Kerkgang aanstaande zondag?

Gebruikersavatar
Albert1987
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 nov 2009, 21:15
Locatie: Urk

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Albert1987 »

Het is nu helemaal offtopic.

Wat gaat er bij jullie gebeuren a.s. zondag? Nog verder afschalen naar 30? Omdat het cio dat nu zegt en meneer Schalk ook?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door pierre27 »

Herman schreef:Spionnen. Hoe verzin je het.
Ja ik zit ook met stijgende verbazing de laatste pagina's in dit topic door te lezen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door samanthi »

Lilian1975 schreef::bobo Op een jv zit bijvoorbeeld geen ouderling. Wel proberen ze paar keer per jaar (een afvaardiging) avond bij te wonen. Namen van leidinggevenden zijn bij ons ook langs kerkenraad gegaan. Hoe het zou zijn als er niets was? Geen idee.
Jouw gemeente was van oorsprong ook geen hervormde gemeente. Misschien dat bepaalde structuren die bij ons gewoon zijn er daarom minder zijn... ;)
Verder zie ik het niet als een negatief iéts. Eerder een stuk welbewogen betrokkenheid.
Natuurlijk is dat positief, maar als mensen samen uot de Bijbel lezen en leren evenzo, dit tot slot want het wordt een rotonde.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Lilian1975 »

Albert1987 schreef:Het is nu helemaal offtopic.

Wat gaat er bij jullie gebeuren a.s. zondag? Nog verder afschalen naar 30? Omdat het cio dat nu zegt en meneer Schalk ook?
Meneer Schalk zit in de CIO namens de reformatorische kerken. Dicht bij het pluche. En op grond van het "vertrouwen " van de overheid in de kerken verwacht hij dat.... Tja. In feite zegt hij. Jullie hebben nog niet genoeg verantwoordelijkheid genomen afgelopen zondag. Wel wat maar niet genoeg. Kennelijk zijn er volop uitbraken bekend in kerkelijke gemeentes...
Rutte zegt kerken uitgezondert. Grapperhaus gaat kletsen met Cio.Cio wil niet de overheid tegen zich in het harnas jagen. Gevolg dit advies. En tja je wijst op verantwoordelijk en dat die bepaling er toch maar niet en vertrouwen..
Ik krijg hier enorm de kriebels van. Er gebeurt nu precies wat ik gisteren voorspelde....
En als antwoord op je vraag. De kerkenraad neemt weer alle maatregelen onder de loep en in acht neming van de huidige omstandigheden horen we op zijn vroegst donderdag avond of vrijdagdag wat....
En kerken die niet naar van Schalk luisteren zijn o zo onverantwoordelijk.... En dat willen we niet. Dus met pijn in het hart...

Dus zitten we vrees ik thuis....
Want vorige keer bij max 30 was dat ook.
Maar wederom hoop ik ongelijk te hebben.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Bert Mulder »

HersteldHervormd schreef:
Bert Mulder schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ja inderdaad, hoe gaat het bij jullie?
Overigens erg leuk dat je via Canada toch zo wat hier plaatst af en toe!
9654 zogenaamde covid doden in Canada, 286 in Alberta...

Inclusief in die nummers zijn allen die covid hadden en gestorven zijn, niettegenstaande dat velen van die niet werkelijk van covid gestorven zijn... zo is de median leeftijd van de 'covid doden' hoger dan de 'life expectancy'.
Oké, en zijn er veel verschillende meningen over deze crisis? Hier in Nederland wel. Naar mijn idee is het overgrote gedeelte van de bevolking het wel eens met de overheid, maar er is ook een behoorlijk grote groep die tegen alle maatregelen zijn.
Onze (provinciele) premier ziet het meest aardig nuchter aan, en wil niet de economie verstoren meer dan het nodig is. Het landelijk beleid is wel een beetje anders...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Lilian1975 »

Lilian1975 schreef:
Albert1987 schreef:Het is nu helemaal offtopic.

Wat gaat er bij jullie gebeuren a.s. zondag? Nog verder afschalen naar 30? Omdat het cio dat nu zegt en meneer Schalk ook?
Meneer Schalk zit in de CIO namens de reformatorische kerken. Dicht bij het pluche. En op grond van het "vertrouwen " van de overheid in de kerken verwacht hij dat.... Tja. In feite zegt hij. Jullie hebben nog niet genoeg verantwoordelijkheid genomen afgelopen zondag. Wel wat maar niet genoeg. Kennelijk zijn er volop uitbraken bekend in kerkelijke gemeentes...
Rutte zegt kerken uitgezondert. Grapperhaus gaat kletsen met Cio.Cio wil niet de overheid tegen zich in het harnas jagen. Gevolg dit advies. En tja je wijst op verantwoordelijk en dat die bepaling er toch maar niet en vertrouwen..
Ik krijg hier enorm de kriebels van. Er gebeurt nu precies wat ik gisteren voorspelde....
En als antwoord op je vraag. De kerkenraad neemt weer alle maatregelen onder de loep en in acht neming van de huidige omstandigheden horen we op zijn vroegst donderdag avond of vrijdagdag wat....
En kerken die niet naar van Schalk luisteren zijn o zo onverantwoordelijk.... En dat willen we niet. Dus met pijn in het hart...

