Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

coco schreef:Kijk. Dus een overheidsadvies leidt tot slaafse volgzaamheid, maar jij noemt dat goede Bijbelse gehoorzaamheid. Zijn we er toch uit :)
Dat zeg ik inderdaad tegen Valcke. Niet aangaande jouw uitingen. Die vind ik verre van Bijbels.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Framboos »

coco schreef:
Erskinees schreef:
coco schreef: Misschien ook niet gek als je dit leest http://www.stopworldcontrol.com
Ook niet gek dat het aantal sterfgevallen zo 'hoog' ligt. Je kunt een virus ook kunstmatig heftiger maken dan het van zichzelf is.
Je gaat nu wel heel erg ver. Houd jezelf toch niet bezig met zulke websites, aan je reacties te zien hebben deze complotten jou ook helemaal in de greep. Pas daar mee op.
Te licht bevonden?
Jaja, ze hebben me helemaal in hun greep inderdaad. Knap dat je het in een paar minuten tijd helemaal gelezen hebt. Ik heb er geen complot in ontdekt.
Het standaard antwoord: hou je toch niet bezig met.. bla bla bla. Deze website is een prima samenvatting van wat je op veel meer plaatsen terug vindt. Juist een christen zou niet zo argeloos moeten zijn en op de tekenen van de tijd moeten letten.
Ja, die site is te licht bevonden. En jij hebt duidelijk nog nooit een ernstig zieke corona patiënt gezien. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik honderden griep patiënten heb gezien en tientallen corona patiënten, maar dat is toch echt een wereld van verschil. Tientallen patiënten van mij hebben hydroxychloroquine gehad, samen met azitromycine, en daarvan zijn er toch meer dan 10 overleden. Jouw website verkondigd dus aantoonbaar lariekoek
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

@Framboos

Dat zegt niet alles. Op genoemde website wordt er niet dieper op ingegaan, maar HCQ zou vooral in combinatie met zink een positief effect hebben in de eerstelijns zorg. Dat is wat huisarts Elens van begin af aan gezegd heeft, en wat in alle kritische onderzoeken 'vergeten' is. Of men vergat zink, of men diende het toe in een veel te laat stadium, of men diende absurd hoge dosis toe.
:hi
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Even wat tussendoor. Als we na het Pinksterwonder kijken hoe er gereageerd wordt op de prediking van Petrus en Johannus. Dan zien we extraordinaire tekenen. De kreupele uit Handelingen 3 bad om een aalmoes. Petrus zei: zilver en goud heb ik niet, en dan weten we het vervolg. Petrus en Johannes worden ter verantwoording geroepen door de priesters, de hoofdman van de tempel en de sadduceeën. Ze wilden weten in wat kracht of wat naam zij hem gezond hebben gemaakt. Ze waren zeer ontevreden omdat zij het volk leerden en verkondigden de opstanding van Jezus. Dit konden met name de saccuceeën niet verdragen, want die geloofden niet in de opstanding. Maar niet alleen de 'vrijzinnige' sadduceeën waren boos, ook de hele Joodse Raad. Petrus ontzag de overheid toen niet: Petrus, vervuld met de Heilige Geest sprak: Gij oversten des volks en gij ouderlingen Israëls, alzo wij heden onderzocht worden over een weldaad aan een krank mens geschied waardoor hij gezond is geworden, zo zij u allen kennelijk, en het ganse volk van Israël, dat door de Naam van Jezus Christus, de Nazaréner, Dien gij gekruist heht, Welken God van de doden heeft opgewekt, door Hem, zeg ik, staat deze hier voor u gezond.
De kerkelijke overheid wordt er verlegen mee: Wat zullen we deze mensen doen? enz. Dan worden ze ter verantwoording geroepen, en hun wordt scherp gedreigd om niet meer in de Naam van Jezus te spreken.
Dit was een onmogelijkheid: Oordeelt gij of het recht is voor God, u meer te gehoorzamen dan God. Want wij kunnen niet laten te spreken hetgeen wij gezien en gehoord hebben. Daarop werden de dreigingen nog meer, en konden toen nog geen reden vinden om hen vast te houden. Dan volgt daarop het eendrachtelijk gebed van de gemeente: Want in der waarheid zijn vergaderd tegen Uw heilig Kind Jezus, Welken Gij gezalfd hebt, beide, Herodes en Pontius Pilatus, met de heidenen en de volken Israëls.

