Beelduitzendingen (uit: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?)

Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beelduitzendingen (uit: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?)

Bericht door Mannetje »

Op Hemelvaartsdag werd bij ons een preek van een overleden predikant uitgezonden (de 'echte' dienst was al op woensdagavond) en ik vond het best bijzonder voelen ja. Toen hij nog leefde heb ik hem nooit gehoord, en nu maakte ik dus kennis met zijn stem na zijn dood.
-
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Beelduitzendingen (uit: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?)

Bericht door CvdW »

Ik zou nog graag de stem willen horen van mijn vader.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Bericht door Ora et labora »

merel schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
Erasmiaan schreef:[ En als een predikant niet wil dat zijn preek via beeld wordt uitgezonden dan is dat toch heel legitiem? Dan heeft de kerkenraad twee keuzes: of een andere predikant zoeken of geen uitzending via beeld. ..
Zou je dat ook vinden bij kerktelefoon?
De kerkenraad bepaald toch hoe er uitgezonden wordt? Niet de predikant. Die is gast en heeft zich aan te passen.
Of de preek online mag blijven staan, dat is wat anders. Daar heeft de predikant wel wat over te zeggen.
Er waren mensen (achtenswaardige mensen, je weet het wel) die uit principe geen kerktelefoon durfden te gebruikten.
Kerktelevisie gaat nog verder.
Hoezo verder? Het woord wordt toch verkondigd?
Velen kiezen voor beeld en geluid uiteraard. Totdat de coronatijd voorbij is waarschijnlijk. (Als die ooit voorbij gaat)
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Bericht door Ora et labora »

-DIA- schreef:
eilander schreef:
Bezorgd schreef:
Erasmiaan schreef:[ En als een predikant niet wil dat zijn preek via beeld wordt uitgezonden dan is dat toch heel legitiem? Dan heeft de kerkenraad twee keuzes: of een andere predikant zoeken of geen uitzending via beeld. ..
Zou je dat ook vinden bij kerktelefoon?
De kerkenraad bepaald toch hoe er uitgezonden wordt? Niet de predikant. Die is gast en heeft zich aan te passen.
Of de preek online mag blijven staan, dat is wat anders. Daar heeft de predikant wel wat over te zeggen.
Het gaat niet om de vraag wie het bepaalt. Het gaat om de vraag: houden we nog rekening met gevoelens of bezwaren die er kunnen zijn bij een predikant?
Vorig jaar zag ik ds. Verschuure in beeld (in de Gereformeerde Kerk (PKN)) in Enter. Ik heb er persoonlijk geen last van gehad.
Ze doen er bijna allemaal aan mee. Totdat ze gaan discussiëren en dan zou het ineens niet meer kunnen.
Waanzinnig. Beeld en geluid is gewoon een hulpmiddeltje meer niet. Goede zaak.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
DDD
Berichten: 28661
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beelduitzendingen (uit: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?)

Bericht door DDD »

Welnee. Dat is helemaal geen thema. Ik geloof er niets van. Er zijn hier een paar mensen die onbeargumenteerd beweren dat mensen daar altijd bezwaar tegen hebben gehad, maar dat is flauwekul. Een enkeling maakt er nu een punt van. Soms denk ik dat dat vooral een manier is om interessant te doen. Maar ja, dat denken mensen bij mij ook wel eens;-)
Plaats reactie