Kandidaatstelling ambtsdragers der gemeente

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Jongere »

Ik had tot dan toe nog geen inhoudelijke reactie van artistiek gezien. Ik probeer mee te denken, heb een andere uitleg dan de kanttekenaren (al citeerde artistiek slechts de tweede mogelijkheid die de kanttekening aandraagt, de eerste mogelijkheid die ik later zelf zag kan ik me wel beter in vinden) en krijg naar mijn hoofd dat de kanttekenaren "ook hierin falen". Ik vraag of artistiek op basis van de Schrift wil reageren, dat doet Marco vervolgens waarna artistiek het nodig vind me een soort veeg uit de pan te geven. Daar werd ik wat kribbig van, het spijt me. Hij had ook direct met het inhoudelijke argument van Marco kunnen komen waar ik op dat moment over aan het nadenken was, zonder een steekspelletje te beginnen. De laatste tijd op Refoforum wordt het altijd vreselijk snel persoonlijk op een vervelende manier terwijl een normale inhoudelijke, nuchtere discussie achterwege blijft. Ik vergold dus even kwaad met kwaad en dat was niet goed.

Inhoudelijk kan ik me in de woorden van Bert vinden.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door artistiek »

Jongere schreef:Ik had tot dan toe nog geen inhoudelijke reactie van artistiek gezien. Ik probeer mee te denken, heb een andere uitleg dan de kanttekenaren (al citeerde artistiek slechts de tweede mogelijkheid die de kanttekening aandraagt, de eerste mogelijkheid die ik later zelf zag kan ik me wel beter in vinden) en krijg naar mijn hoofd dat de kanttekenaren "ook hierin falen". Ik vraag of artistiek op basis van de Schrift wil reageren, dat doet Marco vervolgens waarna artistiek het nodig vind me een soort veeg uit de pan te geven. Daar werd ik wat kribbig van, het spijt me. Hij had ook direct met het inhoudelijke argument van Marco kunnen komen waar ik op dat moment over aan het nadenken was, zonder een steekspelletje te beginnen. De laatste tijd op Refoforum wordt het altijd vreselijk snel persoonlijk op een vervelende manier terwijl een normale inhoudelijke, nuchtere discussie achterwege blijft. Ik vergold dus even kwaad met kwaad en dat was niet goed.

Inhoudelijk kan ik me in de woorden van Bert vinden.
Neem me niet kwalijk beste Jongere, wie begon er nu eigenlijk een 'steekspelletje'?????
Jongere zei: Ik vind het heel vreemd om op deze plaats te suggereren dat het over "promotie" zou gaan. Daar lijkt het nu op zoals jij het uitlegt.
Dat waren niet MIJN woorden, maar de woorden van de kanttekeningen! Wie gaf dus wie een veeg uit de pan?

En nu ga je met deze posting je straatje schoon vegen door de rollen om te draaien: kwaad met kwaad vergolden... :nonnon
Blijf zelf a.u.b. nuchter en in elk geval redelijk.
Jongere schreef:(al citeerde artistiek slechts de tweede mogelijkheid die de kanttekening aandraagt, de eerste mogelijkheid die ik later zelf zag kan ik me wel beter in vinden)
Je had het toch over iets geestelijks? Maar in de rest van de kanttekeningen staat daar niets over. Het gaat over goede achting, aanzien in de gemeente.

Maar goed je hebt je visie bijgesteld dus wat dat aangaat kunnen we elkaar weer een hand geven en de kanttekeningen toch als betrouwbaar verklaren... ;)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Jongere »

Het is goed, artistiek.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Marck »

Vraag van een newbie. Er is een ouderling a aftredend en deze staat met een andere ouderling b die niet aftredend is op tweetal.
Wat kies je om broeder a door te laten gaan evenals broeder b?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Marck »

Marck schreef:Vraag van een newbie. Er is een ouderling a aftredend en deze staat met een andere ouderling b die niet aftredend is op tweetal.
Wat kies je om broeder a door te laten gaan evenals broeder b?
Ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Herman »

Marck schreef:
Marck schreef:Vraag van een newbie. Er is een ouderling a aftredend en deze staat met een andere ouderling b die niet aftredend is op tweetal.
Wat kies je om broeder a door te laten gaan evenals broeder b?
Ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb.
Je kunt er maar een van de twee kiezen en degene die de meerderheid heeft, wordt dan vier jaar lang ouderling.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door DDD »

Iemand die niet aftredend is, kan ook niet op het tweetal staan.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door CvdW »

DDD schreef:Iemand die niet aftredend is, kan ook niet op het tweetal staan.
Een niet-aftredende diaken is op tweetal gesteld met de aftredende en herkiesbare ouderling.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Jantje »

CvdW schreef:
DDD schreef:Iemand die niet aftredend is, kan ook niet op het tweetal staan.
Een niet-aftredende diaken is op tweetal gesteld met de aftredende en herkiesbare ouderling.
Zo gaat dat dus ook écht overal... :bobo

Je schiet er niets mee op, want zo zorg je voor een vacature voor diaken. Ik begrijp daar dus echt niets van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Dodo »

Een niet-aftredende diaken staat op tweetal? Hoe kan dat dan? Als hij gekozen wordt, dan wordt hij ouderling? En als hij niet gekozen wordt, blijft hij diaken?
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Een niet-aftredende diaken staat op tweetal? Hoe kan dat dan? Als hij gekozen wordt, dan wordt hij ouderling? En als hij niet gekozen wordt, blijft hij diaken?
Dat is in de GG niet ongebruikelijk.
-
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door JvW »

Jantje schreef:
CvdW schreef:
DDD schreef:Iemand die niet aftredend is, kan ook niet op het tweetal staan.
Een niet-aftredende diaken is op tweetal gesteld met de aftredende en herkiesbare ouderling.
Zo gaat dat dus ook écht overal... :bobo

Je schiet er niets mee op, want zo zorg je voor een vacature voor diaken. Ik begrijp daar dus echt niets van.
Het gebeurt echt niet overal, of in ieder geval niet standaard. Het kan natuurlijk best zo zijn dat een diaken ook heel geschikt zou kunnen zijn als ouderling.
En ja, dan kun je weer een vacature krijgen voor diaken. Dat is toch niet zo erg?
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:
CvdW schreef:
DDD schreef:Iemand die niet aftredend is, kan ook niet op het tweetal staan.
Een niet-aftredende diaken is op tweetal gesteld met de aftredende en herkiesbare ouderling.
Zo gaat dat dus ook écht overal... :bobo

Je schiet er niets mee op, want zo zorg je voor een vacature voor diaken. Ik begrijp daar dus echt niets van.
Als je alleen praktisch en niet geestelijk denkt is dat inderdaad zo.

Het enige dat ik er vreemd aan vind is dat het andersom eigenlijk nooit gebeurt. Toen mijn schoonvader van ouderling diaken werd waren er veel mensen die niet begrepen dat hij een stapje terug deed...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Jantje »

Ik ben het niet vaak eens met @refo, maar volgens mij heeft hij in het verleden hier treffende woorden over geschreven.

En verder was er de laatste tijd bij ons geregeld een oud-ouderling die kandidaat stond voor diaken. Hij werd alleen niet gekozen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kandidaatstelling ambstdragers der gemeente.

Bericht door Geytenbeekje »

Ik heb wel 1 keer kunnen stemmen m.b.t. kerkvoogdij enz. maar als je de mensen niet kent, dan lijkt me het niet verstandig.
Plaats reactie