kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:
refo schreef:Op welke wijze doe jij die ervaringen op?
Dat kan ik hier niet zeggen.
Natuurlijk wel. Ik denk dat je 'ervaring' gebaseerd is op een vermoeden en niet op harde waarnemingen. Dat zou moeten zijn: een fundamenteel aantal Ooskappelse jongeren, die je elke 14 dagen met aandacht de volledige Daniël ziet lezen.
Daar geloof ik nou weer geen snars van.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
MGG schreef:
Tiberius schreef: Zoek zelf maar even.
Of deel het even. Jij stelt iets, dus de bron plaatsen kan geen kwaad. Nu moet iedereen het zelf opzoeken.
Sorry, daar heb ik nu geen zin in. Als GG-lid graag in zijn eigen bubbel blijft navelstaren, is mij dat ook prima.
Jaja, zo lust ik er ook wel een paar.

Bestaat dat onderzoek überhaupt eigenlijk wel?
Welterusten. ::bye
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: Je spreekt echt onzin hier. Ik weet dat de Daniël ook door veel jongeren gelezen wordt. Ze zijn niet voor niets heel actief op social media. Daardoor worden artikelen alsnog veel gelezen door de betreffende doelgroep, niet alleen binnen, maar ook buiten de GG.
Echt onzin... Ik weet..
Heel interessant, ik waag het echter te betwijfelen. Maar goed, ik weet de cijfers niet en weet wel dat ouderen de Daniël makkelijk te verorberen zondagskost vinden. Maar goed, jij hebt wellicht een onderbouwing van je stevige stelling. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

De forse wisselingen binnen de JBGG, het 'stunten' met de Daniël onder de kostprijs geeft natuurlijk wel te denken.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door GerefGemeente-lid »

De geluiden die ik in mijn omgeving hoor (en dat is meer dan de plaats mijner inwoning), bevestigen het tegendeel van wat hier wordt beweerd.

Maar misschien is er iemand uit de redactie van het jongerenblad die dit zelf kan aangeven.

Wat ik wel weet is dat de Jeugdbond zelf, waaronder de Daniël, binnen bepaalde landstreken nog steeds niet geaccepteerd wordt door bepaalde kerkenraden. Maar dat is een andere discussie.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 16 jan 2023, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door CvdW »

Het is niet zo moeilijk allemaal. Dr. Fieret heeft onderzoek gedaan onder jongeren, dr. J. van der Laan ook. Een vraag als 'lees je de Daniël, Saambinder enz.', zal vast aan de orde geweest zijn.
Er zijn gemeenten die een abonnement op de Saambinder geven. Lang niet iedereen zet dit abonnement voort.
M.a.w. het lezen van kerkelijke (jongeren)bladen is niet zo rooskleurig. Jammer, maar waar. Het gebruik van een mobiel zal zeker een rol spelen.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Wim Anker schreef:Een sprekend voorbeeld van het verkwisten van gaven is dit blad.
Ik zou je willen uitdagen om als tegengeluid bij elke negatieve reactie die je op het forum post, ook eens iets positiefs te posten.
Wat is er nu fijner anno 2023 om te horen dat iets geen bijdrage levert? Weer een prikkel minder!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:De geluiden die ik in mijn omgeving hoor (en dat is meer dan de plaats mijner inwoning), bevestigen het tegendeel van wat hier wordt beweerd.

Maar misschien is er iemand uit de redactie van het jongerenblad die dit zelf kan aangeven.

Wat ik wel weet is dat de Jeugdbond zelf, waaronder de Daniël, binnen bepaalde landstreken nog steeds niet geaccepteerd wordt door bepaalde kerkenraden. Maar dat is een andere discussie.
En zo wordt de discussie weer ergens anders heen afgeleid.
Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Mannetje »

Maanenschijn schreef:
Mannetje schreef:Je bent niet helemaal alleen, ook hier liggen mobiels s nachts en op zondag op het verzamelpunt. Er zit geen tijdslot op, maar ik mis ze nooit.
Een goede gewoonte, maar tot welke leeftijd gaat dat nog?

Hier zijn de kinderen 24, 23, 21, 19 en 13. Onze dochter van 13 heeft tijdbeperking, maar bij de rest krijg ik het niet meer voor elkaar.

Het is best een worsteling. Maar ik heb nu liever dat ze digitaal bezig zijnde in de kamer zitten, dan alles afzonderlijk op hun eigen kamer. Ik vind het allemaal nog niet zo eenvoudig.
Herkenbare worsteling, onze oudste is 16. Soms word je wat dol van het geluid van dingen die ze kijken, maar oortjes in betekent dat je niets meer volgt van wat er gebeurt.

En soms is het hier ook gewoon: nu even niet, ga maar wat anders doen. En ze doen het. Gelukkig.
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17330
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:De geluiden die ik in mijn omgeving hoor (en dat is meer dan de plaats mijner inwoning), bevestigen het tegendeel van wat hier wordt beweerd.

Maar misschien is er iemand uit de redactie van het jongerenblad die dit zelf kan aangeven.

Wat ik wel weet is dat de Jeugdbond zelf, waaronder de Daniël, binnen bepaalde landstreken nog steeds niet geaccepteerd wordt door bepaalde kerkenraden. Maar dat is een andere discussie.
En zo wordt de discussie weer ergens anders heen afgeleid.

Zou jij toch een link naar het EMG onderzoek willen plaatsen? Ik herinner mij vaag wel iets van zo’n onderzoek maar google me suf en kan het niet vinden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door CvdW »

Simon0612 schreef:We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…
Dat moet je positief opvatten.
Even terug naar Nabij jou. Welk thema staat er nu in. Vorige keer ging het over orgaandonatie.
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door GGotK »

Simon0612 schreef:We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…
Als je van de GGiN bent, heb je op grond van de historie wel het recht verspeelt om (leden van ) andere kerkverbanden van kerkisme te beschuldigen. Desalniettemin is de discussie over de Daniel off topic.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Piet Puk »

CvdW schreef:
Simon0612 schreef:We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…
Dat moet je positief opvatten.
Even terug naar Nabij jou. Welk thema staat er nu in. Vorige keer ging het over orgaandonatie.
Ik ben Simon niet, maar gaat over beroepskeuze!
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door CvdW »

Een nuttig onderwerp voor de jeugd. Zorg en onderwijs kunnen nog mensen gebruiken. Mooi om mensen te helpen of jongeren te onderwijzen. Aan de andere kant zijn er ook handelsmensen nodig. Ik veronderstel dat er ook gewezen wordt op beroepen die niet kunnen, omdat de zondag in het geding is.
Plaats reactie