Gereformeerde Gemeenten

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Achteraf is het altijd wel bekend. Was benieuwd of het nu vooraf ook zo was.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

pierre27 schreef:
Job schreef:Wat is de reden van een curator of curatorsvrouw om over zoiets te lekken?
Als het goed is kunnen en mogen wij dit helemaal niet weten. Dat moet de vrager ook wel weten na zoveel jaren.
Het is een andere vraag of het informatie is die perse niet verteld mag worden, er is de keuze gemaakt dat niet te doen. Wel zo netjes dan die keuze van dit kerkverband te respecteren wat ik er zelf ook van kan vinden.
In het verleden werd het aantal altijd actief gedeeld. Later niet meer. Maar volgens mij is het geen top-secret information, of iets dat de synode heeft bestempeld tot zeer vertrouwelijk. Het aantal zal achteraf wel op dit forum verschijnen. Daar heb ik geen problemen mee.

Overigens heeft onze consulent wel eens in een gebed tijdens dienst gezegd dat het aantal de laatste jaren afneemt. Blijkbaar is er een groep die afgewezen wordt en afhaakt. Dat is wel jammer.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Job schreef:Wat is de reden van een curator of curatorsvrouw om over zoiets te lekken?
Als het goed is kunnen en mogen wij dit helemaal niet weten. Dat moet de vrager ook wel weten na zoveel jaren.
Het is een andere vraag of het informatie is die perse niet verteld mag worden, er is de keuze gemaakt dat niet te doen. Wel zo netjes dan die keuze van dit kerkverband te respecteren wat ik er zelf ook van kan vinden.
Bij een burgemeestersollicitatie wordt ook verteld hoeveel mensen, welke afkomst etc. Openheid is een goed iets. Maar inderdaad, als de keuze wordt gemaakt, moet je die niet intern naast je neerleggen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef:
pierre27 schreef:
Job schreef:Wat is de reden van een curator of curatorsvrouw om over zoiets te lekken?
Als het goed is kunnen en mogen wij dit helemaal niet weten. Dat moet de vrager ook wel weten na zoveel jaren.
Het is een andere vraag of het informatie is die perse niet verteld mag worden, er is de keuze gemaakt dat niet te doen. Wel zo netjes dan die keuze van dit kerkverband te respecteren wat ik er zelf ook van kan vinden.
Bij een burgemeestersollicitatie wordt ook verteld hoeveel mensen, welke afkomst etc. Openheid is een goed iets. Maar inderdaad, als de keuze wordt gemaakt, moet je die niet intern naast je neerleggen.
Ik ben het met je eens dat openheid een groot en goed iets is. Wat mij betreft zou het ook gewoon openbaar worden hoeveel mensen er geweest zijn. De redenen waarom ze het niet doen weet ik niet maar ik respecteer het wel.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Achteraf is het altijd wel bekend. Was benieuwd of het nu vooraf ook zo was.
Volgens mij achteraf ook niet hoor.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2985
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Achteraf is het altijd wel bekend. Was benieuwd of het nu vooraf ook zo was.
Volgens mij achteraf ook niet hoor.
Precies. Volgens mij is er niet de intentie om het openbaar te maken. Daarom verbaas ik me over de toch bekendheid van aantallen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2985
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Job schreef:
Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Achteraf is het altijd wel bekend. Was benieuwd of het nu vooraf ook zo was.
Volgens mij achteraf ook niet hoor.
Precies. Volgens mij is er niet de intentie om het openbaar te maken. Daarom verbaas ik me over de toch bekendheid van aantallen.
Edit: want in de praktijk blijkt dat de getallen niet positief worden gebruikt maar munitie zijn voor criticasters. Dus ik snap wel dat het beleid niet is om de getallen openbaar te maken. Vervolgens mijn verbazing dat toch een heel aantal mensen de aantallen weten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Als twee mensen het weten, is het geen geheim meer.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1786
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ararat »

