Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Forummer »

J.C. Philpot schreef: Ben je weleens in Kerkrade geweest?

https://www.kerktijden.nl/gemeente/3688 ... rade-evang
Wat mooi dat men in Limburg kerkelijk zo breed samenwerkt. Dat geeft hoop voor de toekomst. Dit soort mooie dingen moeten we niet uit het oog verliezen.

Ik word er oprecht een beetje blij van!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:In dat laatste (=woning regelen) ben ik wel geïnteresseerd.
Over welke omgeving gaat het?
Randstad. Helaas doet de PB functie het niet, anders had ik je kunnen PB'en.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 05 apr 2022, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door HersteldHervormd »

Forummer schreef:
J.C. Philpot schreef: Ben je weleens in Kerkrade geweest?

https://www.kerktijden.nl/gemeente/3688 ... rade-evang
Wat mooi dat men in Limburg kerkelijk zo breed samenwerkt. Dat geeft hoop voor de toekomst. Dit soort mooie dingen moeten we niet uit het oog verliezen.

Ik word er oprecht een beetje blij van!
Ik wil je niet ontmoedigen of je blijdschap temperen maar het maakt voor de gemiddelde CGK, PKN, NGK, GKV etc allemaal niet zo uit hoor. Ze kijken niet zo nauw, dan is samenwerken natuurlijk makkelijk. Het zal alleen wel ten koste gaan van zuiverheid, dat moeten we ook niet vergeten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2987
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Job »

Zeeuw schreef:
Job schreef:
Bezorgd schreef:
Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
Dat blijft gewoon. Je gaat het zieken, ouderen en oppassende ouders toch niet opeens weer afpakken?
Hmm, dit was juist het argument voor sommige kerken om er niet aan te beginnen: "je krijgt het nooit meer weg". Dat blijkt.
Kerken die al vanouds de kerktelefoon gebruiken?
Wat bedoel je?
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1786
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ararat »

Job schreef:
Bezorgd schreef:
Job schreef:In hoeverre blijven beelduitzendingen gehandhaafd in jullie gemeenten sinds de kerkgang weer volledig mogelijk is? Blijft dat voorgoed of alleen zolang corona nog rondwaart? Ik heb het nu niet over gemeenten waar het voor corona al gewoonte was.
Dat blijft gewoon. Je gaat het zieken, ouderen en oppassende ouders toch niet opeens weer afpakken?
Hmm, dit was juist het argument voor sommige kerken om er niet aan te beginnen: "je krijgt het nooit meer weg". Dat blijkt.
Als men denkt in bedreigingen is dat best spannend idd
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Louis2 »

De evangelist uit Kerkrade ken ik persoonlijk, en ik heb zijn diensten weleens bezocht.
Hij heeft mij inmiddels ook ontmaskerd op dit forum.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10602
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Graag on topic, met gepast taalgebruik.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door HersteldHervormd »

knip

In ieder geval was het mijn strekking dat de vrijzinnigere kerken makkelijker samen kunnen werken, juist omdat ze vrijzinnig zijn.

Ik weet niet of je het principe van Boodschap voor Kerkrade kent? Ik wel, en vanuit dat oogpunt kan ik ook zeggen dat er inderdaad samenwerking is, maar dat dat ook niet heel erg veel voor stelt, wat jij misschien wel dacht (veronderstel ik even op basis van je bericht).

Overigens zijn er bijna geen refo kerken in Limburg, dus jouw opmerking over de samenwerking in Limburg kan dan mogelijk alleen gaan om Kerkrade, wat wellicht een beetje genuanceerd moet worden. Maar vandaar dat ik ook het rijtje van de vrijzinnige kerken opnoemde.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Job schreef:
Zeeuw schreef:
Job schreef:Hmm, dit was juist het argument voor sommige kerken om er niet aan te beginnen: "je krijgt het nooit meer weg". Dat blijkt.
Kerken die al vanouds de kerktelefoon gebruiken?
Wat bedoel je?
Dat, als deze kerken dit middel wel gebruiken, niet moeilijk moeten doen over een ander middel onder de noemer 'je krijgt het nooit meer weg'.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ditbenik »

HersteldHervormd schreef:knip

In ieder geval was het mijn strekking dat de vrijzinnigere kerken makkelijker samen kunnen werken, juist omdat ze vrijzinnig zijn.

Ik weet niet of je het principe van Boodschap voor Kerkrade kent? Ik wel, en vanuit dat oogpunt kan ik ook zeggen dat er inderdaad samenwerking is, maar dat dat ook niet heel erg veel voor stelt, wat jij misschien wel dacht (veronderstel ik even op basis van je bericht).

