Nogal verbazingwekkend als je weet dat men wist dat dit zo'n beetje de zwaarste orkaan uit de geschiedenis zou worden.... Moet je nagaan wat het geweest zou zijn als de boel daar níet was geëvacueerd....Oorspronkelijk gepost door Kaw
De ramp viel voor het oog mee, maar is daarna volledig onderschat waardoor het een echte enorme ramp is geworden.
Dat beeld kennen we.Stel je voor dat je in een huis woont zonder eten en drinken en je alleen nog op zolder en je dak kunt bivakeren.
Niet zo naïef Kaw!! Zijn wij soms beter dan de Amerikanen? We zijn allemaal van dezelfde lap gescheurd hoor! En wat zou jij doen als je geen eten/drinken had? Ik zou niet voor mezelf kunnen instaan. (Overigens zonder te schieten, want zo'n ding heb ik natuurlijk nietDoor de straat varen bootjes met mensen die op alles schieten wat beweegt omdat de duivel in hun is gevaren en ze alleen maar de achtergelaten rijkdom zien. Ik moet er niet aan denken. Zou Nederland ook zo slecht kunnen zijn?

Niet dat ik weet. Komt ook omdat het heel plotseling kwam, mensen geen wapens hadden, de hulp vrij snel op gang kwam (zeker als je het vergelijkt met NO), men in die tijd nog wat meer hechtten aan normen en waarden etc.Gebeurde dat ook in 1953?
Gr.,