Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door DDD »

Ik vind dit ronduit intimiderend. Er zijn hier verschillende mensen die verklaren dat dit soort dingen gebeurt. Het geeft mijns inziens geen pas om dan te zeggen dat je daar je mond over moet houden en het al helemaal niet in pb moet toelichten.

Ik blijf erbij dat dit allemaal manieren zijn om af te leiden van de kern waar het om gaat. Ik zie geen enkele serieuze weerlegging van wat ik schrijf, noch van wat refo schrijft.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door Ad Anker »

DDD, het gaat om casussen rond bestaande predikanten waar uit 2e en 3e hand van horen zeggen voorbeelden te noemen zijn. Ik vind niet handig om dat hier te delen en adviseer dit niet per pb te doen. Dus ik intimideer niet maar geef wijze raad. Gewoon in zwarte letters dus je mag het negeren. :)
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door DDD »

Ik beschuldig je niet van misbruik van je functie. Maar dat is helemaal het punt niet.

Uit het bericht van Jantje kun je niet afleiden dat het uit de tweede hand is. Ik in ieder geval niet. Daarnaast zijn er twee andere forumleden die het uit eerste hand kunnen vertellen.

Nog helemaal los daarvan: er zijn hier steeds mensen die bezwaar maken tegen het onderwerp, door het onderwerp eerst te concretiseren naar één bepaalde casus en dan er bezwaar tegen te maken dat het publiek besproken wordt. Dat is een voor mij ergerlijke vorm van drogredeneren. Het onderwerp wordt hier in zijn algemeenheid besproken, en als mensen dat niet aanstaat, horen zij niet op de persoon te gaan spelen. Niet tegen mij, niet tegen Zwaluw2 of tegen Jantje of tegen wie dan ook. Dat is gewoon niet relevant.

Er is hier over bepaalde aspecten een discussie. En je kunt er over twisten of je iets nu wel of niet vindt neigen naar het occulte. De auteurs van het boek dat refo noemt, vonden dat wel passend en ik ook. En eilander niet. Dat is allemaal prima. Maar het buiten de orde stellen van het gesprek door het persoonlijk te maken, is mijns inziens gewoon niet netjes.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door Jantje »

Het punt is dat er teveel zaken door elkaar heen lopen in dit draadje. Dat schept verwarring.

En verder, @DDD, beweerde jij in eerste instantie dat het occultistisch zou zijn als een dominee tijdens de rouwdienst getuigd dat de overledene een beter lot is bereid, ook al was dat tijdens het leven bedekt. Dat is natuurlijk een volstrekt nonsensverhaal.
Laatst gewijzigd door Jantje op 29 apr 2020, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door Ad Anker »

DDD, ik loop hier iets langer mee en weet dat bepaalde casuïstiek om de hoek komt kijken. Vandaar mijn reacties. Niets meer of niets minder. Of je het nu leuk vindt of niet.

Om los te komen van de begincasus In deze topic zou ik een nieuw topic starten als ik jou was.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:DDD, het gaat om casussen rond bestaande predikanten waar uit 2e en 3e hand van horen zeggen voorbeelden te noemen zijn. Ik vind niet handig om dat hier te delen en adviseer dit niet per pb te doen. Dus ik intimideer niet maar geef wijze raad. Gewoon in zwarte letters dus je mag het negeren. :)
Bron? :fouet ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door DDD »

Jantje schreef:Het punt is dat er teveel zaken door elkaar heen lopen in dit draadje. Dat schept verwarring.

En verder, @DDD, beweerde jij in eerste instantie dat het occultistisch zou zijn als een dominee tijdens de rouwdienst getuigd dat de overledene een beter lot is bereid, ook al was dat tijdens het leven bedekt. Dat is natuurlijk een volstrekt nonsensverhaal.
Dat heb ik nergens beweerd, maar jij leest niet zo precies.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Jantje schreef:Het punt is dat er teveel zaken door elkaar heen lopen in dit draadje. Dat schept verwarring.

En verder, @DDD, beweerde jij in eerste instantie dat het occultistisch zou zijn als een dominee tijdens de rouwdienst getuigd dat de overledene een beter lot is bereid, ook al was dat tijdens het leven bedekt. Dat is natuurlijk een volstrekt nonsensverhaal.
Dat heb ik nergens beweerd, maar jij leest niet zo precies.
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 90#p908330
Wat bedoel jij hier dan met het woordje 'allebei'?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Privacy enerzijds en delen van nieuws anderzijds

Bericht door DDD »

Dat doet er niet toe voor deze discussie. Maar daarmee doelde ik op een positief of juist negatief getuigenis op grond van een afzonderlijke openbaring daarover, dus niet op grond van het verbond of van de vruchten van de Geest.

Maar als ik zeg dat ik getuigenissen over de eeuwige staat van een overledene op grond van een afzonderlijke openbaring daarover vind 'neigen naar occultisme', dan is dat bepaald niet hetzelfde als 'per definitie occult'. Ik heb in een later bericht voor de mensen die mij niet goed begrepen heel precies uitgelegd wat ik bedoelde. Maar daarmee moet je niet suggereren dat ik me in eerste instantie niet precies uitdrukte, want dat was in dit geval gewoon niet zo. Hendrien begreep exact wat ik schreef en ik vind het ook nog steeds niet onduidelijk.

Het is ook niets anders dan wat refo schrijft, zij het dat ik er veel meer argumenten en overwegingen heb bijgevoegd.
Plaats reactie