Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Simon0612 »

refo schreef:Overigens moet ik wel een beetje lachen om de reacties op de advertentie.
Lees Spreuken 19:17 en misschien gaat je een lichtje op.
Precies, ik denk dat hier een ander rendement wordt bedoeld dan rendement in geld.
Of juist de prikkel dat men gaat nadenken over hoe je het geld besteed...want de mens wil juist altijd maar rendement zien.
Ik denk dat je te snel was Pietje..
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door DDD »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Persoonlijk heb ik onlangs een hele mooie kans gekregen met echt riante arbeidsvoorwaarden, ik heb het niet gedaan, omdat ik merkte dat ik het voor de voorwaarden zou doen. Geld en goed lonkt. De hele samenleving is er op afgestemd, rijk worden, hard werken voor veel geld en ga zo maar door. Het is een trein waar je in stapt, en die je vervolgens je hele leven meeneemt. En eruit stappen is haast onmogelijk.

Het was (is) voor mij ook een verleiding. Gelukkig heeft de Heere er mij voor bewaard, zo hebben wij dat wel ervaren. En dat was vredig.

Ingaand op de advertentie. We weten niet hoe het hart is. Ondernemen is niet per definitie verkeerd natuurlijk. En wat voor de één te ver gaat, hoeft voor de andere niet perse zo te zijn. Dat maakt het moeilijk.
Dat had je ook wel anders op kunnen lossen: ik wil wel komen, maar voor de helft van het salaris. Dat was pas een getuigenis geweest.
Dan werk je nog steeds bij een organisatie die niet goed in elkaar zit, toch?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Persoonlijk heb ik onlangs een hele mooie kans gekregen met echt riante arbeidsvoorwaarden, ik heb het niet gedaan, omdat ik merkte dat ik het voor de voorwaarden zou doen. Geld en goed lonkt. De hele samenleving is er op afgestemd, rijk worden, hard werken voor veel geld en ga zo maar door. Het is een trein waar je in stapt, en die je vervolgens je hele leven meeneemt. En eruit stappen is haast onmogelijk.

Het was (is) voor mij ook een verleiding. Gelukkig heeft de Heere er mij voor bewaard, zo hebben wij dat wel ervaren. En dat was vredig.

Ingaand op de advertentie. We weten niet hoe het hart is. Ondernemen is niet per definitie verkeerd natuurlijk. En wat voor de één te ver gaat, hoeft voor de andere niet perse zo te zijn. Dat maakt het moeilijk.
Dat had je ook wel anders op kunnen lossen: ik wil wel komen, maar voor de helft van het salaris. Dat was pas een getuigenis geweest.
Maar dan is de stap wel gezet.
Ik wordt altijd een beetje kriebelig van zulke verhalen. Waarom moet iedereen dat weten?

Als je inkomen hebt, is dat ook helemaal niet voor jezelf. Je hebt dan meer om armen mee te laten delen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Persoonlijk heb ik onlangs een hele mooie kans gekregen met echt riante arbeidsvoorwaarden, ik heb het niet gedaan, omdat ik merkte dat ik het voor de voorwaarden zou doen. Geld en goed lonkt. De hele samenleving is er op afgestemd, rijk worden, hard werken voor veel geld en ga zo maar door. Het is een trein waar je in stapt, en die je vervolgens je hele leven meeneemt. En eruit stappen is haast onmogelijk.

Het was (is) voor mij ook een verleiding. Gelukkig heeft de Heere er mij voor bewaard, zo hebben wij dat wel ervaren. En dat was vredig.

Ingaand op de advertentie. We weten niet hoe het hart is. Ondernemen is niet per definitie verkeerd natuurlijk. En wat voor de één te ver gaat, hoeft voor de andere niet perse zo te zijn. Dat maakt het moeilijk.
Dat had je ook wel anders op kunnen lossen: ik wil wel komen, maar voor de helft van het salaris. Dat was pas een getuigenis geweest.
Maar dan is de stap wel gezet.
Ik wordt altijd een beetje kriebelig van zulke verhalen. Waarom moet iedereen dat weten?

Als je inkomen hebt, is dat ook helemaal niet voor jezelf. Je hebt dan meer om armen mee te laten delen.
Prima, dat mag je vinden :nananere
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door DDD »

Waarom? Ik vind het juist goed om elkaar op te scherpen. Wat is de reden dat refo daar kriebelig van wordt? Zie je misschien een tekortkoming in je eigen leven?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

Simon0612 schreef:
refo schreef:Overigens moet ik wel een beetje lachen om de reacties op de advertentie.
Lees Spreuken 19:17 en misschien gaat je een lichtje op.
Precies, ik denk dat hier een ander rendement wordt bedoeld dan rendement in geld.
Of juist de prikkel dat men gaat nadenken over hoe je het geld besteed...want de mens wil juist altijd maar rendement zien.
Ik denk dat je te snel was Pietje..
Niet te snel mijns inziens. Waarschijnlijk bedoelen ze dit rendement, maar vind ik de tekst misleidend. Het is eigenlijk een ordinaire actie om geld binnen te krijgen. Prima, maar waarom tuig je daar zo'n ondernemersnetwerk voor op? Wat betreft dat rendement moest ik denken aan Handelingen 8 : 18 en 19. Gaan we nou geestelijke zaken 'kopen'?
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door DDD »

Wat is er ordinair aan een/deze actie om geld binnen te krijgen?
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Waarom? Ik vind het juist goed om elkaar op te scherpen. Wat is de reden dat refo daar kriebelig van wordt? Zie je misschien een tekortkoming in je eigen leven?
Ik deel de kriebeligheid van @refo. Zie het nut niet van de mededeling en zoals eerder aangehaald kun je het extra geld ook gebruiken om extra goede doelen te steunen. Je kunt er ook een nieuwe auto van kopen, vind ik ook best.
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door DDD »

Ik zie het nut wel. Laten zien wat het christelijk geloof voor consequenties heeft in je persoonlijk leven.

Ik vind het verbazend dat mensen zelfs als het anoniem gebeurt, daar nog bezwaar tegen hebben. Ik vind dat vooralsnog geen goed teken.

Als je op een ongeoorloofde manier geld verdient, is dat niet op te lossen met een extra bijdrage aan een goed doel.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Terri »

Misschien was de verleiding niet enkel het geld.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door refo »

DDD schreef:Ik zie het nut wel. Laten zien wat het christelijk geloof voor consequenties heeft in je persoonlijk leven.

Ik vind het verbazend dat mensen zelfs als het anoniem gebeurt, daar nog bezwaar tegen hebben. Ik vind dat vooralsnog geen goed teken.

Als je op een ongeoorloofde manier geld verdient, is dat niet op te lossen met een extra bijdrage aan een goed doel.
Nee, het nut is er alleen voor jezelf. Als er al nut is om een betrekking te weigeren 'om het geld'.
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door DDD »

@Terri:

Dat zal ongetwijfeld. Het gaat erom dat hier mensen er een punt van maken dat iemand iets persoonlijks vertelt, omdat zij daar kriebelig van worden. Maar dat is mijns inziens de omgekeerde wereld.

@refo:
Nee. Niet meewerken aan ongeoorloofde verrijking doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor de samenleving. Ik verdien zelf ook nog geen derde van wat ik zou kunnen verdienen, om principiële redenen. Dat kan best een verleiding zijn.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Piet Puk »

DDD schreef:Wat is er ordinair aan een/deze actie om geld binnen te krijgen?
Bij mij komt de strekking over alsof je een lening uitgeeft, waarop je rendement krijgt en de lening terugkrijgt. Nu bedoelen ze eigenlijk: ondernemers, stort je geld. Zet dat dan ook neer!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ondernemersplatform Stichting Bethlehem

Bericht door Herman »

Ondernemers snappen prima wat er bedoeld wordt.

Ik zou in dit kader eerder de vraag ter discussie stellen of er nog een ondernemersvereniging bij moet naast de tientallen die er al zijn.
Plaats reactie