Vraag (pc en internet)

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Een vraag:

Bericht door Erik1960 »

-DIA- schreef:Een vraag:
Weet iemand hoe je die zwarte 'inklapdriehoekjes' in Word kunt verwijderen?
Als je bv. een tekst kopieert en het stukje heeft meerdere koppen, dan kan een stukje ingeklapt worden, maar ik vind die zwarte inklapdriehoekjes alleen maar wat irritant, en voor mij geen meerwaarde. Hoe kan ik die wegkrijgen?
Ik weet wel een manier: Je knipt de hele tekst, plakt die in Kladblok, en het is weg, maar dan is er meer weg dan je lief is, dan ik ook de hele opmaak weg. Is er een andere manier?
Ik geloof dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Heeft het niet te maken met je schermindeling? Zie je die driehoekjes ook als je kiest voor 'afdrukindeling'?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Een vraag:

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Een vraag:
Weet iemand hoe je die zwarte 'inklapdriehoekjes' in Word kunt verwijderen?
Als je bv. een tekst kopieert en het stukje heeft meerdere koppen, dan kan een stukje ingeklapt worden, maar ik vind die zwarte inklapdriehoekjes alleen maar wat irritant, en voor mij geen meerwaarde. Hoe kan ik die wegkrijgen?
Ik weet wel een manier: Je knipt de hele tekst, plakt die in Kladblok, en het is weg, maar dan is er meer weg dan je lief is, dan ik ook de hele opmaak weg. Is er een andere manier?
Je geeft het antwoord zelf al: opmaak uitschakelen, dan ben je ze kwijt. Inhoudelijk verdwijnt er niks, dus wat bedoel je met "dan is er meer weg dan je lief is"?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Direct na het plakken (Ctrl-V) op Ctrl-T klikken.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

Ik heb een laptop met vingerherkenning. Die deed het in het begin keurig, maar momenteel doet deze toets niets. Op alle toetsen werkt de verlichting, die ene toets blijft gewoon donker. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Een vraag:

Bericht door Erik1960 »

Zeeuw schreef:Ik heb een laptop met vingerherkenning. Die deed het in het begin keurig, maar momenteel doet deze toets niets. Op alle toetsen werkt de verlichting, die ene toets blijft gewoon donker. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Kan het zijn dat, bijvoorbeeld na het installeren van updates, die vingerherkenning gedeactiveerd is? Dat zou je in je instellingen moeten kunnen nazien.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

Erik1960 schreef:
Zeeuw schreef:Ik heb een laptop met vingerherkenning. Die deed het in het begin keurig, maar momenteel doet deze toets niets. Op alle toetsen werkt de verlichting, die ene toets blijft gewoon donker. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Kan het zijn dat, bijvoorbeeld na het installeren van updates, die vingerherkenning gedeactiveerd is? Dat zou je in je instellingen moeten kunnen nazien.
Dat vermoeden heb ik ook ja, maar ik heb die laptop sinds een week of 4 en als ik in de instellingen kijken zie ik zo een waslijst aan updates, dat ik deze niet kan vinden.
Het is ook geen halszaak. Ik heb een pincode en gezichtsherkenning, maar ik heb graag dat alles gewoon werkt.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Een vraag:

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Ik heb een laptop met vingerherkenning. Die deed het in het begin keurig, maar momenteel doet deze toets niets. Op alle toetsen werkt de verlichting, die ene toets blijft gewoon donker. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Opnieuw instellen met andere vinger?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Ik heb een laptop met vingerherkenning. Die deed het in het begin keurig, maar momenteel doet deze toets niets. Op alle toetsen werkt de verlichting, die ene toets blijft gewoon donker. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Opnieuw instellen met andere vinger?
De toets werkt helemaal niet, dus is ook niet in te stellen.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Een vraag:

Bericht door HersteldHervormd »

Weet iemand hoe het kan dat het gemiddelde IQ in sommige Afrikaanse landen gemiddeld 65 is of soms nog wat lager?