Overigens zijn er bijna geen refo kerken in Limburg, dus jouw opmerking over de samenwerking in Limburg kan dan mogelijk alleen gaan om Kerkrade, wat wellicht een beetje genuanceerd moet worden. Maar vandaar dat ik ook het rijtje van de vrijzinnige kerken opnoemde.
Vreemd. Ik dacht het principe van Een Boodschap voor Kerkrade ook een beetje te kennen maar heb er een heel ander beeld van.
Ik wil je niet ontmoedigen of je blijdschap temperen maar het maakt voor de gemiddelde CGK, PKN, NGK, GKV etc allemaal niet zo uit hoor. Ze kijken niet zo nauw, dan is samenwerken natuurlijk makkelijk. Het zal alleen wel ten koste gaan van zuiverheid, dat moeten we ook niet vergeten.
Ook hier heb ik een ander beeld bij. Wie een beetje zoekt in google zal ontdekken er 1 CGK in Limburg is (Bunde-Meerssen). Die werken niet samen met PKN, NGK of GKV. De predikant van de CGK preekt een paar keer jaar bij 1 van de 2 GKV's (die van Brunssum) maar andersom niet. Er is nog een GKV 80 km verderop in Venlo en NGK (fusie tussen NGK en GKV) in Maastricht. Van de PKN is in Limburg weinig meer over. Of die met iemand samenwerken kan ik nergens vinden. Dan zit er nog een evangelisatie in Horst. In het bestuur zitten predikanten uit PKN en HHK maar samenwerken met andere kerken of gemeente doen ze niet voor zover ik kan zien. In Kerkrade zit een evangelisatiepost van stichting Een Boodschap voor Kerkrade. In het bestuur zitten mensen uit PKN, HHK, PKN en Ger Gem. Ook daar is volgens mij geen samenwerking met anderen. Echte vrijzinnigheid bij CGK, GKV, NGK, Horst of Kerkrade kan ik me trouwens niet voorstellen. Ik geloof niet dat in 1 van deze gemeenten de opstanding van Christus geloochend wordt om de kern van de vrijzinnigheid maar te noemen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Forummer schreef:
J.C. Philpot schreef: Ben je weleens in Kerkrade geweest?

https://www.kerktijden.nl/gemeente/3688 ... rade-evang
Wat mooi dat men in Limburg kerkelijk zo breed samenwerkt. Dat geeft hoop voor de toekomst. Dit soort mooie dingen moeten we niet uit het oog verliezen.

Ik word er oprecht een beetje blij van!
Ik wil je niet ontmoedigen of je blijdschap temperen maar het maakt voor de gemiddelde CGK, PKN, NGK, GKV etc allemaal niet zo uit hoor. Ze kijken niet zo nauw, dan is samenwerken natuurlijk makkelijk. Het zal alleen wel ten koste gaan van zuiverheid, dat moeten we ook niet vergeten.
als je goed wilt zien, is het dragen van oogkleppen niet aan te bevelen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Forummer schreef:
J.C. Philpot schreef: Ben je weleens in Kerkrade geweest?

https://www.kerktijden.nl/gemeente/3688 ... rade-evang
Wat mooi dat men in Limburg kerkelijk zo breed samenwerkt. Dat geeft hoop voor de toekomst. Dit soort mooie dingen moeten we niet uit het oog verliezen.

Ik word er oprecht een beetje blij van!
Ik wil je niet ontmoedigen of je blijdschap temperen maar het maakt voor de gemiddelde CGK, PKN, NGK, GKV etc allemaal niet zo uit hoor. Ze kijken niet zo nauw, dan is samenwerken natuurlijk makkelijk. Het zal alleen wel ten koste gaan van zuiverheid, dat moeten we ook niet vergeten.
als je goed wilt zien, is het dragen van oogkleppen niet aan te bevelen.
Eens :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2987
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Job »

Zeeuw schreef:
Job schreef:
Zeeuw schreef:
Job schreef:Hmm, dit was juist het argument voor sommige kerken om er niet aan te beginnen: "je krijgt het nooit meer weg". Dat blijkt.
Kerken die al vanouds de kerktelefoon gebruiken?
Wat bedoel je?
Dat, als deze kerken dit middel wel gebruiken, niet moeilijk moeten doen over een ander middel onder de noemer 'je krijgt het nooit meer weg'.
Heeft de kerktelefoon stof doen opwaaien in het begin?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erik1960 »

Job schreef:Heeft de kerktelefoon stof doen opwaaien in het begin?
ongetwijfeld… vernieuwing is niet onze kernkwaliteit.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Job schreef:Heeft de kerktelefoon stof doen opwaaien in het begin?
Goede vraag. Als dat niet zo is geweest dan is het ‘gaat nooit meer weg’ zeker een non argument.
Plaats reactie