Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Als gast hier »

Erik1960 schreef:
Chrisje72 schreef:Iets anders maar wel gerelateerd aan kerk en warmte: nemen jullie wat te drinken mee naar de kerk als het zo warm is?
hoeft niet; staat zondag klaar voor me.
:)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Geytenbeekje »

Erik1960 schreef:
Chrisje72 schreef:Iets anders maar wel gerelateerd aan kerk en warmte: nemen jullie wat te drinken mee naar de kerk als het zo warm is?
hoeft niet; staat zondag klaar voor me.
Bent u predikant?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Erik1960 »

Geytenbeekje schreef:
Erik1960 schreef:
Chrisje72 schreef:Iets anders maar wel gerelateerd aan kerk en warmte: nemen jullie wat te drinken mee naar de kerk als het zo warm is?
hoeft niet; staat zondag klaar voor me.
Bent u predikant?
Nee, maar ik lever wel een bijdrage. Daar hoort een glaasje water bij.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Tiberius »

Iedereen die meezingt krijgt een glaasje water?
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Als gast hier »

:super
Erik1960 schreef:
Geytenbeekje schreef:
Erik1960 schreef:
Chrisje72 schreef:Iets anders maar wel gerelateerd aan kerk en warmte: nemen jullie wat te drinken mee naar de kerk als het zo warm is?
hoeft niet; staat zondag klaar voor me.
Bent u predikant?
Nee, maar ik lever wel een bijdrage. Daar hoort een glaasje water bij.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

Voorlopig heb ik het idee dat een koelvest op 24 graden ook niet alles is. Ik probeer ook nog elementen voor 15 graden, misschien gaat dat beter. Het is wat off-topic, maar ik zou het jammer vinden als iemand mijn suggestie opvolgt en het dan tegenvalt.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Erik1960 »

Tiberius schreef:Iedereen die meezingt krijgt een glaasje water?
Dat zou een dolle boel zijn. Allemaal glazen die de op verkeerde momenten vallen…
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Voorlopig heb ik het idee dat een koelvest op 24 graden ook niet alles is. Ik probeer ook nog elementen voor 15 graden, misschien gaat dat beter. Het is wat off-topic, maar ik zou het jammer vinden als iemand mijn suggestie opvolgt en het dan tegenvalt.
Begrijp ik goed dat je een koelvest hebt aangeschaft? En waarom is 24°C 'niet alles'? En is 15°C niet te koud?
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

Ja. Maar ik heb het idee dat het mijn lichaamstemperatuur onvoldoende omlaag brengt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door refo »

DDD schreef:Ja. Maar ik heb het idee dat het mijn lichaamstemperatuur onvoldoende omlaag brengt.
Dat is maar goed ook.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Ditbenik »

Erik1960 schreef:
Chrisje72 schreef:Iets anders maar wel gerelateerd aan kerk en warmte: nemen jullie wat te drinken mee naar de kerk als het zo warm is?
hoeft niet; staat zondag klaar voor me.
Lekker makkelijk :) Ik neem m'n Dopper water mee, drink uit een kartonnen bekertje en draag een blouse met korte mouwen. Als de warmte niet weg kan, kun je me al snel opvegen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:
Simon0612 schreef:
Erskinees schreef:Dan verschilt dit per gemeente binnen dat kerkverband. Prima hoor. Ik bedoel het ook helemaal niet negatief?
Snap ik. Maar ik kon oprecht niet plaatsen wat het verband is met de GGiN. Ik denk dat het namelijk veel meer regio gebonden is. Er zijn hier meer Zeeuwen en ik denk dat die wel kunnen beamen dat Zeeland geen Opheusden is. Daar is men veel meer van de nette kleding, vrouwen vaak tegen het 'tutterige' aan. Zijn wij Zeeuwen te nuchter voor, en je ziet dat volgens mij over de gehele breedte van het kerkelijk spectrum. Ook binnen de GerGéms in die regio zie je verschil in kledingstyle.
Dat is interessant. In de GG heb je bijvoorbeeld Dirksland en Zwolle als gezamenlijke uitersten in kledingstijl. Ik verwachtte zoiets in Elspeet ook, maar daar was het juist helemaal niet zo.

Ik zit in een van oorsprong gematigde GG, maar daar zijn spijkerbroeken voor mensen boven de 30 echt niet heel gebruikelijk (op zondag).
Boven de 30 zie je dat bij ons ook niet meer. Maar wel veel nog zonder pak of strop. De ‘oudere’ garde (boven 50) zie je wel veel in pak. Daaronder eigenlijk vrij casual. Jongeren wel in spijkerbroeken.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Voorlopig heb ik het idee dat een koelvest op 24 graden ook niet alles is. Ik probeer ook nog elementen voor 15 graden, misschien gaat dat beter. Het is wat off-topic, maar ik zou het jammer vinden als iemand mijn suggestie opvolgt en het dan tegenvalt.
Begrijp ik goed dat je een koelvest hebt aangeschaft? En waarom is 24°C 'niet alles'? En is 15°C niet te koud?
Ik vind het best een grappig idee een koelvest;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

Vooralsnog kun je het goed zien zitten en dat vind ik wat minder.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Vooralsnog kun je het goed zien zitten en dat vind ik wat minder.
Een ruimer colbertje?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie