Ik zou extra beschermingen treffen voor de kwetsbare groepen, niet voor iedereen.Zita schreef:Maar wat zouden dan volgens jullie passende maatregelen zijn die bij de volgende persconferentie worden afgekondigd?
Besmettingen lijken voor een flink deel via de scholen te lopen, maar sluiten of anderhalve meter is daar niet haalbaar. Maar wat dan wel?
COVID-19
-
Re: COVID-19
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
parsifal schreef:Mee eens, maar de persconferentie duurt nog even. En de stijging in opnames ligt een tijdje achter op de stijging in gevallen. Het zou niet erg vreemd zijn als we over twee weken al een verdubbeling van het aantal gevallen hebben en dan moet het effect van nieuwe maatregelen nog gaan doorwerken. Er is wel meer over te zeggen natuurlijk: De gevallen en de IC opnames zitten in verschillende groepen en er zal al wel wat veranderen zonder overheidsingrijpen, maar in de meeste modellen zal de verdubbelingstijd in alle groepen naar dezelfde waarde gaan, en dat gaat vrij snel.Valcke schreef:Wat nu gebeurt hoeft echt over twee weken of een maand niet meer te gebeuren. Juist opvolging van basisregels kan al het verschil maken.parsifal schreef: Aantal besmettingen stijgt op het moment met 50% per week. Dat zou over een maand een vervijfvoudiging van het aantal nieuwe opnames kunnen betekenen. Dat is m.i. de nuchterheid die nu nodig is.
Nu bijna 50% van de positief getesten gevaccineerden zijn zal dat toch grote invloed moeten hebben naar de vertaling van ziekenhuisopnames.? Je hebt in ieder geval een andere rekensom te maken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik vermoed dat kwetsbare personen al voorzichtig zijn! Althans, dat is mijn ervaring!HersteldHervormd schreef:Ik zou extra beschermingen treffen voor de kwetsbare groepen, niet voor iedereen.Zita schreef:Maar wat zouden dan volgens jullie passende maatregelen zijn die bij de volgende persconferentie worden afgekondigd?
Besmettingen lijken voor een flink deel via de scholen te lopen, maar sluiten of anderhalve meter is daar niet haalbaar. Maar wat dan wel?
Re: RE: Re: COVID-19
Nou, dat is mijn ervaring niet! Ik zie genoeg ongevaccineerde ouderen volop met kinderen en kleinkinderen omgaan zonder ook maar enigszins afstand te houden.Adje schreef:Ik vermoed dat kwetsbare personen al voorzichtig zijn! Althans, dat is mijn ervaring!HersteldHervormd schreef:Ik zou extra beschermingen treffen voor de kwetsbare groepen, niet voor iedereen.Zita schreef:Maar wat zouden dan volgens jullie passende maatregelen zijn die bij de volgende persconferentie worden afgekondigd?
Ook gevaccineerden moeten voorzichtig zijn. Welke cijfers je ook gebruikt, zoveel is inmiddels al echt wel even duidelijk.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Re: RE: Re: COVID-19
Ik heb het over (kwetsbare) mensen die bijna allemaal gevaccineerd zijn.windorgel schreef:Nou, dat is mijn ervaring niet! Ik zie genoeg ongevaccineerde ouderen volop met kinderen en kleinkinderen omgaan zonder ook maar enigszins afstand te houden.Adje schreef:Ik vermoed dat kwetsbare personen al voorzichtig zijn! Althans, dat is mijn ervaring!HersteldHervormd schreef:Ik zou extra beschermingen treffen voor de kwetsbare groepen, niet voor iedereen.Zita schreef:Maar wat zouden dan volgens jullie passende maatregelen zijn die bij de volgende persconferentie worden afgekondigd?
Eens, en met een aantrekkelijk salaris.Valcke schreef: Laat dan nu de werving en opleiding voor (IC) verpleegkundigen beginnen. Met baangarantie erbij. Plus een lange termijn visie op het aantal IC bedden en bijbehorende kosten. Waarschijnlijk een schijntje vergeleken bij alle ad-hoc kosten die afgelopen anderhalf jaar gemaakt zijn.
Vandaag hoorde ik Marcel Levi op de radio. In Nederland gaat het vooral om personeel. Er is ruimte en apparatuur voldoende, enkel het personeel ontbreek.parsifal schreef:
Maar dit is weer grotendeels een valse tegenstelling. Bij hogere capaciteit hadden de kosten van afgelopen jaar ook gemaakt moeten worden omdat je exponentiele groei sowieso moet stoppen. Je had misschien een week later kunnen ingrijpen als de capaciteit verdubbeld zou zijn, maar die R moet onder 1, of je dat nu met veel of weinig sterfgevallen en IC opnames doet.
