Kerken in noord-Nederland

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door Delftenaar »

Als je dat soort dingen zoekt zit je rond Groningen niet heel gunstig. De Hondsrug begint in Groningen en loopt van daar naar Emmen. Kerkelijk gezien is dat geen handig gebied.
Anders kom je als snel rond Drachten en Oosterwolde (FR) uit. Of ten zuidwesten van Assen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door John Galt »

parsifal schreef:..Haren...
Haren is pittig duur. Zuidhorn is ook niet zo goedkoop als bv Delfzijl of Stadskanaal, maar nog wel betaalbaar.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door parsifal »

John Galt schreef:
parsifal schreef:..Haren...
Haren is pittig duur. Zuidhorn is ook niet zo goedkoop als bv Delfzijl of Stadskanaal, maar nog wel betaalbaar.
Dat valt op zich nog wel mee (ik was gewend naar de prijzen in de Stockholm regio te kijken). Assen lijkt redelijk betaalbaar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door Geytenbeekje »

parsifal schreef:Dank. De Zaaier zullen we wel naar kijken. Maar het lijkt een kleine school waarbij zoonlief waarschijnlijk behoorlijk ver weg zal wonen van klasgenoten. Dat is m.i. niet ideaal.

Bedum, Zuidhorn (met kerk in Noordhorn) zullen we wel naar kijken net als Winsum (al is dat wel vrijgemaakt) en naar het zuiden Haren, Zuidlaren en Assen. Drachten en Hoogeveen zijn net op het randje van acceptabele afstand.
Je wilt voor langere tijd je in Nederland vestigen?
Ik ben bang ( maar wie ben ik ) dat de uitgetredene GKV over 5 jaar of eerder ook weer een ruk naar links maken.
Ik denk dat je het beste of naar Oude Pekela Julianakapel kan gaan of de Magnalia-DEI kerk (GG Groningen)
Assen heb je ook een GB kerk
En rond Dam-Veenwouden.
En anders is dit ook altijd een goede optie
https://www.kerktijden.nl/
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door -DIA- »

In de Friese Wouden heb je een meer behoudende enclave. Denk een Wouterwoude, Damwoude enz.
Ofwel Walterswâld of hoe je dat ik het Fries moet zeggen weet ik niet precies.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:In de Friese Wouden heb je een meer behoudende enclave. Denk een Wouterwoude, Damwoude enz.
Ofwel Walterswâld of hoe je dat ik het Fries moet zeggen weet ik niet precies.
Kerktijden houd het op z'n frysk
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door CvdW »

In het noorden heb je ook nog de Paauweanen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door Geytenbeekje »

CvdW schreef:In het noorden heb je ook nog de Paauweanen.
Waar zijn die dan gevestigd ?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door huisman »

Geytenbeekje schreef:
CvdW schreef:In het noorden heb je ook nog de Paauweanen.
Waar zijn die dan gevestigd ?
Op de kinderboerderij. Mooie vogels die pauwen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door CvdW »

Twijzelerheide (Damwoude en Zwaagwesteinde)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:In de Friese Wouden heb je een meer behoudende enclave. Denk een Wouterwoude, Damwoude enz.
Ofwel Walterswâld of hoe je dat ik het Fries moet zeggen weet ik niet precies.
Daar liggen de wortels van mijn voorouders. Meer specifiek in Driesum .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door merel »

parsifal schreef:
John Galt schreef:
parsifal schreef:..Haren...
Haren is pittig duur. Zuidhorn is ook niet zo goedkoop als bv Delfzijl of Stadskanaal, maar nog wel betaalbaar.
Dat valt op zich nog wel mee (ik was gewend naar de prijzen in de Stockholm regio te kijken). Assen lijkt redelijk betaalbaar.
Mijn schoonmoeder woont in Haren. Ik vind het een geweldig dorp en zou daar willen wonen als ik in die regio zou werken.
In Haren heb je een vrijgemaakte lagere school.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
Bertiel schreef:ik weet niet waar je gaat werken in Groningen, maar pre corona had je rond het Juliana plein (A28 / A7 vanuit het zuiden) wel regelmatig files in de ochtend
UHD bij wiskunde, dus voornamelijk Zernike (Bedum, Zuidhorn, Winsum en Haren zijn soort van fietsafstand)
Zelf ben ik geboren en getogen in de stad Groningen. Tot mijn 25ste gewoond en nog altijd blij als ik de Martinitoren weer zie. Veel van mijn familie woont daar. In de buurt van Zernike zijn twee mooie wijken gebouwd. Reitdiep en Gravenburg. De kinderen van mijn zus hebben op reformatorische basisschool de Zaaier gezeten en waren daar erg tevreden over ondanks dat ze niet tot de doelgroep behoorden.
Zelf zou ik gaan kerken in de GG van Groningen wat een fijne gemeente is. Maar ik ga natuurlijk niet over jullie kerkkeus.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door newton »

huisman schreef:
parsifal schreef:
Bertiel schreef:ik weet niet waar je gaat werken in Groningen, maar pre corona had je rond het Juliana plein (A28 / A7 vanuit het zuiden) wel regelmatig files in de ochtend
UHD bij wiskunde, dus voornamelijk Zernike (Bedum, Zuidhorn, Winsum en Haren zijn soort van fietsafstand)
Zelf ben ik geboren en getogen in de stad Groningen. Tot mijn 25ste gewoond en nog altijd blij als ik de Martinitoren weer zie. Veel van mijn familie woont daar. In de buurt van Zernike zijn twee mooie wijken gebouwd. Reitdiep en Gravenburg. De kinderen van mijn zus hebben op reformatorische basisschool de Zaaier gezeten en waren daar erg tevreden over ondanks dat ze niet tot de doelgroep behoorden.
Zelf zou ik gaan kerken in de GG van Groningen wat een fijne gemeente is. Maar ik ga natuurlijk niet over jullie kerkkeus.
Tijdens de verblijven in het Ronald Mcdonald huis in Groningen hebben wij ook een paar diensten in de GG daar bezocht. Naar onze ervaring een hartelijke, warme gemeente.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kerken in noord-Nederland

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:
Bertiel schreef:ik weet niet waar je gaat werken in Groningen, maar pre corona had je rond het Juliana plein (A28 / A7 vanuit het zuiden) wel regelmatig files in de ochtend
UHD bij wiskunde, dus voornamelijk Zernike (Bedum, Zuidhorn, Winsum en Haren zijn soort van fietsafstand)
Zelf ben ik geboren en getogen in de stad Groningen. Tot mijn 25ste gewoond en nog altijd blij als ik de Martinitoren weer zie. Veel van mijn familie woont daar. In de buurt van Zernike zijn twee mooie wijken gebouwd. Reitdiep en Gravenburg. De kinderen van mijn zus hebben op reformatorische basisschool de Zaaier gezeten en waren daar erg tevreden over ondanks dat ze niet tot de doelgroep behoorden.
Zelf zou ik gaan kerken in de GG van Groningen wat een fijne gemeente is. Maar ik ga natuurlijk niet over jullie kerkkeus.
Dank, De gergem in Groningen is de enige kerk waar ik wel eens ben geweest in Groningen. Toen stond Ds Vreugdenhil er nog. Kent iemand de bondsgemeente in de Martinikerk ook? Ik begreep dat die gemeente wat internationaler is (met af en toe ook engelstalige diensten). We kijken zeker ook naar Reitdiep en Gravenburg (en mogelijk ook naar Hoogkerk als we in de stad blijven).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie