Maatregelen kerk ivm coronavirus

Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Adje »

refo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Hoe je wist dat de regels daar niet/niet snel waren geïnternaliseerd op Flakkee, Refo....
Groot onbegrip dat we afgelopen zaterdag niet naar een verjaardag gingen. Je moet vertrouwen hebben en dat soort opmerkingen. We waren zwartkijkers enzo.
En ook de heel oude mensen werden nog gewoon bezocht en kregen een hand van de bezoeker.
Dat is toch niet terug te lezen in het artikel, dat men niet zorgvuldig is geweest?
De kerkdienst vond plaats vóór het bekendmaken van de strengere maatregelen.
mark1985
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mark1985 »

Bruna schreef:Vandaag reed ik over Flakkee en op het land tussen Oude en Nieuwe Tonge waren mensen vlak naast elkaar aan het werk. Vlakbij de grote bloembollenbollenteler.

Zaaien of poten oid volgens mij.
Is dat niet toegestaan denk je?
Nou ik denk van wel.
Het is gewoon werk in de landbouw en dat gaat door en zeker nu het mooi droog wordt.
Het zou je sieren om mee te helpen.
Denk je echt aan een risico als er verspreid in de buitenlucht mensen aan het werk zijn?
Met een pauze etc. moeten ze wel de regels met afstand hanteren.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Dodo »

mark1985 schreef:
Bruna schreef:Vandaag reed ik over Flakkee en op het land tussen Oude en Nieuwe Tonge waren mensen vlak naast elkaar aan het werk. Vlakbij de grote bloembollenbollenteler.

Zaaien of poten oid volgens mij.
Is dat niet toegestaan denk je?
Nou ik denk van wel.
Het is gewoon werk in de landbouw en dat gaat door en zeker nu het mooi droog wordt.
Het zou je sieren om mee te helpen.
Denk je echt aan een risico als er verspreid in de buitenlucht mensen aan het werk zijn?
Met een pauze etc. moeten ze wel de regels met afstand hanteren.
Ben je alleen in de pauze besmettelijk?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

mark1985 schreef:
Bruna schreef:Vandaag reed ik over Flakkee en op het land tussen Oude en Nieuwe Tonge waren mensen vlak naast elkaar aan het werk. Vlakbij de grote bloembollenbollenteler.

Zaaien of poten oid volgens mij.
Is dat niet toegestaan denk je?
Nou ik denk van wel.
Het is gewoon werk in de landbouw en dat gaat door en zeker nu het mooi droog wordt.
Het zou je sieren om mee te helpen.
Denk je echt aan een risico als er verspreid in de buitenlucht mensen aan het werk zijn?
Met een pauze etc. moeten ze wel de regels met afstand hanteren.
Niet alleen bij een pauze natuurlijk. Ook buiten moet je anderhalve meter afstand bewaren, jazeker.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Maanenschijn »

refo schreef:
mark1985 schreef:
Bruna schreef:Vandaag reed ik over Flakkee en op het land tussen Oude en Nieuwe Tonge waren mensen vlak naast elkaar aan het werk. Vlakbij de grote bloembollenbollenteler.

Zaaien of poten oid volgens mij.
Is dat niet toegestaan denk je?
Nou ik denk van wel.
Het is gewoon werk in de landbouw en dat gaat door en zeker nu het mooi droog wordt.
Het zou je sieren om mee te helpen.
Denk je echt aan een risico als er verspreid in de buitenlucht mensen aan het werk zijn?
Met een pauze etc. moeten ze wel de regels met afstand hanteren.
Niet alleen bij een pauze natuurlijk. Ook buiten moet je anderhalve meter afstand bewaren, jazeker.
Misschien waren het wel gezinsleden. Ik heb ook vaak samen met mijn vader op het land gewerkt.