Stopten Johannes en Petrus op deze scherpe dreigingen? Nee. Ze konden niet zwijgen. De geestelijkheid stopte zelfs hun oren toe opdat ze het niet horen zouden. Het doet denken aan de steniging van Stefanus. Ook toen konden ze het niet meer horen (hoewel zijn aangezicht blonk als van een engel!) en in blinde haat stopten ze hun vingers in hun oren. Ze konden niet weerleggen wat ze stil wilden houden.
Hier zien we dat de apostolische kerk Gode meer gehoorzaam was dan de kerkelijke en wereldlijke overheden. En zij spraken vrijmoedig... Maar het ging wel op een vervolging, gevangenis, lijden en sterven voor de zaak en Naam van hun Koning aan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

coco schreef:@Framboos

Dat zegt niet alles. Op genoemde website wordt er niet dieper op ingegaan, maar HCQ zou vooral in combinatie met zink een positief effect hebben in de eerstelijns zorg. Dat is wat huisarts Elens van begin af aan gezegd heeft, en wat in alle kritische onderzoeken 'vergeten' is. Of men vergat zink, of men diende het toe in een veel te laat stadium, of men diende absurd hoge dosis toe.
Dat het middel niet werkt is al duidelijk uit verschillende studies gebleken. Vooral het onderzoek in Engeland met een onderszoekspopulatie van 6.000 man heeft geen aantoonbaar resultaat gehad. Wanneer dan nu opnieuw de complete medische wetenschap wordt uitgespeeld tegen een huisarts, dan moet je te rade gaan bij je gezonde verstand.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

Herman schreef:
coco schreef:@Framboos

Dat zegt niet alles. Op genoemde website wordt er niet dieper op ingegaan, maar HCQ zou vooral in combinatie met zink een positief effect hebben in de eerstelijns zorg. Dat is wat huisarts Elens van begin af aan gezegd heeft, en wat in alle kritische onderzoeken 'vergeten' is. Of men vergat zink, of men diende het toe in een veel te laat stadium, of men diende absurd hoge dosis toe.
Dat het middel niet werkt is al duidelijk uit verschillende studies gebleken. Vooral het onderzoek in Engeland met een onderszoekspopulatie van 6.000 man heeft geen aantoonbaar resultaat gehad. Wanneer dan nu opnieuw de complete medische wetenschap wordt uitgespeeld tegen een huisarts, dan moet je te rade gaan bij je gezonde verstand.
Ik vraag me oprecht af waarom je ergens op reageert als je totaal niet leest.. Het is niet bepaald 1 huisarts tegenover de hele medische wetenschap. Ik vraag me af waar je die desinformatie vandaan haalt.
:hi
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Waar is God op Wien gij bouwdet, en aan Wie g' uw zaak vertrouwdet? Dat dacht ik ook wel, zondag. Het is een bijzondere situatie. Komen in landen waar vervolging heerst, christenen in het geheim samen (tegen het gebod van de overheid in!), in ons vrije land wordt de vrije toegang tot Gods huis door de overheid controleerbaar onvrij gemaakt, gedicteerd door het RIVM.

Het is een subtiele vorm van aantasting van de godsdienstvrijheid. Hopelijk komt die volledige vrijheid snel weer terug.

De vervolgde kerk komt met gevaar voor eigen leven samen. Ze doen het! Omdat de zaak het waard is. En wij? Wij houden ons keurig aan de regels, hebben bedacht dat dit onze christenplicht is. Omdat we niet willen dat er een uitbraak in een kerk komt, want, wat zal de wereld zeggen?

En zeker: wij hebben middelen om op afstand de eredienst mee te beleven. We zijn daarmee gezegend. De doopdienst zondagmorgen was doordat het live uitgezonden was echt ook een zichtbaar evangelie voor de gemeente thuis.

Maar toch, in mijn optiek wringt het wel met de belijdenis die we met elkaar hartelijk onderschrijven dat gezondheid en ziekte als uit Zijn Vaderlijke hand ons toekomt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Er wordt ons helemaal niets in de weg gelegd.

Er staat ook geschreven: gij zult de Heere uw God niet verzoeken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

refo schreef:Er wordt ons helemaal niets in de weg gelegd.

Er staat ook geschreven: gij zult de Heere uw God niet verzoeken.
Eens, ik begrijp die wantrouwende gedachten richting overheid wat betreft de kerkdiensten ook echt niet.
We hebben gezien, en in andere landen zie je het nog, wat een besmettelijk virus het is.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Nasrani »

Ik ben benieuwd hoe forummers Romeinen 13:1-7 lezen als het gaat om het wel of niet gehoorzamen van de overheid?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:
refo schreef:Er wordt ons helemaal niets in de weg gelegd.

