Maatregelen kerk ivm coronavirus

DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Herman schreef:
merel schreef:
Mistig schreef:
Tiberius schreef: Deze reactie slaat als een tang op een varken.
Het is vooral lachwekkend.
Ik wilde het niet zeggen. Ik heb nl al de naam dat ik bot ben :D
Wat een stigmatisering, weer. @Erskinees, @Tiberius @Mistig.

(Hou het een beetje gezellig en neem de posting serieus of ga buiten knikkeren als je lol wilt maken).
Waarom is dat stigmatiserend. Ik dacht ook: wat heb ik nu aan mijn fiets hangen.

Het is nog gekker dan een exposé over onze diepe val in Adam als de buurman zijn teen heeft gestoten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Sorry, ik interpreteerde Hermans posting anders, maar zie dat hij hem intussen aangepast heeft.
@Herman, wat vind jij serieus in zijn posting? Of liever gezegd: welk deel vind jij niet als een tang op een varken slaan?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Herman schreef:
merel schreef:
Mistig schreef:
Tiberius schreef: Deze reactie slaat als een tang op een varken.
Het is vooral lachwekkend.
Ik wilde het niet zeggen. Ik heb nl al de naam dat ik bot ben :D
Wat een stigmatisering, weer. @Erskinees, @Tiberius @Mistig.

(Hou het een beetje gezellig en neem de posting serieus of ga buiten knikkeren als je lol wilt maken).
Inderdaad. Wat een grote en vervelende woorden. Is dat nu nodig?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Omdat Adagio een (geestelijk) punt heeft. Dat wordt hier ook niet altijd gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Welk punt dan, in de genoemde context?
Ik waardeer een geestelijk punt ook wel, maar het moet wel in ieder geval een béétje ergens op slaan.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:Welk punt dan, in de genoemde context?
Ik waardeer een geestelijk punt ook wel, maar het moet wel in ieder geval een béétje ergens op slaan.
De bijdrage van Adagio blinken altijd uit in een wedstrijdje associatief denken. In dit geval is de parallel duidelijk, namelijk het je mond kunnen houden als kind in de kerkdienst en het sprakeloos zijn vanwege Gods majesteit.
Ik snap ook wel dat de opmerking in een heel andere contekst gemaakt wordt, dat nemen we dan maar voor lief.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:
Tiberius schreef:Welk punt dan, in de genoemde context?
Ik waardeer een geestelijk punt ook wel, maar het moet wel in ieder geval een béétje ergens op slaan.
De bijdrage van Adagio blinken altijd uit in een wedstrijdje associatief denken. In dit geval is de parallel duidelijk, namelijk het je mond kunnen houden als kind in de kerkdienst en het sprakeloos zijn vanwege Gods majesteit.
Ik snap ook wel dat de opmerking in een heel andere contekst gemaakt wordt, dat nemen we dan maar voor lief.
Dat snap ik.
Maar vind je dat een serieus, zelfs geestelijk, punt richting een moeder die zich zorgen maakt of haar kind in de kerk stil zal zitten?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Herman schreef:
Tiberius schreef:Welk punt dan, in de genoemde context?
Ik waardeer een geestelijk punt ook wel, maar het moet wel in ieder geval een béétje ergens op slaan.
De bijdrage van Adagio blinken altijd uit in een wedstrijdje associatief denken. In dit geval is de parallel duidelijk, namelijk het je mond kunnen houden als kind in de kerkdienst en het sprakeloos zijn vanwege Gods majesteit.
Ik snap ook wel dat de opmerking in een heel andere contekst gemaakt wordt, dat nemen we dan maar voor lief.
Dat snap ik.
Maar vind je dat een serieus, zelfs geestelijk, punt richting een moeder die zich zorgen maakt of haar kind in de kerk stil zal zitten?
Ze zijn gewoon leerzaam. Ook ik moet er wel eens van leren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
merel
Berichten: 9656
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
Herman schreef:
Tiberius schreef:Welk punt dan, in de genoemde context?
Ik waardeer een geestelijk punt ook wel, maar het moet wel in ieder geval een béétje ergens op slaan.
De bijdrage van Adagio blinken altijd uit in een wedstrijdje associatief denken. In dit geval is de parallel duidelijk, namelijk het je mond kunnen houden als kind in de kerkdienst en het sprakeloos zijn vanwege Gods majesteit.
Ik snap ook wel dat de opmerking in een heel andere contekst gemaakt wordt, dat nemen we dan maar voor lief.
Dat snap ik.
Maar vind je dat een serieus, zelfs geestelijk, punt richting een moeder die zich zorgen maakt of haar kind in de kerk stil zal zitten?
Zorgen maken is een groot woord en gelukkig is de kerk bijna leeg. Niemand heeft dan last van het gewiebel en gezicht vanwege de voor hen eindeloze zit.
Ad Anker schreef:Omdat Adagio een (geestelijk) punt heeft. Dat wordt hier ook niet altijd gewaardeerd.
Ik kon het geestelijke punt dat van toepassing zou zijn op mijn/ onze situatie niet terugvinden.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

@Adagio doet niets onbehoorlijks.

Kan iemand mij melden waarom dit lachwekkend zou zijn?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

merel schreef:Ik kon het geestelijke punt dat van toepassing zou zijn op mijn/ onze situatie niet terugvinden.
Dat de Heere zorgen kan voor een rustige kerkdienst en een kind dat stil luistert omdat de Heere spreekt.

Een mooie gedachte, nietwaar?
Online
merel
Berichten: 9656
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Ad Anker schreef:
merel schreef:Ik kon het geestelijke punt dat van toepassing zou zijn op mijn/ onze situatie niet terugvinden.
Dat de Heere zorgen kan voor een rustige kerkdienst en een kind dat stil luistert omdat de Heere spreekt.

Een mooie gedachte, nietwaar?
Absoluut! Mijn kinderen luisteren alleen juist als ze heel bewegelijk zijn en tussendoor praten. Het praten in huis tijdens de dienst gaat ook vaak over de preek, bijbeltekst etc. Dat kan natuurlijk niet tijdens een reguliere dienst. Dan moeten ze hun vragen opsparen voor na de dienst en daar zullen een aantal weer aan moeten wennen. natuurlijk wordt er thuis ook geklierd. Dat kan natuurlijk helemaal niet

Daarom is de opmerking van @ adagio, dat kinderen door het Woord stil worden, totaal niet van toepassing op onze situatie.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

En toch, als God gaat spreken, dan wordt een mens stil. Of hij/zij nu 4, 14, 40 of 94 is. Dat maakt niets uit.

Ik hoop dat we dat hier nog verstaan. Anders zijn we wel heel ver heen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:En toch, als God gaat spreken, dan wordt een mens stil. Of hij/zij nu 4, 14, 40 of 94 is. Dat maakt niets uit.

Ik hoop dat we dat hier nog verstaan. Anders zijn we wel heel ver heen.
Dat kan.
Maar dat staat los van het feit dat het in dit gesprek als een tang op een varken sloeg.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:En toch, als God gaat spreken, dan wordt een mens stil. Of hij/zij nu 4, 14, 40 of 94 is. Dat maakt niets uit.

Ik hoop dat we dat hier nog verstaan. Anders zijn we wel heel ver heen.
Dat is helemaal niet gezegd. In andere culturen maakt men dan rumoer. Lees de psalmen maar. Naast stilte waren er ook trommelende maagden.
Plaats reactie