Misschien is het niet een stellig weten, maar een rekensom?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Achteraf is het altijd wel bekend. Was benieuwd of het nu vooraf ook zo was.
Volgens mij achteraf ook niet hoor.
Niet officieel, maar achteraf is het een publiek geheim. Dat bedoel ik meer.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Job schreef:
Job schreef:
Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Achteraf is het altijd wel bekend. Was benieuwd of het nu vooraf ook zo was.
Volgens mij achteraf ook niet hoor.
Precies. Volgens mij is er niet de intentie om het openbaar te maken. Daarom verbaas ik me over de toch bekendheid van aantallen.
Edit: want in de praktijk blijkt dat de getallen niet positief worden gebruikt maar munitie zijn voor criticasters. Dus ik snap wel dat het beleid niet is om de getallen openbaar te maken. Vervolgens mijn verbazing dat toch een heel aantal mensen de aantallen weten.
Dat vind ik de minder geestelijke kant van de curatoriumdagen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGotK »

Job schreef:
Job schreef:
Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Achteraf is het altijd wel bekend. Was benieuwd of het nu vooraf ook zo was.
Volgens mij achteraf ook niet hoor.
Precies. Volgens mij is er niet de intentie om het openbaar te maken. Daarom verbaas ik me over de toch bekendheid van aantallen.
Edit: want in de praktijk blijkt dat de getallen niet positief worden gebruikt maar munitie zijn voor criticasters. Dus ik snap wel dat het beleid niet is om de getallen openbaar te maken. Vervolgens mijn verbazing dat toch een heel aantal mensen de aantallen weten.
Ik denk dat het een inschatting is van hoeveel mensen er ongeveer in 2,5 dag gehoord kunnen worden.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2985
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Mijn klomp breekt weer 'is hoor. Als het een inschatting is en geen stellig weten of kennen dan is het nog erger dat er met getallen geschermd wordt. Wie weet wat de curatoren allemaal doen op zo'n dag? Hoelang pauzeren ze etc.?

Wat mij betreft kunnen alle mensen die volgende week een zuur plasje over de uitkomst willen komen doen (meestal wel voorspelbaar wie dat hier zijn) dat dan eventueel ook nu vast doen. Want hoe het ook loopt, ze zullen teleurgesteld zijn want anders past het niet in het frame en/of het zou één van hun kritiekpunten op de Gergem ondergraven.

En ik ben ook totaal niet gelukkig met hoe alles gaat. Helemaal niet met het positieve gecampaign en ook helemaal niet met hoe de criticasters elk jaar weer tevoorschijn komen met hun zelfvergenoegd "zie je wel", want dat wordt ook wat voorspelbaar.
Laatst gewijzigd door Job op 14 mei 2022, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

Wel een beetje met je eens maar toch is het elk jaar weer schokkend. Zoveel vacante gemeenten, zoveel aanmeldingen en dan zo weinig toegelaten.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1786
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ararat »

Job schreef:Mijn klomp breekt weer 'is hoor. Als het een inschatting is en geen stellig weten of kennen dan is het nog erger dat er met getallen geschermd wordt. Wie weet wat de curatoren allemaal doen op zo'n dag? Hoelang pauzeren ze etc.?

Wat mij betreft kunnen alle mensen die volgende week een zuur plasje over de uitkomst willen komen doen (meestal wel voorspelbaar wie dat hier zijn) dat dan eventueel ook nu vast doen. Want hoe het ook loopt, ze zullen teleurgesteld zijn want anders past het niet in het frame en/of het zou één van hun kritiekpunten op de Gergem ondergraven.

En ik ben ook totaal niet gelukkig met hoe alles gaat. Helemaal niet met het positieve gecampain en ook helemaal niet met hoe de criticasters elk jaar weer tevoorschijn komen met hun zelfvergenoegd "zie je wel", want dat wordt ook wat voorspelbaar.
Wie weet, worden er volgende week 20 mannen toegelaten en wordt er niet gedacht aan kritiek :huhu
De oogst is groot(s) en er is ook een Heere van de oogst.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie