Engelse preken

Plaats reactie
Bevindelijk
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jun 2019, 13:02

Engelse preken

Bericht door Bevindelijk »

Beste,

Kan hier iemand mij Engelse preken aanbevelen? Er staan er verschillende op prekenweb.nl maar weet iemand waar ik die in boekvorm kan krijgen?

Of wellicht originelen preken van de bekende Schotten?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Engelse preken

Bericht door J.C. Philpot »

Als het gaat om boekvorm, kun je op de volgende link wellicht wel wat vinden: https://www.heritagebooks.org/Search.ht ... ch=sermons
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Engelse preken

Bericht door Valcke »

Den Hertog in Houten heeft ook een grote afdeling Engelstalige nieuwe theologische boeken. Desgewenst bestellen ze ook specifieke titels.
Ook zeer veel tweedehands overigens.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Engelse preken

Bericht door gallio »

Bevindelijk schreef:Beste,

Kan hier iemand mij Engelse preken aanbevelen? Er staan er verschillende op prekenweb.nl maar weet iemand waar ik die in boekvorm kan krijgen?

Of wellicht originelen preken van de bekende Schotten?
https://www.gmchristianbooks.com/
Canada
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 dec 2018, 17:42
Locatie: Ontario

Re: Engelse preken

Bericht door Canada »

Another source: reformedbookservices.com in Canada (prices are of course in Canadian dollars).
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Engelse preken

Bericht door John Galt »

En als je eens in London bent, is de boekhandel van de Metropolitan Tabernacle de moeite van een bezoekje waard!
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Engelse preken

Bericht door J.C. Philpot »

John Galt schreef:En als je eens in London bent, is de boekhandel van de Metropolitan Tabernacle de moeite van een bezoekje waard!
Ik vind het mooi dat zo'n gemeente op die manier goede theologie, bijbels denken en gezond geestelijk leven stimuleerd. Al zijn wij niet gewend om op zondag een boek aan te schaffen, wat daar wel kan, maar op de manier hoe het daar gebeurd heb ik er geen moeite mee.

Ik kwam het ook tegen in de Westminster Chapel in Londen en de Arche Gemeinde in Hamburg. Het zou goed zijn als het Nederlandse kerkelijke leven meer het lezen van goede theologie en geestelijke lectuur zou bevorderen, in plaats van het overlaten daarvan aan de commerciele sector.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Engelse preken

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Engelse preken

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Engelse preken

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie