Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

Ik hoef mijn hoofd niet in de vuilnisbak te steken, om te weten dat het stinkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door DDD »

Dat is waar. Maar als je wilt weten of het kip of gehakt is wat stinkt, dan moet je toch zorgvuldig ruiken.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door -DIA- »

De Saambinder wil samenbindend zijn. Dat wordt wat moeilijker als de vleugels verder van elkaar komen tr staan. Maar over het algemeen is de Saambinder goed te lezen. Het hoeft nog niet in een spagaat zoals De Wekker.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door DDD »

Ik geloof niet dat de Saambinder samenbindend wil zijn. Hoewel je natuurlijk van alles kunt verstaan onder vastbinden.
Maar dat is hier niet het onderwerp van gesprek.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Bonny »

Ik denk dat de meeste pubers nog niet het onderscheidingsvermogen van @DDD en @Jantje hebben, en dat ze daarom beter niet enkel alleen de Tina o.i.d. moeten lezen. Maar ook een blad met een christelijke signatuur er naast.
The Groom's still waiting at the altar
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat is waar. Maar als je wilt weten of het kip of gehakt is wat stinkt, dan moet je toch zorgvuldig ruiken.
Het stinkt allebei. En aan die wetenschap heb ik al genoeg. Je hebt er niets aan om te weten of het gehakt was of kip. Het is toch al bedorven.
DDD schreef:Ik geloof niet dat de Saambinder samenbindend wil zijn. Hoewel je natuurlijk van alles kunt verstaan onder vastbinden.
Maar dat is hier niet het onderwerp van gesprek.
Vastbinden? Hoe kom je daar nou toch weer bij in vredesnaam?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door DDD »

@Bonny:
Zeker. Maar dat ontken ik niet. Je kunt pas echt goed onderscheiden waarop het aankomt, als je ook goed op de hoogte bent van de eigen traditie. Daarom is begeleide confrontatie ook belangrijk. Maar dat is iets anders dan van slag zijn als een christelijk meisje de Grazia leest.

@Jantje:
Dat zijn wij niet eens. Ik vind dat wel belangrijk.

Samenbinden en vastbinden is toch vrijwel hetzelfde? Je kunt het ook allebei figuurlijk nemen. Zoals bij de vrouw uit het Evangelie. Zij was samengebonden en kon zich ganselijk niet oprichten. Dat denk ik soms bij de Saambinder ook wel eens. Maar dat geheel terzijde.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik vind dat wel belangrijk.
Waarom? Daar schiet je toch niet mee op?
DDD schreef:Samenbinden en vastbinden is toch vrijwel hetzelfde? Je kunt het ook allebei figuurlijk nemen. Zoals bij de vrouw uit het Evangelie. Zij was samengebonden en kon zich ganselijk niet oprichten. Dat denk ik soms bij de Saambinder ook wel eens. Maar dat geheel terzijde.
Geenszins:
Samenbinden
1) Aaneenbinden 2) Bundelen 3) Door binden tot een geheel verenigen 4) Koppelen 5) Opbinden 6) Verbinden

Vastbinden
1) Aan banden leggen 2) Aanbinden 3) Aaneenboeien 4) Aangorden 5) Aanleggen 6) Aanmeren 7) Aansjorren 8) Afmeren 9) Bevestigen 10) Binden 11) Boeien 12) Dansen 13) De vrijheid belemmeren van 14) Ketenen 15) Knechten 16) Knevelen 17) Knopen 18) Meren 19) Met bindmateriaal vastmaken 20) Opbinden 21) Reien

Een wereld van verschil...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door DDD »

De connotatie is inderdaad duidelijk anders. Dat wil ik graag toegeven.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:De connotatie is inderdaad duidelijk anders. Dat wil ik graag toegeven.
Kijk!
DDD schreef:Ik geloof niet dat de Saambinder samenbindend wil zijn. Hoewel je natuurlijk van alles kunt verstaan onder vastbinden.
Maar dat is hier niet het onderwerp van gesprek.
Geef je dan ook toe dat het woord vastbinden in deze quote niet juist was?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door merel »

Bonny schreef:Ik denk dat de meeste pubers nog niet het onderscheidingsvermogen van @DDD en @Jantje hebben, en dat ze daarom beter niet enkel alleen de Tina o.i.d. moeten lezen. Maar ook een blad met een christelijke signatuur er naast.
Ik las vroeger ook de Tina, Flair en Viva. Dat je dit leest betekent niet dat je het met alle verhalen eens bent. Ik heb ook voor het merendeel buiten kerkelijke vrienden die hele andere keuzes maa(k)ten in relaties, drank en one night stands dan ik dat deed. Zij weten/wisten waar ik voor sta/stond en dat is nooit een probleem geweest in de vriendschap. Verder volkomen eens met DDD

En welke christelijke bladen zijn er voor tieners/pubers?
Laatst gewijzigd door merel op 15 mei 2020, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Mannetje »

Weet, vinden ze hier erg boeiend.
-
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door -DIA- »

merel schreef:
Bonny schreef:Ik denk dat de meeste pubers nog niet het onderscheidingsvermogen van @DDD en @Jantje hebben, en dat ze daarom beter niet enkel alleen de Tina o.i.d. moeten lezen. Maar ook een blad met een christelijke signatuur er naast.
Ik las vroeger ook de Tina, Flair en Viva. Dat je dit leest betekent niet dat je het met alle verhalen eens bent. Ik heb ook voor het merendeel buiten kerkelijke vrienden. Zij weten/wisten waar ik voor sta/stond en dat is nooit een probleem geweest in de vriendschap. Verder volkomen eens met DDD

En welke christelijke bladen zijn er voor tieners/pubers?
Weinig. Voor jongere kinderen is er BimBam. Maar die zal niet door een ieder geapprecieerd worden. Vroeger was een het 'christelijk stripblad' AREND, van de uitgever van De Spiegel en Prinses. Maar die bleek voor de jeugd ook te saai, de jeugd en de jonkheid willen nu eenmaal wat hun hart van nature begeerd.
Verder kunnen we voor wat ouderen het mooie blad "Weet" aanbevelen, en een blad als Daniël is er ook nog. De vraag is dan of deze bladen de eerste keus zijn van jongeren, en dat zal het in de meeste gevallen niet zijn, zoals we wel kunnen weten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Van Ewijk »

Bonny schreef:Ik denk dat de meeste pubers nog niet het onderscheidingsvermogen van @DDD en @Jantje hebben, en dat ze daarom beter niet enkel alleen de Tina o.i.d. moeten lezen. Maar ook een blad met een christelijke signatuur er naast.
De bijbel goed genoeg?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Bonny »

Van Ewijk schreef:
Bonny schreef:Ik denk dat de meeste pubers nog niet het onderscheidingsvermogen van @DDD en @Jantje hebben, en dat ze daarom beter niet enkel alleen de Tina o.i.d. moeten lezen. Maar ook een blad met een christelijke signatuur er naast.
De bijbel goed genoeg?
Natuurlijk :). Maar we hadden het voornamelijk over ontspannende lectuur
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie