graag cijfers dan als dat mag? Er gaat niemand voor zijn tijd die God bepaald heeft.

De mensen in Brussel zijn helemaal niet dwaas. Ik heb (afgezien van één verstandige boer hier op het forum) meer dwaze boeren gezien dan dwaze Europese bestuurders.[/quote] Niet dwaas kijk wat een dwaze wetgeving daar vandaan komt. Dus jij vindt het best dat abortus een grondrecht moet worden. Jij vindt het dus best dat mens maar in zijn eigenlichaam moet kunnen in grijpen omdat hij zich anders voelt en dus gewoon eigenlijk zegt sorry God u heeft mij verkeerd gemaakt. Dat er met God en zijn gebod geen rekening wordt gehouden. Fijn ik wens je veel succes met dit Brussel .
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvD »

Mannetje schreef:
CvD schreef:Als jij niet via Google verder wil zoeken of kijken best maar ik ga ook niet voor je doen . Maar dat puur om de grond te doen is ,is gewoon duidelijke dat wordt gewoon door Rutte en van der Wal erkent. Maar je mag altijd je eigen mening hebben maar als iets meer in verdiept is het duidelijk zat.
Volgens mij moet je beweringen die je doet zelf onderbouwen en niet van de ander vragen om dat zelf maar op te zoeken.
Als jij twee linkjes naar betrouwbare sites geeft waar ik dit kan lezen, zal ik ze doorlezen en er op terugkomen. Maar tot die tijd ga ik er van uit dat je beweringen meer complottheorie dan werkelijkheid zijn.
https://www.aanpakstikstof.nl/themas/la ... houderijen
De stikstofdepositie vanuit het bedrijf op het Natura-2000 gebied moet voldoen aan de drempelwaarde (van tenminste 2 mol N/ha/jr);
De veehouderijvestiging moet definitief worden gesloten;
De dieren moeten worden afgevoerd, de meststoffen verwijderd;
Productierechten moeten worden doorgehaald;
De vergunningen voor de veehouderijvestiging worden ingetrokken of aangepast;
Het bestemmingsplan moet worden aangepast (door gemeenten);
De veehouder mag niet op een andere locatie een nieuw veehouderijbedrijf beginnen of een bestaand bedrijf overnemen
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... -en-natuur
Lees even hoe dit in zijn werk gaat.
https://denoordoostpolder.nl/noordoostp ... 05097.html.

Een bedankt voor je compliment als complotdenker gelukkig hebben we meer als alleen het RD. Lees EW weekblad een je weet meer als het hele RD. Fijne avond en de toekomst zal het laten zien.
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Je haalt wel van alles door elkaar.

Er is een subsidieregeling/opkoopregeling. Daarvan noem je de voorwaarden. Maar boeren zijn niet verplicht om van deze regeling gebruik te maken. Er blijkt ook niet dat alle ruimte nodig is voor huizen. Wel zijn er veel dingen die moeten gebeuren, zoals ruimte voor waterberging en inderdaad huizenbouw.

De link naar het GGD-onderzoek in Brabant heb ik al eerder in dit draadje geplaatst.

Brussel gaat helemaal niet over abortus, voor zover ik weet.

Voor het overige onderbouwen de stukken die je hebt laten zien totaal niet je standpunten.
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvD »

DDD schreef:Je haalt wel van alles door elkaar.

Er is een subsidieregeling/opkoopregeling. Daarvan noem je de voorwaarden. Maar boeren zijn niet verplicht om van deze regeling gebruik te maken. Er blijkt ook niet dat alle ruimte nodig is voor huizen. Wel zijn er veel dingen die moeten gebeuren, zoals ruimte voor waterberging en inderdaad huizenbouw.

De link naar het GGD-onderzoek in Brabant heb ik al eerder in dit draadje geplaatst.

Brussel gaat helemaal niet over abortus, voor zover ik weet.

Voor het overige onderbouwen de stukken die je hebt laten zien totaal niet je standpunten.
Abortus. https://www.europa-nu.nl/id/vlufld2ul1y ... 6ukzb3nnt0
Kijk dit maar eens. https://op1npo.nl/2022/04/01/minister-c ... -bezweren/
Lees dit eens.https://d66.nl/stikstof/
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Wat betreft abortus: dat is in Nederland ook toegestaan, dus wat dat betreft, zie ik geen verschil.

De tweede link gaat erover dat er alleen huizen gebouwd kunnen worden als de stikstofdepositie daalt. Dat wil niet zeggen dat alle grond daarvoor nodig is, maar wel dat er geen huizen gebouwd kunnen worden zolang het stikstofprobleem niet is opgelost. Dat lijkt mij wel iets anders.

Wat betreft de laatste link: een duidelijk verhaal. Maar dat lijkt me niet alleen voor D66. Ik kan mij er ook helemaal in vinden.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

https://nos.nl/artikel/2439464-zuid-hol ... angs-wegen

En dan nog zeggen dat de boeren het bij het rechte eind hebben :nonnon
Plaats reactie