De SGP - een open partij

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

@Maanenschijn:

Dat zijn heel bepaalde media. Hij heeft voor zover ik weet, altijd afstand genomen van en gehouden tot de FvD. Maar ik sta open voor suggesties en aanvullingen in de gedachtengang.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:@Maanenschijn:

Dat zijn heel bepaalde media. Hij heeft voor zover ik weet, altijd afstand genomen van en gehouden tot de FvD. Maar ik sta open voor suggesties en aanvullingen in de gedachtengang.
Op twitter en in de over hem gemaakte documentaire is De Nooijer sympathiek over de FvD, ging daarbij ook op bezoek bij prominente FvD’ers. Ook naar aanleiding van het delen van de beruchte ‘Nazi-stickers’ in de FvD appgroep is zijn tweet: ‘Is iemand die een nazi-sticker stuurt direct een nazi?’ en zijn opinieartikel hierover natuurlijk niet onomstreden. Onwillekeurig kleeft dit aan hem.

Ik heb niet zozeer een waardeoordeel over zijn uitlatingen, sympathieën, of mediaoptreden. Ik heb wel begrip dat dit voor een bestuur overwegingen zijn om iemand op de lijst te plaatsen of niet.

Waar het vooral (van beide kanten) aan schort is communicatie over de kern van het geschil.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik ben eerder erg links dan erg rechts, maar het opinie-artikel over nazi-stickers getuigt mijns inziens van noodzakelijke nuchterheid en relativeringsvermogen. Mensen beschikken daar niet allemaal voldoende over, maar dat lijkt mij zeker geen reden om iemand die de waarheid aan de orde stelt daarom maar ongeschikt te achten voor de politiek.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bogerman »

Het is gewoon een botsing, je hebt in Oldebroek een vrije oud gergem en nog een andere oud gergem en een zware hersteld hervormde kerk, die moeten allemaal niks hebben van Tom de Nooijer, die is PKN.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

Als iemand sympathie koestert voor ideeën van FvD, lijkt me dat voldoende reden afscheid van hem te nemen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

Ambtenaar schreef:Als iemand sympathie koestert voor ideeën van FvD, lijkt me dat voldoende reden afscheid van hem te nemen.
Het is al wat jaren geleden dat bij onze zoon op school 'verkiezingen' waren. Een groot gedeelte stemde op Pim Fortuyn. Zijn al de namen opgeschreven van deze jongeren en kunnen zij niet meer participeren binnen de SGP? Immers er is voldoende reden om met zulke mensen niet in zee te gaan. Wordt er bij SGP bestuur een lijst bijgehouden?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Marck »

Een aantal jaren terug was het geluid van Baudet ook nog een stuk genuanceerder dan de laatste periode. Ook onder de bekende christelijke conservatieven.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Erik1960 »

CvdW schreef:
Ambtenaar schreef:Als iemand sympathie koestert voor ideeën van FvD, lijkt me dat voldoende reden afscheid van hem te nemen.
Het is al wat jaren geleden dat bij onze zoon op school 'verkiezingen' waren. Een groot gedeelte stemde op Pim Fortuyn. Zijn al de namen opgeschreven van deze jongeren en kunnen zij niet meer participeren binnen de SGP? Immers er is voldoende reden om met zulke mensen niet in zee te gaan. Wordt er bij SGP bestuur een lijst bijgehouden?
Wat je ook vindt van Fortuyn en zijn ideeën, ik heb hem nooit zien flirten met nazisme. Ook geen walgelijke vergelijkingen met jodenvervolging horen maken.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ditbenik »

Bogerman schreef:Het is gewoon een botsing, je hebt in Oldebroek een vrije oud gergem en nog een andere oud gergem en een zware hersteld hervormde kerk, die moeten allemaal niks hebben van Tom de Nooijer, die is PKN.
Waarom dit soort kwalijke suggesties zonder enige onderbouwing? Je bedenkt wat en je poneert het hier als feit. Dat is roddel en achterklap.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:Als iemand sympathie koestert voor ideeën van FvD, lijkt me dat voldoende reden afscheid van hem te nemen.
Uiteraard. En als iemand vrijzinnig is, hoort hij niet op Refoforum thuis.

Maar zulke suggestieve opmerkingen zonder enige onderbouwing naar de specifieke context zijn misleidend en daarmee onterecht.

Als ik gevolgd was, dan was ik misschien bij GroenLinks gaan kijken. Daar zijn óók extremisten, die bijvoorbeeld geen taart eten die van de SGP is :) Zoiets zul je in christelijke kring niet snel vinden. Ik bedoel maar: je moet een partij niet opknopen aan zijn extreemste vertegenwoordigers en los daarvan: Open staan voor contacten is niet hetzelfde als kritiekloos volgen.

Hoewel ik natuurlijk liever zou zien dat een jonge SGP-er zich wat meer op de ChristenUnie oriënteert.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Uiteraard. En als iemand vrijzinnig is, hoort hij niet op Refoforum thuis. Maar zulke suggestieve opmerkingen zonder enige onderbouwing naar de specifieke context zijn misleidend en daarmee onterecht.
Mijn opmerking was in algemene zin, op basis wat hier door anderen is gesteld.
DDD schreef:Ik bedoel maar: je moet een partij niet opknopen aan zijn extreemste vertegenwoordigers en los daarvan: Open staan voor contacten is niet hetzelfde als kritiekloos volgen.
Als het zo is dat betrokkene sympathiek staat ten opzichte van FvD of voor hun ideeën, lijkt het me niet meer dan gepast dat de SGP afscheid van hem neemt.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik vind dat je in dit geval niet zomaar mag afgaan op wat iemand suggereert. Daar is al heel veel kwaad mee gedaan.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De SGP - een open partij

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Wel jammer, zo'n scheuring. De ChristenUnie zal er vast een paar stemmen bij krijgen. Ik ben tegen scheuringen, maar ik zou het in zo'n geval ook niet over mijn hart verkrijgen om op de SGP te stemmen, ook al deed ik dat altijd.
Plaats reactie