Laten we, als we niet weten hoe het zit niet gelijk ons oordeel vellen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Precies Maanenschijn, en wat het met maatregelen kerk te maken heeft, ontgaat me al helemaal!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Precies Maanenschijn, en wat het met maatregelen kerk te maken heeft, ontgaat me al helemaal!
Misschien waren ze wel stiekem een hagepreek aan het houden Ad...
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Is dit een wedstrijdje in welke regio de inwoners het meest naïef zijn? :bobo
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Het valt ook op, en dat is ook verontrustend, dat mensen de ernst van de tekenen niet onderkennen. Men gaat er al zonder meer van uit dat er een tijd komt van 'na de coronacrisis'. Wie zegt dat? Wie heeft die zekerheid? Dat hopen we wel, en daar gaan wetenschappers van uit. Maar als we Gods Woord lezen, zie we ook dat de weeën elkaar opvolgen, als er staat als een refrein: "en de mensen hebben zich niet bekeerd" Ik geloof dat velen de dingen te oppervlakkig beschouwen. Want wat er nu in de wereld gebeurt is geen toevalligheid, maar dat heeft ons wat te zeggen. Bovendien is er al jarenlang gewaarschuwd dat Gods oordelen niet konden uitblijven. En verrast ons dit dan? Het zou ons in feite niet behoeven te verrassen, als we nagaan hoeveel er gewaarschuwd is in de kerken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Het valt ook op, en dat is ook verontrustend, dat mensen de ernst van de tekenen niet onderkennen. Men gaat er al zonder meer van uit dat er een tijd komt van 'na de coronacrisis'. Wie zegt dat? Wie heeft die zekerheid? Dat hopen we wel, en daar gaan wetenschappers van uit. Maar als we Gods Woord lezen, zie we ook dat de weeën elkaar opvolgen, als er staat als een refrein: "en de mensen hebben zich niet bekeerd" Ik geloof dat velen de dingen te oppervlakkig beschouwen. Want wat er nu in de wereld gebeurt is geen toevalligheid, maar dat heeft ons wat te zeggen. Bovendien is er al jarenlang gewaarschuwd dat Gods oordelen niet konden uitblijven. En verrast ons dit dan? Het zou ons in feite niet behoeven te verrassen, als we nagaan hoeveel er gewaarschuwd is in de kerken.
Velen of wij persoonlijk? Want dat is waar het uiteindelijk om gaat he.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Het valt ook op, en dat is ook verontrustend, dat mensen de ernst van de tekenen niet onderkennen. Men gaat er al zonder meer van uit dat er een tijd komt van 'na de coronacrisis'. Wie zegt dat? Wie heeft die zekerheid? Dat hopen we wel, en daar gaan wetenschappers van uit.
Al zeggen sommige wetenschappers dat we niet meer van het virus afkomen. De hoop is gesteld op een vaccin/geneesmiddel.
Maar zoals je zegt, wat is de volgende wee?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Het valt ook op, en dat is ook verontrustend, dat mensen de ernst van de tekenen niet onderkennen. Men gaat er al zonder meer van uit dat er een tijd komt van 'na de coronacrisis'. Wie zegt dat? Wie heeft die zekerheid? Dat hopen we wel, en daar gaan wetenschappers van uit. Maar als we Gods Woord lezen, zie we ook dat de weeën elkaar opvolgen, als er staat als een refrein: "en de mensen hebben zich niet bekeerd" Ik geloof dat velen de dingen te oppervlakkig beschouwen. Want wat er nu in de wereld gebeurt is geen toevalligheid, maar dat heeft ons wat te zeggen. Bovendien is er al jarenlang gewaarschuwd dat Gods oordelen niet konden uitblijven. En verrast ons dit dan? Het zou ons in feite niet behoeven te verrassen, als we nagaan hoeveel er gewaarschuwd is in de kerken.
Mee eens, maar een persoonlijke schuldbelijdenis is de juiste weg, niet alleen naar anderen wijzen in deze zeer verontrustende tijden.
Althans sluit jezelf erbij in, net zoals veel voorbeelden in de Bijbel. B.v. Daniël 9.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door SecorDabar »

Vandaag een opiniestuk van Dr. J. van der Graaf, voormalig secretaris van de Gereformeerde Bond gelezen:

De verscheurdheid van de kerk is de grootste ongerechtigheid, verachting van de liefde van Christus, Wiens Lichaam gebroken is. Daardoor ontbreekt de eenparige profetische stem naar „het land”, naar de wereld toe, ook inzake de collectieve ongerechtigheid. Hoe vaak is niet gezegd dat „de nood der tijden” kerken en christenen bijeen zal brengen. De nood der tijden is nu!

De Kerk met een hoofdletter is in wezen niet verscheurd.
Wie moet dan de "eenparige profetische stem" zijn?
Dat dient een ieder op zijn of haar plaats te zijn. Niet één of ander kerkelijk instituut.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tom »

Benieuwd naar jullie mening:

In de kleine Gergem van mijn oude vader heeft de kerkenraad een creatieve oplossing verzonnen vanwege het coronavirus. Er is daar vaak leesdienst en nu zeggen predikanten ook nog eens af omdat ze in de eigen gemeente willen zijn. Er vertrekken ook steeds jongeren vanwege de leesdiensten.
De kerkenraad heeft verzonnen om daarom diensten live te openen, een ouderling het gebed te laten doen en daarna een eerder opgenomen preek vanaf prekencd's of prekenweb of beelduitzending van andere gemeenten van een week eerder uit te zenden. Hierna eindigt de ouderling weer live. Ze kijken nu of dat technisch haalbaar is. Creatieve oplossing maar mag dat kerkrechtelijk? De preek is namelijk niet echt live
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Waarom zou dat niet mogen? Er is geen verschil met een leesdienst, wat mij betreft.
Plaats reactie