Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

Ik heb me verbaasd over een advertentie in DWS over een ondernemerplatform rondom Stichting Bethlehem. In de advertentie word ondernemers opgeroepen een pakket te kopen waarop bijzonder rendement te verwachten is. Onderaan de advertentie staat: Meer rendement vind je nergens. Ben ik de enige die zich over een dergelijke advertentie verbaast?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:Ik heb me verbaasd over een advertentie in DWS over een ondernemerplatform rondom Stichting Bethlehem. In de advertentie word ondernemers opgeroepen een pakket te kopen waarop bijzonder rendement te verwachten is. Onderaan de advertentie staat: Meer rendement vind je nergens. Ben ik de enige die zich over een dergelijke advertentie verbaast?
Hahahahaha nee hoor... wij rijk wil worden vallen in een grote strik.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Bertiel »

Dan wordt God en de mammon in mix aangeboden.
En dan nog onder de naam Bethlehem durven te speculeren ook.
Rente mag, maar woeker is iets waar de bijbel heel duidelijk over is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door HersteldHervormd »

Persoonlijk heb ik onlangs een hele mooie kans gekregen met echt riante arbeidsvoorwaarden, ik heb het niet gedaan, omdat ik merkte dat ik het voor de voorwaarden zou doen. Geld en goed lonkt. De hele samenleving is er op afgestemd, rijk worden, hard werken voor veel geld en ga zo maar door. Het is een trein waar je in stapt, en die je vervolgens je hele leven meeneemt. En eruit stappen is haast onmogelijk.

Het was (is) voor mij ook een verleiding. Gelukkig heeft de Heere er mij voor bewaard, zo hebben wij dat wel ervaren. En dat was vredig.

Ingaand op de advertentie. We weten niet hoe het hart is. Ondernemen is niet per definitie verkeerd natuurlijk. En wat voor de één te ver gaat, hoeft voor de andere niet perse zo te zijn. Dat maakt het moeilijk.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

Bertiel schreef:Dan wordt God en de mammon in mix aangeboden.
En dan nog onder de naam Bethlehem durven te speculeren ook.
Rente mag, maar woeker is iets waar de bijbel heel duidelijk over is
Uhm, dit vind ik wel erg ver gaan. Volgens mij krijgen ondernemers geen geld voor hun bijdrage, maar zal met het rendement bedoeld worden uitbreiding van Gods Koninkrijk c.q. de naasten in Afrika te helpen in hun aardse nood. Maar vind zelf de vergelijking nogal mank gaan. Alsof het Koninkrijk Gods door geld verkregen kan worden.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Bertiel »

Rendement voor een ander?
Heb je geen afbeelding van de advertentie?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

Bertiel schreef:Rendement voor een ander?
Heb je geen afbeelding van de advertentie?
Blijkbaar rendement voor een ander.
Ik denk dat er copyright op zit bij DWS.

Volgens mij lezen er vanuit de belangrijke posities binnen de GGiN mee. Althans dat heb ik ervaren, dus ben benieuwd of er uitleg komt.
Bloksteen
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jun 2019, 17:42

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Bloksteen »

Omdat de ggin na 1000 jaar zelf begonnen is met de zending is het nu nog allemaal nieuw en nog niet zo professioneel.
Dat zorgt voor vreemde initiatieven als deze.

Zo stonden er onlangs ook steeds advertentie van een vloerenfabrikant in het RD waarbij een gedeelte van de opbrengst naar Bethlehem zou gaan. Het idee erachter is vast heel goedbedoeld. Maar ggin-klanten trekken om zo zelf te profiteren? Dat zou niet zo moeten zijn. Er gaat namelijk maar een gedeelte van de oprengst naar het goede doel. Daar zou men zich verre van moeten houden
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

Bertiel schreef:Rendement voor een ander?
Heb je geen afbeelding van de advertentie?
In een soortgelijke strekking stond deze ook in DWS:
https://www.stichtingbethlehem.nl/ondernemers
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

Bloksteen schreef:Omdat de ggin na 1000 jaar zelf begonnen is met de zending is het nu nog allemaal nieuw en nog niet zo professioneel.
Dat zorgt voor vreemde initiatieven als deze.

Zo stonden er onlangs ook steeds advertentie van een vloerenfabrikant in het RD waarbij een gedeelte van de opbrengst naar Bethlehem zou gaan. Het idee erachter is vast heel goedbedoeld. Maar ggin-klanten trekken om zo zelf te profiteren? Dat zou niet zo moeten zijn. Er gaat namelijk maar een gedeelte van de oprengst naar het goede doel. Daar zou men zich verre van moeten houden
Was ook iets wat ik me af vroeg. Krijgen die ondernemers een 'keurmerk', waardoor mensen bij die ondernemers zaken zouden moeten doen?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

Overigens beveel ik het werk en donaties voor deze Stichting van harte aan. Laat daar geen misverstand over bestaan. Het gaat me enkel over de manier hoe je fondsenwerving doet
Online
DDD
Berichten: 28470
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door DDD »

Piet Puk schreef:Ik heb me verbaasd over een advertentie in DWS over een ondernemerplatform rondom Stichting Bethlehem. In de advertentie word ondernemers opgeroepen een pakket te kopen waarop bijzonder rendement te verwachten is. Onderaan de advertentie staat: Meer rendement vind je nergens. Ben ik de enige die zich over een dergelijke advertentie verbaast?
Is dat iets anders dan dat Jezus zegt dat mensen een schat zullen hebben in de hemel?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:Persoonlijk heb ik onlangs een hele mooie kans gekregen met echt riante arbeidsvoorwaarden, ik heb het niet gedaan, omdat ik merkte dat ik het voor de voorwaarden zou doen. Geld en goed lonkt. De hele samenleving is er op afgestemd, rijk worden, hard werken voor veel geld en ga zo maar door. Het is een trein waar je in stapt, en die je vervolgens je hele leven meeneemt. En eruit stappen is haast onmogelijk.

Het was (is) voor mij ook een verleiding. Gelukkig heeft de Heere er mij voor bewaard, zo hebben wij dat wel ervaren. En dat was vredig.

Ingaand op de advertentie. We weten niet hoe het hart is. Ondernemen is niet per definitie verkeerd natuurlijk. En wat voor de één te ver gaat, hoeft voor de andere niet perse zo te zijn. Dat maakt het moeilijk.
Dat had je ook wel anders op kunnen lossen: ik wil wel komen, maar voor de helft van het salaris. Dat was pas een getuigenis geweest.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door refo »

Overigens moet ik wel een beetje lachen om de reacties op de advertentie.
Lees Spreuken 19:17 en misschien gaat je een lichtje op.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Persoonlijk heb ik onlangs een hele mooie kans gekregen met echt riante arbeidsvoorwaarden, ik heb het niet gedaan, omdat ik merkte dat ik het voor de voorwaarden zou doen. Geld en goed lonkt. De hele samenleving is er op afgestemd, rijk worden, hard werken voor veel geld en ga zo maar door. Het is een trein waar je in stapt, en die je vervolgens je hele leven meeneemt. En eruit stappen is haast onmogelijk.

Het was (is) voor mij ook een verleiding. Gelukkig heeft de Heere er mij voor bewaard, zo hebben wij dat wel ervaren. En dat was vredig.

Ingaand op de advertentie. We weten niet hoe het hart is. Ondernemen is niet per definitie verkeerd natuurlijk. En wat voor de één te ver gaat, hoeft voor de andere niet perse zo te zijn. Dat maakt het moeilijk.
Dat had je ook wel anders op kunnen lossen: ik wil wel komen, maar voor de helft van het salaris. Dat was pas een getuigenis geweest.
Maar dan is de stap wel gezet.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie