Stille tijd, hoelang besteed jij eeraan?

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Wat is de bijbelse houding van bidden?

Ik denk niet dat de christenen uit de Bijbel in hun bed onder de dekens lagen te bidden. Dat is volgens mij geen bidden. Getuigd het van luiheid?
(...)
juist in de ochtendstond vaak de gevoelige nabijheid van God in Christus ervaarden. Dat ze omgang hadden met God door Christus.
Ben 'k niet met je eens Matth! Als dat geen bidden is, dan bid ik haast nooit voor ik ga slapen. Zelden is het zo dat ik op mn knietjes voor mn bed zit. Ik zit meestal met handen gevouwen, ogen dicht of open, kussen in mn rug en bijbel op mn schoot.

Dat is lang niet mijn enige stille tijd die ik met God heb op een dag. Ooit hoorde ik eens dat je als een gebed kan leven. Spreekt mij bijzonder aan eigenlijk! Als ik aan t werk ben, als ik de was in de wasmachine aan t stoppen ben, als ik op de fiets zit, als ik door de stad loop, als ik op mn skies sta, als ik wandel, als ik zing, als ik bijbellees, als ik ... nouja verzin maar wat, ja kan elk moment van de dag leven met Christus! In de stilte van de late avond of vroege ochtend is het inderdaad stiller dan overdag, maar God laat zich niet alleen in die hele stille momenten kennen! Het is dan wel makkelijker je te concentreren op de Schepper van Hemel en Aarde.

's Zomers stap ik als ik vrij ben, vaak op de fiets en ga gewoon een stuk fietsen. Het geluk dat ik vlakbij landerijen woon heb ik ook, ik zet dan vaak mn fiets tegen een hek en praat daar soms uren met Hem. De stilte, de mooie natuur en de (op die momenten meestal) stralende zon zijn redenen genoeg om een gesprekje aan te gaan met God!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Raike
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2002, 20:58
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Raike »

Lichaam en geest beïnvloeden elkaar. Je houding heeft wel degelijk invloed. Als je in bed gaat liggen heb je sneller de neiging in slaap te vallen. En als je op je knieën bidt, drukt je houding nederigheid uit.
Ik denk dat het één niet beter of slechter is dan het ander. Maar voor jezelf kan het wel verschil maken.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Iedereen heeft op zijn tijd en op zijn eigen manier stille tijd!

Dat kan knielend voor het bed.
liggende in bed,
zittend op een stoel/bank etc.

Dat kan op de fiets, in de auto, in de trein, in de metro,

Op het voetpad,

Ja, ook daar kun je God voelen!
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »


's Zomers stap ik als ik vrij ben, vaak op de fiets en ga gewoon een stuk fietsen. Het geluk dat ik vlakbij landerijen woon heb ik ook, ik zet dan vaak mn fiets tegen een hek en praat daar soms uren met Hem. De stilte, de mooie natuur en de (op die momenten meestal) stralende zon zijn redenen genoeg om een gesprekje aan te gaan met God!


Ik hoor wel meer mensen hierover, maar wat moet ik me hierbij voorstellen? Een gesprekje met God! Het klinkt zo menselijk.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik probeer ook overdag tijd te maken, maar elk moment heeft zijn bezwaren. Als ik op de bank zit te bijbellezen komt de postbode langs, of de hond wil aandacht of wat dan ook.
Stille tijd is vooral een kwestie van willen en doen. Ik vind 't vaak lastig.
Wat heb jij nu met de postbode te maken? Die post pak je pas als je klaar bent met stille tijd

(alhoewel ik ook zo ben dat ik eerst die post zou willen pakken)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy

's Zomers stap ik als ik vrij ben, vaak op de fiets en ga gewoon een stuk fietsen. Het geluk dat ik vlakbij landerijen woon heb ik ook, ik zet dan vaak mn fiets tegen een hek en praat daar soms uren met Hem. De stilte, de mooie natuur en de (op die momenten meestal) stralende zon zijn redenen genoeg om een gesprekje aan te gaan met God!


Ik hoor wel meer mensen hierover, maar wat moet ik me hierbij voorstellen? Een gesprekje met God! Het klinkt zo menselijk.
Henoch wandelde met God.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door timo
Een man in China een christen vertelde dat Het geloof het enige was wat voor hem telde want luxe had hij niet en werk was niet waar hij voor opgeleid was en hij kon alleen aan christus denken. Wij zijn vaak te veel bezig met onze materieele dingen. Maar laten we als we de dag beginnen dat met gebed doen en ook voor dat we een activiteit gaan ontplooien dat ook doen.
Bonhoeffer zei dat het ochtendgebed bepalend was voor het verdere verloop van de dag.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik probeer ook overdag tijd te maken, maar elk moment heeft zijn bezwaren. Als ik op de bank zit te bijbellezen komt de postbode langs, of de hond wil aandacht of wat dan ook.
Stille tijd is vooral een kwestie van willen en doen. Ik vind 't vaak lastig.
Wat heb jij nu met de postbode te maken? Die post pak je pas als je klaar bent met stille tijd

(alhoewel ik ook zo ben dat ik eerst die post zou willen pakken)
Als de postbode staat te bellen laat je hem niet eerst een uur voor de deur staan (ehm... dan is ie naar alle waarschijnlijkheid al weg en ligt er een prachtig geel briefje in de brievenbus dat je t of bij je buren kan ophalen of dat t morgen nog eens geprobeert wordt en anders dit af te halen op het volgende postkantoor)....

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
's Zomers stap ik als ik vrij ben, vaak op de fiets en ga gewoon een stuk fietsen. Het geluk dat ik vlakbij landerijen woon heb ik ook, ik zet dan vaak mn fiets tegen een hek en praat daar soms uren met Hem. De stilte, de mooie natuur en de (op die momenten meestal) stralende zon zijn redenen genoeg om een gesprekje aan te gaan met God!
Ik hoor wel meer mensen hierover, maar wat moet ik me hierbij voorstellen? Een gesprekje met God! Het klinkt zo menselijk.
Als je vrienden tegen komt zwijg je toch ook niet...?? Het is als het ware hardop bidden... anders kan k t niet uitleggen!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Stille Tijd!


TE WEINIG!
Adorote

Bericht door Adorote »

Wat is nou belangrijker Stil zijnvoor Hem en met Hem verkeren , of druk druk druk en met wat eigenlijk, zelf in gezinnen kan het stil zijn.

Waar een wil is is een weg.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Waar een wil is is een weg. Oke, maar ondanks dat wij weten dat Hij onze schepper is en dat wij Hem verlaten hebben, denken we veel te weinig om onze Schepper. Als je op zou gaan tellen hoeveel tijd ik er per week aan besteed, dan voel ik me schuldig. Degene die dat wel doen heb ik bewondering voor. Sorry maar ik kom er eerlijk voor uit.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Een tijdje terug(half jaar ongeveer) waren wij op een SRB-avond waar ds. Budding sprak over Tijd.

Wat mij toen erg trof en waar ik vaak nog aan denk is het volgende wat hij zei:

Vroeger in de Bijbel moest je overal tienden van geven.

Reken maar uit. Tienden van 24 uur =??!!!!
Precies 2,5 uur per dag.

Toen dacht ik: Terwijl de Heere eigenlijk nog meer verdient, vinden wij 2,5 uur per dag veel........ Hoeveel uur per dag draagt God ons???

Nu wil ik geen discussie aangaan over het geven van tienden, maar hetgeen Budding zei even doorgeven.

Een fladder van Vlinder
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Een tijdje terug(half jaar ongeveer) waren wij op een SRB-avond waar ds. Budding sprak over Tijd.

Wat mij toen erg trof en waar ik vaak nog aan denk is het volgende wat hij zei:

Vroeger in de Bijbel moest je overal tienden van geven.

Reken maar uit. Tienden van 24 uur =??!!!!
Precies 2,5 uur per dag.

Toen dacht ik: Terwijl de Heere eigenlijk nog meer verdient, vinden wij 2,5 uur per dag veel........ Hoeveel uur per dag draagt God ons???

Nu wil ik geen discussie aangaan over het geven van tienden, maar hetgeen Budding zei even doorgeven.

Een fladder van Vlinder
Zit wat in Vlinder, idd een nadenker :%
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Stille tijd heb ik regelmatig. Vanmorgen b.v. was ik al om 4.00 uur klaar wakker en kon de slaap niet meer vatten.
De stille tijd duurde bij mij tot 5.30 uur, en fijne tijd waarin je weer eens je gedachten meet geestelijke zaken kan bezig houden.
uiteindelijk om 5.30 eruit gegaan omdat de onrust in mijn lijf me al weer daartoe dwong.

Toch fijn om op deze wijze de dag te kunnen beginnen.
Plaats reactie