Vakantie

Zeeuw

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Ik denk dat, zoals Bezorgd al zegt, ze dan beter voor een andere baan kan kiezen. Blijkbaar ligt het stressniveau te hoog.
Als je het in balans brengt met een aantal rustperiodes per jaar, is het prima te doen. Je hebt dan niet zoveel aan mensen die roepen dat geld uitgeven aan vakantie onnodig is of dat er belachelijk veel geld wordt uitgegeven.
Dat laatste ben ik direct met je eens. Dat eerste klinkt al beter dan je eerst aangaf. Belachelijk veel geld uitgeven wordt vaak geroepen door mensen die dat geld zelf niet hebben en dan klinkt het voor mij vaak afgunstig. In mijn omgeving krijg ik ook wel eens commentaar. Ik zou het bv 'te makkelijk' verdienen en niet met mijn handen werken oid.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Ik denk dat, zoals Bezorgd al zegt, ze dan beter voor een andere baan kan kiezen. Blijkbaar ligt het stressniveau te hoog.
Als je het in balans brengt met een aantal rustperiodes per jaar, is het prima te doen. Je hebt dan niet zoveel aan mensen die roepen dat geld uitgeven aan vakantie onnodig is of dat er belachelijk veel geld wordt uitgegeven.

Blijkbaar raakt het je.
Ik denk dat we als christenen wel degelijk elkaar mogen opscherpen in ons uitgaven patroon.
En geloof me, dan zijn we allemaal schuldig. En kunnen we allemaal van elkaar leren.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Op grond waarvan beoordeel je dat?
Op grond van de branche waarin jij werkzaam bent.

Ongelofelijk Ambtenaar.
Je hebt het vermogen tot zelfreflectie en het empathisch vermogen van een blok beton.
Nou inderdaad. Advies: word schoolmeester. Al is daar wel wat zelfreflectie en empathie voor nodig. Ik ben daar ook niet ruim mee behept, maar ik red het tot nu toe.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ik denk niet dat een DG een zwaardere baan heeft dan een dorpshuisarts of een CEO van een multinational. En ik kan dat allebei een beetje beoordelen van nabij.

Los daarvan: mijn branche zegt volgens mij niets over de werkdruk. Die wordt veel meer door persoonlijke attitude en geweten bepaald. Net als in veel banen overigens. En in mijn geval door de afweging hoeveel mensen kan ik tegen een tekortschietende vergoeding helpen zonder zelf in armoede te vervallen, wat misschien nog wel meer stress oplevert.
Jij mag denken wat je denkt, dat betekent niet dat je een juist beeld hebt. Ik heb ook artsen en ondernemers in mijn vriendenkring en kan dus ook prima inschatten onder welke druk mensen moeten functioneren.

Ik heb verder niets tegen jouw branche, maar het is niet een heel erg dynamische omgeving waar onder grote druk geleverd moet worden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Ambtenaar schreef:

Blijkbaar raakt het je.
Ik denk dat we als christenen wel degelijk elkaar mogen opscherpen in ons uitgaven patroon.
En geloof me, dan zijn we allemaal schuldig. En kunnen we allemaal van elkaar leren.
Ik denk dat dat best mag. Maar dan niet met 'als ik langs een kerkplein rij zie ik allemaal dure auto's' oid. We weten niet van elkaar wat we 'in stilte' geven, dus we moeten daar ook wel wat voorzichtig mee zijn. Anders wordt het een wettisch iets en daar komen we echt niet verder mee.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Dan moet je niet al te veel piepen en jezelf vooral niet vergelijken met een ander, waarvan je geen idee hebt hoe die in het leven staat en welke druk die kent. Rond een minister is het vrij eenvoudig. Er is maar 1 uitkomst: of de minister blijft zitten, of de minister gaat weg en er komt een nieuwe. Hoezo druk.
Wie piept er hier? Ik piep niet.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:Dan moet je niet al te veel piepen en jezelf vooral niet vergelijken met een ander, waarvan je geen idee hebt hoe die in het leven staat en welke druk die kent. Rond een minister is het vrij eenvoudig. Er is maar 1 uitkomst: of de minister blijft zitten, of de minister gaat weg en er komt een nieuwe. Hoezo druk.
Wie piept er hier? Ik piep niet.
Nee, het werd al minder. Het leek even wel heel erg op 'kijk ons/mijn vrouw het toch eens zwaar hebben irt tot anderen'.
refo

Bericht door refo »

Ik zie hier de redenering ontstaan: "Ik koop maar een dure auto(of vakantie etc), omdat het kan. Zou ik het niet doen dan ben ik misschien wettisch bezig. Dat wil ik voorkomen."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Nee, het werd al minder. Het leek even wel heel erg op 'kijk ons/mijn vrouw het toch eens zwaar hebben irt tot anderen'.
Dat heb jij mij niet horen zeggen. Punt is dat geld uitgeven aan vakantie niet overmatig is, omdat je rust nodig hebt. Zeker als je een baan hebt waarin je onder grote druk moet werken. En die mensen heb je niet hier.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Ik denk niet dat een DG een zwaardere baan heeft dan een dorpshuisarts of een CEO van een multinational. En ik kan dat allebei een beetje beoordelen van nabij.

Los daarvan: mijn branche zegt volgens mij niets over de werkdruk. Die wordt veel meer door persoonlijke attitude en geweten bepaald. Net als in veel banen overigens. En in mijn geval door de afweging hoeveel mensen kan ik tegen een tekortschietende vergoeding helpen zonder zelf in armoede te vervallen, wat misschien nog wel meer stress oplevert.
Jij mag denken wat je denkt, dat betekent niet dat je een juist beeld hebt. Ik heb ook artsen en ondernemers in mijn vriendenkring en kan dus ook prima inschatten onder welke druk mensen moeten functioneren.

Ik heb verder niets tegen jouw branche, maar het is niet een heel erg dynamische omgeving waar onder grote druk geleverd moet worden.
Dat is gewoon onzin. Het komt geregeld voor dat ik dossiers krijg met 30 uur werk die binnen twee weken moeten worden afgerond vanwege een termijn. Hoezo geen werkdruk? Er zijn zelfs termijnen van vijf dagen.

De advocatuur is juist een van de meest stressvolle beroepen, heb ik wel eens gelezen. Er vallen niet voor niets veel mensen uit.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

refo schreef:Ik zie hier de redenering ontstaan: "Ik koop maar een dure auto(of vakantie etc), omdat het kan. Zou ik het niet doen dan ben ik misschien wettisch bezig. Dat wil ik voorkomen."
Klopt. Weet jij de oplossing?
DDD

Bericht door DDD »

De oplossing is heel eenvoudig. Minder egoïsme. Mensen die er voor kiezen om veel geld te verdienen ten koste van anderen, kunnen zo aan de inkomstenkant wat veranderen. Mensen die veel geld verdienen omdat hun functie dat nu eenmaal meebrengt, kunnen zo iets veranderen aan het leven van mensen in hun omgeving.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Dat is gewoon onzin. Het komt geregeld voor dat ik dossiers krijg met 30 uur werk die binnen twee weken moeten worden afgerond vanwege een termijn. Hoezo geen werkdruk? Er zijn zelfs termijnen van vijf dagen.
Vijf dagen maar liefst. Wat een weelde.
DDD

Bericht door DDD »

Soms vraag ik me af of je misschien een stoornis hebt. Maar dat zullen mensen bij mij wellicht ook wel eens hebben.

In ieder geval: in die vijf dagen heb ik natuurlijk ook andere dingen te doen.
MGG

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Ambtenaar schreef:

Blijkbaar raakt het je.
Ik denk dat dat best mag. Maar dan niet met 'als ik langs een kerkplein rij zie ik allemaal dure auto's' oid. We weten niet van elkaar wat we 'in stilte' geven, dus we moeten daar ook wel wat voorzichtig mee zijn. Anders wordt het een wettisch iets en daar komen we echt niet verder mee.
Voorzichtig durf ik wel te stellen dat rijke in de regel relatief veel minder over hebben voor goede doelen dan mensen met een (2x) modaal inkomen. Dit weet ik oa uit eigen ervaring en ik hoor dit ook van vrienden van mij die op een accountantskantoor werken.
Plaats reactie