Erdee

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
merel schreef:
Herman schreef:Het is tamelijk zorgelijk dat een twitter account als rijksoverheid.nl bij islamitische feestdagen een welgemeende gelukwens plaatst, maar dat bij christelijke feestdagen niet doet. Dat is een vorm van positieve discriminatie die onrecht doet aan het gevoel van de gewone Nederlander. Hoort zijn feest niet bij de overheid?
Daar heeft mijn man ook intern een klacht over ingediend. Vorige week werd tijdens een meeting 'gezegend suikerfeest' toegewenst, terwijl dit bij overige christelijke feestdagen niet gebeurd.
Calimerochristenen, noemen ze dat op cip.nl. :)
:haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
merel
Berichten: 9677
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
merel schreef:
Herman schreef:Het is tamelijk zorgelijk dat een twitter account als rijksoverheid.nl bij islamitische feestdagen een welgemeende gelukwens plaatst, maar dat bij christelijke feestdagen niet doet. Dat is een vorm van positieve discriminatie die onrecht doet aan het gevoel van de gewone Nederlander. Hoort zijn feest niet bij de overheid?
Daar heeft mijn man ook intern een klacht over ingediend. Vorige week werd tijdens een meeting 'gezegend suikerfeest' toegewenst, terwijl dit bij overige christelijke feestdagen niet gebeurd.
Calimerochristenen, noemen ze dat op cip.nl. :)
Dat kan, maar ik denk dat het CIP de gevaren van deze keuzes hiermee onderkent.

Ter illustratie; diverse cabaretiers hebben aangegeven dat zij geen grappen durven maken over moslims. Youp van 't Hek is hiervan een voorbeeld. Hij is bang voor de gevolgen van deze grappen. Wel maakt hij continu christenen en God belachelijk. Hij noemt God in zijn column ook structureel Zij. Zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen waarin duidelijk onderscheid gemaakt wordt. Als een overheid ervoor kiest om mensen een gezegend suikerfeest toe te wensen, dan ook gezegende kerstdagen of een gezegend Loi Kratong.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Eens hoor. Maar er schijnen ook christenen te zijn die de hele tijdlijn van de rijksoverheid afscannen naar dergelijke wensen. :OO3
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

De bijbelvastheid van de RD-redacteuren gaat er niet op vooruit. Een titel verwijst naar een letterlijke evangelietekst, en dan stelt de redacteur de vraag of het woord dans geen bevreemding wekt.

Maar goed, wellicht is het een vraag die zij vermoedt bij de lezers. Dat is al evenmin erg complimenteus.

Los van deze kleinigheid een boeiend artikel:
https://www.rd.nl/artikel/975032-dr-kee ... ijker-zijn

De slotzin is een kernzin, denk ik.

Ik kom op voor de dominee. Het kan niet zo zijn dat je zijn agenda vol zet met ouderenbezoek, begrafenissen, bruiloften en catechese, en intussen verlangt dat hij de tijd peilt en relevante preken maakt.
Predikanten moeten te veel. Het verschilt per kerkgemeenschap waar ze zo druk mee zijn, maar druk zijn ze vrijwel allemaal. Ze zouden mijns inziens meer niks moeten doen en beter nadenken en bidden en Gods woord horen en verstaan. Maar dan moeten ze daar ook de tijd voor krijgen.

Dat probleem en deze oplossing geldt trouwens voor de meesten van ons, vermoed ik. In ieder geval voor mij ook.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Ik wil niet ontkennen dat we te hoge verwachtingen hebben van het werk van de predikant. En dat hij te druk is.

Maar volgens mij kan een dominee de huidige tijd en zijn mensen het beste peilen door begrafenissen met een familie te beleven, huwelijken te sluiten, ouderen en gemeenteleden te bezoeken en interactief catechisatie te geven aan jongeren. Het zou pas een probleem zijn als die zaken niet meer inwerken op de preek.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

Herman schreef:Ik wil niet ontkennen dat we te hoge verwachtingen hebben van het werk van de predikant. En dat hij te druk is.

Maar volgens mij kan een dominee de huidige tijd en zijn mensen het beste peilen door begrafenissen met een familie te beleven, huwelijken te sluiten, ouderen en gemeenteleden te bezoeken en interactief catechisatie te geven aan jongeren. Het zou pas een probleem zijn als die zaken niet meer inwerken op de preek.
Ik hoorde een predikant zeggen dat voor een uitvaartdienst 2 dagen gerekend worden. Dan vliegt de tijd wel voorbij.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

Wat een rare foto bij dit bericht. Dit kan toch niet van het RD zijn?

https://www.rd.nl/artikel/975578-christ ... ksualiteit
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

Staat zo ook in de papieren krant.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Erdee

Bericht door Als gast hier »

HersteldHervormd schreef:Wat een rare foto bij dit bericht. Dit kan toch niet van het RD zijn?

https://www.rd.nl/artikel/975578-christ ... ksualiteit
Beetje apart is het wel en de vraag is wat daadwerkelijk de meerwaarde ervan is
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Erdee

Bericht door deschpin »

HersteldHervormd schreef:Wat een rare foto bij dit bericht. Dit kan toch niet van het RD zijn?

https://www.rd.nl/artikel/975578-christ ... ksualiteit
Wat is er vreemd aan? zie twee handen die elkaar vasthouden?
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

deschpin schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat een rare foto bij dit bericht. Dit kan toch niet van het RD zijn?

https://www.rd.nl/artikel/975578-christ ... ksualiteit
Wat is er vreemd aan? zie twee handen die elkaar vasthouden?
De foto is veranderd. Als je het RD papier of digitaal leest, staat daar de andere foto.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Staat zo ook in de papieren krant.
Bespottelijk niet?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Erdee

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:Staat zo ook in de papieren krant.
Bespottelijk niet?
Mwah, mij stoort het niet zo.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:Staat zo ook in de papieren krant.
Bespottelijk niet?
Mwah, mij stoort het niet zo.
Mij ook niet.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Ze knuffelen toch gewoon? Wat is het probleem?
Plaats reactie