Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Thuisvrouw schreef:Sorry mensen, ik doe niets af van het coronavirus, maar is dat te vergelijken met de pest???
Ik vraag mij af of wij al de achterliggende jaren dan onverantwoordelijk geleefd hebben met virussen. Want virussen zijn altijd al dodelijk geweest voor een bepaald deel van de mensen.
Deze vraag stel ik mijzelf echt. Ik kan mij uit het verleden wel herinneren dat ik niet uit ging als ik ziek was, en als ik verkouden was, knuffelde ik niemand.
Weet je dat mensen soms ook niet weten dat je met een koortslip nooit een baby mag knuffelen?
Een kraamverpleegkundige zei me dat ze regelmatig bezoek moest waarschuwen, ze hadden geen idee dat dit voor een pasgeborene erg gevaarlijk kan zijn.
Een van mijn kinderen moest kort na de kraamtijd worden opgenomen met ernstige benauwdheid, ze bleek het RS virus te hebben. Dat is een onschuldig virus voor gezonde volwassenen, maar zeer gevaarlijk voor pasgeborenen, zeker als ze te vroeg geboren zijn.

Overdreven gezond leven is ook niet goed. Er moet een zeker evenwicht zijn om goede weerstand op te bouwen en te behouden.
Persoonlijk denk ik dat we met het vele vliegverkeer ook veel ziektes hebben overgedragen.
Je bent immers in luttele uren aan de andere kant van het continent, waar je er vroeger 6 weken over deed en veel bacteriën of virussen dan inmiddels waren uitgewoed.
Koorstlip kan hersenvliesontsteking veroorzaken, idd je moest je visite dan bij je baby weghouden, tenmiste niet laten knuffelen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Lilian1975 »

Posthoorn schreef:Het gaat er nu vooral om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast worden. Dus 'flatten the curve'.
Ja maar dan nog snap ik niet hoe ik dit grafiekje op de rivm site moet plaatsen. Rekening houdend met dat er nu veel meer getest wordt en dus meer boven water komt...

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Als ik het goed interpreteer was de curve in voorjaar veel hoger. En hoe kan het dan dat ze dan nu al overbelast zijn?
Toen lagen de mensen langer in ziekenhuis.
En ja ik begrijp dat niemand weet wanneer de groei stopt. Maar ook dat als je kijkt hoe het meestal gaat met virussen. ( groei van zoveel weken en dan afvlakken) zou je bijna wel op dat punt moeten zijn.
En ja ik snap ook dat personerl nu meer ziek is?
Maar dan denk ik...
Hoe komt dat?

Op de RIVM site dat het werkelijke aantal covid patiënten in zh wel eens hoger zou kunnen zijn.
En dan komt het: Omdat niet iedereen getest wordt?

Dat zou dan betekenen dat meerderen niet getest worden? Dus niet alle patiënten met klachten in zh worden getest? Is het gek dat ik me hier over verbaas?
Dat er mensen dus niet als covid patient worden behandeld maar die het wel zijn?
Wat heeft dat dan voor gevolgen voor de verspreiding? Onder bezoekende familieleden, personeel en andere patiënten.?
Ik hier niet met mijn pet bij kan?

Omdat het aannemelijk is dat niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen, zullen de werkelijke aantallen COVID-19 patiënten opgenomen in het ziekenhuis in Nederland waarschijnlijk hoger zijn dan de aantallen die hier genoemd worden.
Of komt het dat doordat we veel meer thuis zijn we elkaar veel eerder thuis besmetten?

Misschien dat dit beter past in ander covid draadje. Maar ik weet niet hoe ik dit in zijn geheel daarheen moet plaatsen...
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: Wat las ik dan laatst in de krant? Dat dit er aan zou komen? Ik moet dan even het juiste medium en de juiste tekst zoeken want ik weet niet meer van wie en wie er in die richting werd gedacht. Maar als u het niet dringend nodig vind liever dat u me gelooft, of gewoon eerlijk zegt: Ik geloof dat je liegt.
Je moet niet alle meninkjes die mensen in de krant plaatsen zomaar geloven. Dat is totaal wat anders dat ik zou vinden dat je liegt of niet ter goeder trouw bent.
Online
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Herman schreef:
DDD schreef:Mijns inziens is het absurd om de vervolging in de 19e eeuw te vergelijken met een oproep tot afschaling om gezondheidsredenen.

Een bizar stuk. Alleen al zo'n onbeargumenteerde stelling:
De kerk moet in crisistijd scherp toezien op haar grondwettelijk beschermde positie, om te voorkomen dat deze in de toekomst in het gedrang komt.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de grondwettelijke positie van kerken in het gedrang komt door zorgvuldig te handelen. Er is eerder reden om aan te nemen dat de godsdienstvrijheid wordt ingeperkt als kerken zich daar op een onterechte manier op beroepen, oftewel daar eigenlijk misbruik van maken.

Als mensen menen deskundig te zijn in de vraag wát zorgvuldig handelen is, dan zou ik daar graag meer van horen. Ik neig er ook naar dat het prima mogelijk is om met driehonderd mensen in een kerk te zitten waar 2300 mensen passen. Maar dit artikel en de argumentatie daarin wekt weinig vertrouwen in een goede afweging.
Het is dus over een weer constateren van een gebrek aan argumentatie. Ik zie in deze post namelijk ook geen argumentatie voor het tegendeel. Terwijl toch duidelijk is dat FVD, PVV en een paar splinterpartijen de motie van Van Kooten -Arissen hebben gesteund. Dat we in bijzondere omstandigheden leven zal iedereen beamen, maar als de geschiedenis kent weet je altijd dat de bijzondere omstandigheden leiden tot andere inzichten in het organiseren van de maatschappij. (Wanneer dat al te heftig gebeurd noemen we dat revolutie) Daar valt ook de verhouding tussen kerk en staat onder. Het is dan een keuze om allerlei tendensen negatief te typeren of anderzijds te concluderen dat het geen enkel kwaad kan. Maar ik kom momenteel niet verder dan de analyse dat die keuze afhangt van een wat optimistische of pessimistische mensvisie. En dat laatste ligt wat dichter bij de schrift dan het eerste.
Ik heb mijn mening uitvoerig onderbouwd. Dat hoef ik toch niet steeds te herhalen? Ik constateer dat deze mening niet is onderbouwd. Dat lijkt me voldoende als het gaat om het bespreken van dit artikel. Er zijn meerdere verschillende onderbouwde visies mogelijk, afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Maar dit verhaal is gebaseerd op drogredeneringen en daarmee mijns inziens onjuist.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

In veel kerken wordt niet gezongen, of slechts door enkele mensen, maar zoals het in de Laankerk wordt gedaan, vind ik erg mooi.
Twee prachtige vrouwenstemmen, die zuiver zingen, de predikant zong zonder geluid mee.
Het ontroerde mij wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Het zijn verschillende voorzangers @Mara
Gisteren waren het 2 vrouwen, het zijn ook weleens 2 mannen en ook weleens een man en een vrouw.
Er is een rooster
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Het zijn verschillende voorzangers @MaraAfbeelding
Gisteren waren het 2 vrouwen, het zijn ook weleens 2 mannen en ook weleens een man en een vrouw.
Er is een roosterAfbeelding
O ha ha, ik heb nu voor de tweede keer geluisterd. De eerste keer waren het ook 2 vrouwen. :)
Ik vind het orgel ook zo mooi!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Het zijn verschillende voorzangers @MaraAfbeelding
Gisteren waren het 2 vrouwen, het zijn ook weleens 2 mannen en ook weleens een man en een vrouw.
Er is een roosterAfbeelding
O ha ha, ik heb nu voor de tweede keer geluisterd. De eerste keer waren het ook 2 vrouwen. :)
Ik vind het orgel ook zo mooi!
AfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/kerk-religie/coronapi ... -1.1705533

Wat een hilarische droefenis:
In Altenkirchen in de regio Westerwald in deelstaat Rijnland-Palts zijn vrijdag op een bruiloft in een baptistenkerk te minste 69 mensen met het virus besmet. Vanwege de coronamaatregelen werd de bruiloft met meer dan 200 gasten niet op één dag gevierd, maar op drie opeenvolgende dagen met elk 75 gasten. Eén besmette persoon was op alle drie de dagen aanwezig.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

DDD schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/coronapi ... -1.1705533

Wat een hilarische droefenis:
In Altenkirchen in de regio Westerwald in deelstaat Rijnland-Palts zijn vrijdag op een bruiloft in een baptistenkerk te minste 69 mensen met het virus besmet. Vanwege de coronamaatregelen werd de bruiloft met meer dan 200 gasten niet op één dag gevierd, maar op drie opeenvolgende dagen met elk 75 gasten. Eén besmette persoon was op alle drie de dagen aanwezig.
Waarschijnlijk de door velen gekuste bruid...
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

.
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Ik vind de verklaring van Hebreeën vrij mager ingestoken en de wijze van formuleren lijkt een doelredenering te bevatten. De eerste betekenis wordt weggelaten ten faveure van een bredere betekenis. Alsof die bredere betekenis het elkaar voor Gods aangezicht opzoeken uitsluit. Als je dan een goede studie wil doen, raadpleeg dan ook de kanttekeningen die het woord bijeenkomst verklaren als: Namelijk in de christelijke vergaderingen, die tot het gehoor van Gods Woord, gemeenschappelijke gebeden, en gebruik der heilige sacramenten aangericht zijn.

De kunst is natuurlijk om de tekst wel in déze tijd actueel te lezen, maar niet de tijd over de tekst te laten heersen.
Online
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Los daarvan is de kanttekening dat het er op lijkt dat kerken misbruik maken van de vrijheid van godsdienst wel een terechte kanttekening. Ik vind zelf dat dat niet perse zo hoeft te zijn, maar qua besmettingsgevaar is er, voor zover ik als leek kan overzien, weinig verschil met een theatervoorstelling en een kerkdienst.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door pierre27 »

Je kunt ook stellen gebruik maken i.p.v. misbruik maken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie