Geloven en karakter

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Geloven en karakter

Bericht door Mara »

DDD schreef:Dat is een les die veel mannen moeten leren hoor. Daar hoef je geen ASS voor te hebben. :)
Dat is absoluut waar!
De meeste mannen willen meteen een oplossing bieden.
Toen mijn vader op zijn sterfbed lag, kwam de predikant (consulent) op bezoek, pakte mijn vader's hand en zweeg eerst. Dat was niet ongemakkelijk, maar bijzonder. Hij kende ons niet, maar er mocht eerst ruimte zijn om verdriet te uiten.
Zwijgend, in verbondenheid, rustig zitten.
Dat talent heeft niet iedereen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Geloven en karakter

Bericht door Forummer »

DDD schreef:Dat is een les die veel mannen moeten leren hoor. Daar hoef je geen ASS voor te hebben. :)
Maar ik ben er van overtuigd dat het voor een man mét ASS wel een grotere prestatie is!

@ejvl, ik vind het knap van je!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Geloven en karakter

Bericht door Van Ewijk »

HersteldHervormd schreef:De laatste tijd denk ik wel na over in hoeverre een karakter het geloof beïnvloed. En beïnvloed het dan alleen de bijzaken van ons christelijk geloof? Of word de kern van het geloof ook beïnvloed door het karakter? Hoe denken jullie hierover?

Ik denk wel dat hier sprake is van een spanningsveld, dus daarom graag de volgende oproep: Houd het netjes a.u.b.
Ik vraag me vaker het omgekeerde af.
Heeft geloof invloed op het karakter.
We weten allemaal dat men door de doop geen ander mens wordt als dat niet van binnenuit komt.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie