Het kanselgebed

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het kanselgebed

Bericht door -DIA- »

De oude en onvergetelijk ds. E. Venema begon voor het uitspreken van votum en groet wel eens met een kort gebed. Soms 3 of 3 regels, soms ietsje langer. Ik vond het zelf wel een goede zaak, want je werd 'van stonde aan' bepaald bij dat je in Gods huis was, en de Heere Jezus zegt "Mijn huis zal een bededehuis genoemd worden"
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het kanselgebed

Bericht door DDD »

Het lijkt mij dat het votum meer dan persoonlijke gebeden duidelijk maakt dat wij voor het aangezicht van God verschijnen. Hoewel het votum ook bij promotieplechtigheden klinkt, en dat vind ik ook niet ongepast.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het kanselgebed

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:Het lijkt mij dat het votum meer dan persoonlijke gebeden duidelijk maakt dat wij voor het aangezicht van God verschijnen. Hoewel het votum ook bij promotieplechtigheden klinkt, en dat vind ik ook niet ongepast.
De manier waarop het bij de promotieplechtigheid waarbij ik aanwezig was werd uitgesproken vond ik wel ongepast. Het klonk zo ongeïnteresseerd... Maar dat het klinkt, vind ik ook heel mooi.
-
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het kanselgebed

Bericht door DDD »

Nou, dat is vreemd. Ik heb het een aantal keren gehoord, maar altijd keurig op toon.
Plaats reactie