Gereformeerde Bond

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gereformeerde Bond

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Herman schreef:
-DIA- schreef:Wie onderwijst mij in dezen? Het is een vraag... Om het meer concreet te maken: Wat menen wij als verschil aan te merken tussen pof. Graafland en ds. Kievit. Was in dezen ds. G. Boer een soort van 'verbindende factor'?
Het gaat om ds. L. Kievit. Hij en C. Graafland zijn van een jongere generatie en blijkens de analyse van Ds. Van der Sluijs tendeerden zij wat meer naar een algemene verzoening ten opzichte van Ds. G. Boer en ds I. Kievit (de vader van L.) . Dat is een waarneming die wel klopt, maar waarvan ik niet zeker ben of hij de juiste theologische typering hanteert.
Ik geloof dat ik nooit iets van ds. L. Kievit heb gelezen. Is er (online) iets van zijn hand in te zien?
Een website vol: https://www.verbidiviniminister.nl/
Daar kun je even mee vooruit ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Bond

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Herman schreef:
-DIA- schreef:Wie onderwijst mij in dezen? Het is een vraag... Om het meer concreet te maken: Wat menen wij als verschil aan te merken tussen pof. Graafland en ds. Kievit. Was in dezen ds. G. Boer een soort van 'verbindende factor'?
Het gaat om ds. L. Kievit. Hij en C. Graafland zijn van een jongere generatie en blijkens de analyse van Ds. Van der Sluijs tendeerden zij wat meer naar een algemene verzoening ten opzichte van Ds. G. Boer en ds I. Kievit (de vader van L.) . Dat is een waarneming die wel klopt, maar waarvan ik niet zeker ben of hij de juiste theologische typering hanteert.
Ik geloof dat ik nooit iets van ds. L. Kievit heb gelezen. Is er (online) iets van zijn hand in te zien?
Een website vol: https://www.verbidiviniminister.nl/
Daar kun je even mee vooruit ;)
Hartelijk dank. Hoe zou u de prediking van deze ds. Kievit kunnen typeren? Meer richting ds. I. Kievit of misschien iet meer richting prof. Graafland? We hopen het zelf ook wat te onderzoeken. Nogmaals hartelijk dank!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gereformeerde Bond

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Hartelijk dank. Hoe zou u de prediking van deze ds. Kievit kunnen typeren? Meer richting ds. I. Kievit of misschien iet meer richting prof. Graafland? We hopen het zelf ook wat te onderzoeken. Nogmaals hartelijk dank!
Graag gedaan. Je zou langzamerhand wel kunnen weten dat ik wars ben van hokjes, vakjes en etiketjes, dus ik zou zeggen: ga luisteren, het is de moeite waard.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Bond

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Hartelijk dank. Hoe zou u de prediking van deze ds. Kievit kunnen typeren? Meer richting ds. I. Kievit of misschien iet meer richting prof. Graafland? We hopen het zelf ook wat te onderzoeken. Nogmaals hartelijk dank!
Graag gedaan. Je zou langzamerhand wel kunnen weten dat ik wars ben van hokjes, vakjes en etiketjes, dus ik zou zeggen: ga luisteren, het is de moeite waard.
Dan komen we hierin met elkaar overeen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Gereformeerde Bond

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Luister vooral ds Kievit zijn preek over Zondag 23!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Bond

Bericht door -DIA- »

Naar aanleiding van een reactie hierboven begon ik na te denken.
Waarom, als ik wat nadenk, spreken we over in een hokje plaatsen?
Ik denk zelf dat dit is omdat sommige mensen verschillen zien, en die in een bepaald 'hokje' plaatsen.
Is dat dan de eenheid waarvan het Woord spreekt: Ik wil dat zij één zijn, gelijk Wij één zijn?
Dat kan toch in feite niet?
Laten we hier eens over nadenken. Niet discussiëren maar gewoon eerlijk nadenken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Gereformeerde Bond

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Johann Gottfried Walther schreef:Luister vooral ds Kievit zijn preek over Zondag 23!
Heeft u (DIA) deze preek beluisterd? Nog steeds aanbevolen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie