Kerststal

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kerststal

Bericht door Bertiel »

proost, ik kreeg ook een fles wit en een fles rood.
Helaas, ik lust geen wijn... dus maar zelf wat bier gehaald ten troost :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kerststal

Bericht door FlyingEagle »

Jullie kerstpakketten zien er uit als kerststallen begrijp ik? :slurp
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerststal

Bericht door Tiberius »

Als je maar genoeg vaten bier drinkt, wordt het vanzelf een stal. :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kerststal

Bericht door Mara »

DDD schreef:Het lijkt me vrij duidelijk dat alcohol drugs is. Dat is gewoon een feit van algemene bekendheid. Ik zie in ieder geval geen verschil tussen wiet en alcohol, principieel gezien. Het avondmaal uitgezonderd uiteraard.
Drink niet langer water alleen, maar gebruik een weinig wijn, om uw maag en uw menigvuldige zwakheden.” (1 Timotheus 5:23)

Ook onze Heere dronk. De farizeeën verwezen immers naar Jezus als een „wijnzuiper”, omdat Hij blijkbaar geen bezwaar had tegen een glas wijn (Mattheus 11:19, Lukas 7:34). Hij schonk bij de instelling van het Heilig Avondmaal wijn. De wijn bij het Avondmaal is een heilig gebruik die zondaren mogen genieten.
https://www.rd.nl/artikel/896536-bijbel ... olledig-af

Ik heb een bloeddrukmeter en heb een paar keer voor en na het drinken van een glas wijn gemeten.
Mijn bloeddruk wordt altijd lager.
Je moet goed je grens in acht nemen.
Ik ben zelf niet verslavingsgevoelig, heb ook geen vastgespijkerde gewoontes.
Wiet kan in bepaalde gevallen als medicijn worden ingezet.
Dus om nu zo zwart wit te stellen dat het drugs is en dus ten allen tijde vermeden moet worden, nee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerststal

Bericht door DDD »

Ik heb ook niet gezegd dat drugs ten allen tijde vermeden moet worden. Maar het woord zegt al dat het gevaarlijke producten zijn. En ik begrijp ook dat je van vier of acht maal een slokje wijn bij het avondmaal niet verslaafd raakt.

Ik denk wel dat een jointje minder gevaarlijk is dan alcohol, maar ik houd er helemaal niet van. Ik heb het sowieso niet op roken, al was het gras. (Gazongras, bedoel ik).
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kerststal

Bericht door Zita »

DDD schreef:Ik heb ook niet gezegd dat drugs ten allen tijde vermeden moet worden. Maar het woord zegt al dat het gevaarlijke producten zijn. En ik begrijp ook dat je van vier of acht maal een slokje wijn bij het avondmaal niet verslaafd raakt.

Ik denk wel dat een jointje minder gevaarlijk is dan alcohol, maar ik houd er helemaal niet van. Ik heb het sowieso niet op roken, al was het gras. (Gazongras, bedoel ik).
Ik doe enorm mijn best om een link met de kerststal te bedenken, maar dat wordt erg lastig. Daarom:
ontopic aub!
Plaats reactie