Er staat ook geschreven: gij zult de Heere uw God niet verzoeken.
Eens, ik begrijp die wantrouwende gedachten richting overheid wat betreft de kerkdiensten ook echt niet.
We hebben gezien, en in andere landen zie je het nog, wat een besmettelijk virus het is.
Ik snap het wel. Het zit in onze gezindte in onze genen. Je ziet het hier ook. Er wordt gauw een 'complot' achter gezocht. Zie je wel, het is een aanval van de duivel. Als men jaren gewend is iets te doen (sommige ouderen echt hun leven lang, ze weten niet beter of ze gingen 2x naar de kerk op zondag, mogelijk zelfs al een leven lang op de zelfde plek), en ineens is het anders, dan doet dat wat met je. Ik duid dat echter meer psychologisch dan geestelijk.

Het zit ook in onze genen om juist in perioden van ziekten te leren ons afhankelijk te weten van de Heere, gelukkig. Ik herinner me de polio epidemie en nog veel recenter en voor ons gezin best ingrijpende mazelenepidemie. Dat waren toch geen slechte tijden.

Dan is een besmettelijke ziekte geen oordeel, maar een zegen.

Ik ben ook voor de maatregelen hoor. Echt wel. God heeft ons verstand gegeven om verstandig te handelen. Toch blijft het ergens schuren en dat uit ik dan weer even. :)
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

Ad Anker schreef:
Bezorgd schreef:
refo schreef:Er wordt ons helemaal niets in de weg gelegd.

Er staat ook geschreven: gij zult de Heere uw God niet verzoeken.
Eens, ik begrijp die wantrouwende gedachten richting overheid wat betreft de kerkdiensten ook echt niet.
We hebben gezien, en in andere landen zie je het nog, wat een besmettelijk virus het is.
Ik snap het wel. Het zit in onze gezindte in onze genen. Je ziet het hier ook. Er wordt gauw een 'complot' achter gezocht. Zie je wel, het is een aanval van de duivel. Als men jaren gewend is iets te doen (sommige ouderen echt hun leven lang, ze weten niet beter of ze gingen 2x naar de kerk op zondag, mogelijk zelfs al een leven lang op de zelfde plek), en ineens is het anders, dan doet dat wat met je. Ik duid dat echter meer psychologisch dan geestelijk.

Het zit ook in onze genen om juist in perioden van ziekten te leren ons afhankelijk te weten van de Heere, gelukkig. Ik herinner me de polio epidemie en nog veel recenter en voor ons gezin best ingrijpende mazelenepidemie. Dat waren toch geen slechte tijden.

Dan is een besmettelijke ziekte geen oordeel, maar een zegen.

Ik ben ook voor de maatregelen hoor. Echt wel. God heeft ons verstand gegeven om verstandig te handelen. Toch blijft het ergens schuren en dat uit ik dan weer even. :)
Bij mij ook! Er is ook zoveel verschil tussen kerkelijke gemeentes. Dit vind ik echt moeilijk. Terwijl ik weet dat ze het beiden echt voor de Heere neerleggen, kan de ene gemeente zingen en slechts 1 kerkbank tussenruimte houden en een andere gemeente 2 banken en wordt er niet gezongen. Het is ingewikkeld geworden...
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Zou dat ook niet te maken kunnen hebben met de ruimte tussen de banken en de mogelijkheid tot ventilatie? ik denk dat je niet zo moet kijken naar een andere gemeente, maar zelf ook moet bedenken of de maatregelen die je eigen gemeente neemt, conform de aanbevelingen zijn.
Bij mijn ouders in het dorp kunnen ze nog geen kerk houden. Zij delen de kerk met een ander kerkgenootschap en tussen de diensten door is geen tijd om te luchten. Eerlijk gezegd ben ik ook blij dat zij niet gaan. Bij mijn ouders in het dorp zijn er ongeveer 100 mensen aan corona overleden en ik denk dat als zij het krijgen het ook niet goed met hen afloopt.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

merel schreef:Zou dat ook niet te maken kunnen hebben met de ruimte tussen de banken en de mogelijkheid tot ventilatie? ik denk dat je niet zo moet kijken naar een andere gemeente, maar zelf ook moet bedenken of de maatregelen die je eigen gemeente neemt, conform de aanbevelingen zijn.
Bij mijn ouders in het dorp kunnen ze nog geen kerk houden. Zij delen de kerk met een ander kerkgenootschap en tussen de diensten door is geen tijd om te luchten. Eerlijk gezegd ben ik ook blij dat zij niet gaan. Bij mijn ouders in het dorp zijn er ongeveer 100 mensen aan corona overleden en ik denk dat als zij het krijgen het ook niet goed met hen afloopt.
Ik denk het wel. Maar daar is niet alles mee gezegd. Zijn er ventilatiesystemen die alle lucht vervangen door verse lucht?
Online
DDD
Berichten: 28666
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Zeker. Dat doet iedere ouderwetse badkamerafzuiger/ventilator ook.
Plaats reactie