kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door Piet Puk »

CvdW schreef:Kan iemand mijn bericht verplaatsen?
Dat kun je zelf. Maar ik heb je opmerking gezien. Juist jou opmerking over beroepen die op zondag niet kunnen en de reactie van een jongere hierop was een van de punten waarom ik editie 2 minder vond
Evangelist
Berichten: 502
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Evangelist »

Ad Anker schreef:En toch... en toch... Bij de Daniël heb ik het al wat langer: ik vind het geen leuke bladen en ik krijg mijn pubers niet gemotiveerd die dingen te lezen. Ze zijn echt niet onverschillig. Daar ligt het niet aan. Gisteren mijn zoon in Nabij jou gezet. Even doorbladeren en klaar.

We zijn bewogen met onze jongeren. Dat uit zich in dadendrang, bijvoorbeeld het uitgeven van een blad. Maar is het de goede daad? Ik weet het antwoord niet.

Filmpjes, dat werkt. Vorige week met de kids het filmpje van ds. Harinck bekeken. Dat maakt indruk. Maar ook bij filmpjes: voor hoe lang werkt het.
Wat een negativiteit. Onze kinderen lezen Nabij jou wel helemaal door. En juist omdat Daniël weer meer inhoud heeft, heb ik op verzoek van onze dochter - die een nummer bij oma las - een abo genomen, en er wordt graag en goed in gelezen.

Het zijn bladen voor jongeren. Laten we onze kinderen stimuleren om ze ook te lezen.
Hartelijke groet,
Evangelist
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

GGotK schreef:
Simon0612 schreef:We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…
Als je van de GGiN bent, heb je op grond van de historie wel het recht verspeelt om (leden van ) andere kerkverbanden van kerkisme te beschuldigen. Desalniettemin is de discussie over de Daniel off topic.
Ow vertel? Volgens mij was dat allemaal aardig wederzijds.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door refo »

Tot nu toe allemaal anekdotisch bewijs.
Zou toch interessant zijn als het rapport dat Tiberius memoreerde boven water komt. Ben alleen bang dat het alleen voor intern gebruik is geweest, vanwege de conclusie.
Op de laatste synode sprak een predikant ook over de werkelijkheid van de ontlezing bij jongeren.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

CvdW schreef:
Simon0612 schreef:We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…
Dat moet je positief opvatten.
Even terug naar Nabij jou. Welk thema staat er nu in. Vorige keer ging het over orgaandonatie.
Volgens mij is het thema ‘Kiezen’. Het gaat inderdaad o.a. over de studiekeus, een pagina genaamd Update met (kerkelijk) nieuws, maar ook een stukje over een historisch onderwerp (nu de ramp), vraag aan een van de predikanten over bidden, aantal pagina’s over een vraag van een lezer over de rol van de vrouw in het huwelijk (wordt beantwoord door echtpaar de Jong van de Paradijsbloem, artikel over plannen en keuzes maken, pagina genaamd ‘Rondom…’ over keuzes in de kerk (ambtsdragers), bijbelstudie over ‘Mijn verstand’ die best interessant overkomt vwb presentatie en nodigt om mee aan de slag te gaan, en nog wat kleine artikelen. Zoals ik eerder zei oogt het blad fris en aantrekkelijk. Ik was eerder een beetje bang dat het een beetje ‘saai’ uiterlijk zou hebben maar dat is mijn inziens echt niet het geval. Ik hoor rondom me ook best positieve geluiden van jongeren.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

Evangelist schreef:
Ad Anker schreef:En toch... en toch... Bij de Daniël heb ik het al wat langer: ik vind het geen leuke bladen en ik krijg mijn pubers niet gemotiveerd die dingen te lezen. Ze zijn echt niet onverschillig. Daar ligt het niet aan. Gisteren mijn zoon in Nabij jou gezet. Even doorbladeren en klaar.

We zijn bewogen met onze jongeren. Dat uit zich in dadendrang, bijvoorbeeld het uitgeven van een blad. Maar is het de goede daad? Ik weet het antwoord niet.

Filmpjes, dat werkt. Vorige week met de kids het filmpje van ds. Harinck bekeken. Dat maakt indruk. Maar ook bij filmpjes: voor hoe lang werkt het.
Wat een negativiteit. Onze kinderen lezen Nabij jou wel helemaal door. En juist omdat Daniël weer meer inhoud heeft, heb ik op verzoek van onze dochter - die een nummer bij oma las - een abo genomen, en er wordt graag en goed in gelezen.

Het zijn bladen voor jongeren. Laten we onze kinderen stimuleren om ze ook te lezen.
Geen negativiteit, maar realiteit. Ik zou het graag anders zien. En mijn kinderen lezen nog wel boeken. Dus daar ben ik blij mee.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door CvdW »

Simon0612 schreef:
CvdW schreef:
Simon0612 schreef:We jammer dat een welles-nietes spelletje over een GG blad dit topic nu weer kaapt. Door mijn ervaring op RF komen GG’ers op mij heel kerkistisch over. Ze kapen alle topics…
Dat moet je positief opvatten.
Even terug naar Nabij jou. Welk thema staat er nu in. Vorige keer ging het over orgaandonatie.
Volgens mij is het thema ‘Kiezen’. Het gaat inderdaad o.a. over de studiekeus, een pagina genaamd Update met (kerkelijk) nieuws, maar ook een stukje over een historisch onderwerp (nu de ramp), vraag aan een van de predikanten over bidden, aantal pagina’s over een vraag van een lezer over de rol van de vrouw in het huwelijk (wordt beantwoord door echtpaar de Jong van de Paradijsbloem, artikel over plannen en keuzes maken, pagina genaamd ‘Rondom…’ over keuzes in de kerk (ambtsdragers), bijbelstudie over ‘Mijn verstand’ die best interessant overkomt vwb presentatie en nodigt om mee aan de slag te gaan, en nog wat kleine artikelen. Zoals ik eerder zei oogt het blad fris en aantrekkelijk. Ik was eerder een beetje bang dat het een beetje ‘saai’ uiterlijk zou hebben maar dat is mijn inziens echt niet het geval. Ik hoor rondom me ook best positieve geluiden van jongeren.
Dank voor uw uitgebreide antwoord. Ook al behoor ik niet tot de doelgroep, ik vind het toch leuk om het blad te lezen. Zoals orgaandonatie een gevoelig onderwerp is in de achterban. Immers er zijn mensen die bezwaren hebben. Een ieder zij in zijn eigen gemoed verzekert. Bij beroepskeuze is het goed om te kijken of het past mbt zondagsheiliging.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1771
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door Ararat »

Kan het zijn dat in de onder ons bekende kerkelijke bladen alle teksten zó gewikt en gewogen worden om allerlei gevoeligheden te voorkomen dat het -vergeef me- een wat slap verhaal wordt?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door DDD »

Die indruk heb ik in het geheel niet. Er staan soms heel vreemde dingen in de Saambinder.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door Bruna »

DDD schreef:Die indruk heb ik in het geheel niet. Er staan soms heel vreemde dingen in de Saambinder.
Zoals?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door Simon0612 »

Ararat schreef:Kan het zijn dat in de onder ons bekende kerkelijke bladen alle teksten zó gewikt en gewogen worden om allerlei gevoeligheden te voorkomen dat het -vergeef me- een wat slap verhaal wordt?
Nou, zoals ik zojuist van iemand vernomen heb is dat juist niet het geval en is het een ‘oudere’ doelgroep zich juist stoort aan bepaalde zaken. Ik zie ze niet en ik kijk uit naar het volgende nummer.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
MGG
Berichten: 3517
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door MGG »

Bruna schreef:
DDD schreef:Die indruk heb ik in het geheel niet. Er staan soms heel vreemde dingen in de Saambinder.
Zoals?
Sommige advertenties zijn wat vreemd. De artikelen zijn (over het algemeen) duidelijk en inhoudelijk sterk. Ik hoop dat de nieuwe hoofdredacteur deze lijn weet vast te houden.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door Bruna »

Het thema-artikel gaat over studiekeuze. In artikel staat nog een klein subartikel over beroepen in de Bijbel. Daarbij wordt verwezen naar een uitgebreid artikel van de heer Van Grol in de Saambinder https://nabijmagazine.nu/jongeren/rubrieken/thema/ In dit artikel gaat het over beroepen die je niet kan doen en beroepen die moeilijk zijn voor christenen.

Het is dus niet zo dat het hele blad over studie of beroepskeuze gaat.
Laatst gewijzigd door Bruna op 16 jan 2023, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door DDD »

Bruna schreef:
DDD schreef:Die indruk heb ik in het geheel niet. Er staan soms heel vreemde dingen in de Saambinder.
Zoals?
Zo nu en dan vermeld ik wel eens wat op het forum, dus dat kun je zo opzoeken. Ik ben niet zo geheugenvast voor zulke dingen, maar het gebeurt regelmatig dat ik denk: hoe krijg je zoiets nou in het blad. Pas nog over zwarte pakken van ambtsdragers.
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: kerkelijke bladen voor jongeren (Uit: Positief topic over de GGIN)

Bericht door Mannetje »

Bruna schreef:Het thema-artikel gaat over studiekeuze. In artikel staat nog een klein subartikel over beroepen in de Bijbel. Daarbij wordt verwezen naar een uitgebreid artikel van de heer Van Grol in de Saambinder https://nabijmagazine.nu/jongeren/rubrieken/thema/ In dit artikel gaat het over beroepen die je niet kan doen en beroepen die moeilijk zijn voor christenen.
Toch wel mooi, dat er verwezen wordt naar de Saambinder. Gewoon een blikje over schutting, kan zeker geen kwaad!
-
Plaats reactie