Verder ben ik heel positief over meer IC plaatsen, maar wat maatregelen betreft had het beter geweest om eerder relatief hard in te grijpen. De Denen hadden dat beter begrepen.
Absoluut. Ik heb mij erg goed aan de regels gehouden, volgens sommigen zelfs in overdreven mate, maar toch besmet door een kind dat geen klachten had.Forummer schreef:Ook gevaccineerden moeten voorzichtig zijn. Welke cijfers je ook gebruikt, zoveel is inmiddels al echt wel even duidelijk.
Nee, voor de rekensom maakt het niet heel veel uit. Wat wel mogelijk een verschil maakt is dat de verhouding tussen besmette gevaccineerden en niet-gevaccineerden verandert (mogelijk als bijeffect van de vaccinatiepas, waardoor de gevaccineerden meer riskant gedrag vertonen). De verhouding tussen besmette gevaccineerden en niet-gevaccineerden zal wel stabiliseren, maar we zijn daar nog niet. Daardoor zou het kunnen dat de relatieve stijging van IC opnames nu nog langzamer gaat dan die van het aantal gevallen, omdat de stijging van het aantal gevallen in de groep die grotere kans op ICopname heeft lager is dan die van de groep die lagere kans op IC opname heeft. Ik zou er echter niet op willen gokken.huisman schreef:
Nu bijna 50% van de positief getesten gevaccineerden zijn zal dat toch grote invloed moeten hebben naar de vertaling van ziekenhuisopnames.? Je hebt in ieder geval een andere rekensom te maken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
https://nos.nl/l/2403253#UPDATE-container-56889831parsifal schreef:Nee, voor de rekensom maakt het niet heel veel uit. Wat wel mogelijk een verschil maakt is dat de verhouding tussen besmette gevaccineerden en niet-gevaccineerden verandert (mogelijk als bijeffect van de vaccinatiepas, waardoor de gevaccineerden meer riskant gedrag vertonen). De verhouding tussen besmette gevaccineerden en niet-gevaccineerden zal wel stabiliseren, maar we zijn daar nog niet. Daardoor zou het kunnen dat de relatieve stijging van IC opnames nu nog langzamer gaat dan die van het aantal gevallen, omdat de stijging van het aantal gevallen in de groep die grotere kans op ICopname heeft lager is dan die van de groep die lagere kans op IC opname heeft. Ik zou er echter niet op willen gokken.huisman schreef:
Je ziet de verhouding ziekenhuisopnames ongevaccineerd vs gevaccineerd snel veranderen. Van 9 op de 10 (10% gevaccineerd ) naar 4 op de 5 (20% gevaccineerd) naar volgens dit bericht 2 op de 3 (33%:gevaccineerd)
We krijgen ook hier de cijfers uit het VK en Israël.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat zijn alleen cijfers van maar één ziekenhuis in een regio waar de vaccinatiegraad veel hoger ligt. Hoe minder ongevaccineerden, hoe kleiner het percentage ongevaccineerden op de IC.
Maar dergelijke cijfers worden hier meteen vertaalt: zie je wel, vaccineren heeft geen zin.Philip schreef:Dat zijn alleen cijfers van maar één ziekenhuis in een regio waar de vaccinatiegraad veel hoger ligt. Hoe minder ongevaccineerden, hoe kleiner het percentage ongevaccineerden op de IC.
En die uitspraak mag niet gedaan worden.refo schreef:Maar dergelijke cijfers worden hier meteen vertaalt: zie je wel, vaccineren heeft geen zin.Philip schreef:Dat zijn alleen cijfers van maar één ziekenhuis in een regio waar de vaccinatiegraad veel hoger ligt. Hoe minder ongevaccineerden, hoe kleiner het percentage ongevaccineerden op de IC.
En waar is dat dan “hier” gezegd nav deze cijfers?CvdW schreef:En die uitspraak mag niet gedaan worden.refo schreef:Maar dergelijke cijfers worden hier meteen vertaalt: zie je wel, vaccineren heeft geen zin.Philip schreef:Dat zijn alleen cijfers van maar één ziekenhuis in een regio waar de vaccinatiegraad veel hoger ligt. Hoe minder ongevaccineerden, hoe kleiner het percentage ongevaccineerden op de IC.