Hoe is dit biologisch verklaarbaar?

https://images.app.goo.gl/4At6hc866eemjN9T6
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Een vraag:

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Misschien zijn het gegevens op basis van opleidingsniveau?
In Afrika worden er sowieso weinig IQ-tests afgenomen.
Verder zijn bestaande IQ-tests erg gericht op de Westerse wereld.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Een vraag:

Bericht door HersteldHervormd »

Johann Gottfried Walther schreef:Misschien zijn het gegevens op basis van opleidingsniveau?
In Afrika worden er sowieso weinig IQ-tests afgenomen.
Verder zijn bestaande IQ-tests erg gericht op de Westerse wereld.
Ah, dus het zegt eigenlijk niks? Opleidingsniveau kan je niet vergelijken, ieder land heeft weer andere onderwijssystemen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Een vraag:

Bericht door Mannetje »

Je weet hoe dat ging in de Amerikaanse intelligentietests? Dan moest je plaatjes bij elkaar zoeken, bijvoorbeeld van tennissers of wapens. Vervolgens werd de zwarte slavenbevolking onderzocht (vandaag plaatjes in plaats van tekst, slaven konden niet allemaal lezen). Deze mensen hadden geen toegang tot wapens of tennisbanen, dus konden die vragen niet goed beantwoorden.
Waarmee bewezen werd dat ze dom waren, en dus was het goed dat ze stevig leiding kregen.
-
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Een vraag:

Bericht door HersteldHervormd »

Als jij dat weet weten onderzoekers dat toch ook?
Als je Global IQ Map opzoekt op google komt wel overal hetzelfde uit. Zeker ten tijde van de gelijkheids-beweging zou dit wel achterhaalt zijn lijkt me. Overigens zie je ook dat het IQ van de zwarte bevolking in het Westen ook een stuk lager is. Die weten echt wel wat een tennisser is.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Waar ben je mee bezig, HersteldHervormd?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Een vraag:

Bericht door Lilian1975 »

HersteldHervormd schreef:Weet iemand hoe het kan dat het gemiddelde IQ in sommige Afrikaanse landen gemiddeld 65 is of soms nog wat lager?

Hoe is dit biologisch verklaarbaar?

https://images.app.goo.gl/4At6hc866eemjN9T6
Het is maar net wat je aangeboden krijgt. Ons dochter uit een Afrikaans land kwam bij ons met een IQ van net boven de 60. Ze had nog nooit mozaïek steentjes, puzzeltjes etc gemaakt. Het zou een niet talig test zijn. Gevolg ze ging niet met materiaal aan de slag, oplossen. Maar experimenteren. Spelen. Achter elkaar leggen. Ik kon het achter het meekijkscherm zelf zien. Ze heeft een hersenbeschadiging. Maar haar ontwikkeling in die volgende twee jaar was zo enorm. Niet passend bij een IQ van net boven 60. Dat na twee jaar weer een test werd afgenomen. Ik meen ergens richting 90.! Meerdere onderdelen zelfs gemiddeld. Wel is een door haar hersenbeschadiging sprake van een disharmonisch profiel. In die twee jaar is ze volop gestimuleerd. Had speelgoed, puzzeltjes we gingen dingen ondernemen en ze kreeg de juiste medische zorg, gevolg meer energie om te leren en ondernemen. Voor ons een bevestiging dat IQ testen in feite meten wat je aangeboden krijgt. Ook dus gelijk de verklaring waarom IQ zakt als ze alleen op eigen niveau onderwijs krijgen , onderdelen geschrapt worden want het uitstroom niveau is toch.... en niet meer uitgedaagd worden door hun omgeving van leerlingen op hoger niveau.
Of ander vb. Ik was opgegroeid in de stad en niet op het platteland. Ging werken op een school met zgn taalachterstand beleid op een school op hef platteland. Die kinderen/kleuters leerden mij woorden aan waar ik nog nooit van gehoord had. Of later schipperskinderen ik nam taaltest af. Plaatje van bijv lucifers. Wisten hun veel wat dat was. Die hadden ze niet aan boord. Maar ze konden mij alles benoemen van het schip. Dus dat IQ getalletje van Afrikaanse landen zou ik maar met een korreltje zout nemen. ;)
Plaats reactie