Dus zitten we vrees ik thuis....
Want vorige keer bij max 30 was dat ook.
Maar wederom hoop ik ongelijk te hebben.



https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -en-corona
Vrees wordt waarheid
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door J.C. Philpot »

Lilian1975 schreef:https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -en-corona
Vrees wordt waarheid
Het is wel 30 exclusief kinderen. Dat is voor een groot kerkgebouw nog steeds heel erg weinig, maar in een hele kinderrijke gemeente zit je wat hoger.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:
Lilian1975 schreef:https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -en-corona
Vrees wordt waarheid
Het is wel 30 exclusief kinderen. Dat is voor een groot kerkgebouw nog steeds heel erg weinig, maar in een hele kinderrijke gemeente zit je wat hoger.
Exclusief kinderen EN betrokkenen: voorganger, ouderling van dienst, diaken van dienst, koster, binnen- en buitencoördinator, organist, en misschien nog wel meer bijvoorbeeld beameraar, cameraman/v, geluidsman/v, enz.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef:
https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -en-corona
Vrees wordt waarheid
Had je anders verwacht dan?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:
Lilian1975 schreef:https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -en-corona
Vrees wordt waarheid
Het is wel 30 exclusief kinderen. Dat is voor een groot kerkgebouw nog steeds heel erg weinig, maar in een hele kinderrijke gemeente zit je wat hoger.
Exclusief kinderen EN betrokkenen: voorganger, ouderling van dienst, diaken van dienst, koster, binnen- en buitencoördinator, organist, en misschien nog wel meer bijvoorbeeld beameraar, cameraman/v, geluidsman/v, enz.
Je zou als gemeente wat extra functies in het leven kunnen roepen voor in de dienst:
* Per auto 1 parkeerwacht
* BHVers
* Alle kosters dienst laten doen ivm de triage
* Nazorgers
* Voorzangers (die op normaal volume meezingen met de hele gemeente)
* Toezichters op de jeugd
* Notulisten (die een samenvatting van de preek maken, wel meerdere personen, zodat ze de notulen met elkaar kunnen vergelijken)
* Ventilatiefunctionarissen (die controleren of de ramen op staan)
* Beveiligers (gemeenteleden die af en toe kijken of de fietsen er nog staan, roulerend, zodat per 5 minuten iemand anders aan de beurt is)
* Waterdragers (die met een speciale telescooparm van 1,5 meter het water van de dominee vervangen)
* Enzovoorts

Op die manier kan de hele gemeente met strikte inachtneming van de voorschriften de kerkdienst bezoeken.

(uiteraard niet serieus bedoelt)
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 16 okt 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef:
https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -en-corona
Vrees wordt waarheid
Had je anders verwacht dan?
Nee nadat de CIO en Schalke hadden gesproken niet, wel gehoopt.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Lilian1975 »

J.C. Philpot schreef:
Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:
Het is wel 30 exclusief kinderen. Dat is voor een groot kerkgebouw nog steeds heel erg weinig, maar in een hele kinderrijke gemeente zit je wat hoger.
Exclusief kinderen EN betrokkenen: voorganger, ouderling van dienst, diaken van dienst, koster, binnen- en buitencoördinator, organist, en misschien nog wel meer bijvoorbeeld beameraar, cameraman/v, geluidsman/v, enz.
J.C. Philpot schreef: Je zou als gemeente wat extra functies in het leven kunnen roepen voor in de dienst:
* Per auto 1 parkeerwacht
* BHVers
* Alle kosters dienst laten doen ivm de triage
* Nazorgers
* Voorzangers (die op normaal volume meezingen met de hele gemeente)
* Toezichters op de jeugd
* Notulisten (die een samenvatting van de preek maken, wel meerdere personen, zodat ze de notulen met elkaar kunnen vergelijken)
* Ventilatiefunctionarissen (die controleren of de ramen op staan)
* Beveiligers (gemeenteleden die af en toe kijken of de fietsen er nog staan)
* Waterdragers (die met een speciale telescooparm van 1,5 meter het water van de dominee vervangen)
* Enzovoorts

Op die manier kan de hele gemeente met strikte inachtneming van de voorschriften de kerkdienst bezoeken.

(uiteraard niet serieus bedoelt)
:super Ik ben voor....
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door HersteldHervormd »

Helaas
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Mara »

Een van de lichtstgekleurde gemeenten op de coronakaart: Urk. De gemeente waar het hoogste percentage kerkgangers van het land is, en ze op vele plekken met honderden kerkten. Misschien moeten we dat voor de veiligheid zondag allemaal doen.

Marten Visser op Twitter
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik las dat de hersteld hervormde gemeente “De Wijngaard” (BW) in IJsselmuiden-Grafhorst een aula van een school huurt, waar men de dienst met een livestream mee kan maken.

Dat verdubbeld ook weer het aantal mensen dat "naar de kerk" kan. Mogelijk is dat ook een optie voor andere gemeenten. Scholen met aula's, of bedrijfshallen waar je tuinstoelen neer kunt zetten genoeg.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie