Maatregelen kerk ivm coronavirus

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ke ... -1.1648059

Hier dus een rd artikel van de hoofdredacteur waar de hoofdvraag wel behandeld wordt.
Net zomin als je kunt zeggen dat kerkdiensten geen bijdrage hebben geleverd aan verdere verspreiding van het virus, kun je het omgekeerde beweren. We weten het niet, het is niet onderzocht. De hoofdredacteur kletst dus een beetje uit zijn nek.
Wat zeg je dat netjes! Respect hoor.
Inhoudelijk ben ik het wel redelijk met je eens, hoewel de GGD-directeur in onze regio zei dat ze 'helemaal geen' relatie zien tussen het kerkelijke gedachtegoed in onze regio en het aantal coronagevallen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Ik denk dat er wél veel besmettingen hebben plaatsgevonden op biddag en de zondag ervoor!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:Ik denk dat er wél veel besmettingen hebben plaatsgevonden op biddag en de zondag ervoor!
Dat denk ik ook. Ik weet van een plaats waar dat zo is. Er waren al wel wat zieken begin maart, maar men wist nog niet dat het corona was. Dat kwam later openbaar. De verspreiding is in die gemeente enorm. De diensten van 8 en 11 maart hebben daar zeker aan bijgedragen. De maatregelen kwamen voor die gemeente feitelijk te laat.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Maar dat is de kerken in het geheel niet te verwijten. Kerken zijn erg gezagsgetrouw en ze mochten er op vertrouwen dat het RIVM de juiste informatie verspreidde. Dat het RIVM verschillende verkeerde inschattingen maakte is heel spijtig, en deels wellicht ook verwijtbaar, maar in ieder geval niet de schuld van de kerken.

Ik volgde het nieuws heel goed, en ik ben met biddag twee maal naar de kerk geweest, zonder dat het op dat moment een onverstandig besluit leek.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

windorgel schreef:
Orchidee schreef:Ik denk dat er wél veel besmettingen hebben plaatsgevonden op biddag en de zondag ervoor!
Dat denk ik ook. Ik weet van een plaats waar dat zo is. Er waren al wel wat zieken begin maart, maar men wist nog niet dat het corona was. Dat kwam later openbaar. De verspreiding is in die gemeente enorm. De diensten van 8 en 11 maart hebben daar zeker aan bijgedragen. De maatregelen kwamen voor die gemeente feitelijk te laat.
Ik neem toch aan dat de GGD het niet zonder grond zal zeggen. Mijn gevoel zegt ook wat anders, eerlijk gezegd.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Er zijn ook ongelukkige maatregelen:

https://www.regioonline.nl/binnenland/b ... erlanders/
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Ik neem toch aan dat de GGD het niet zonder grond zal zeggen. Mijn gevoel zegt ook wat anders, eerlijk gezegd.
De GGD kan dat nooit zeggen zonder dat het onderzocht is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Ik neem toch aan dat de GGD het niet zonder grond zal zeggen. Mijn gevoel zegt ook wat anders, eerlijk gezegd.
De GGD kan dat nooit zeggen zonder dat het onderzocht is.
Dus zal het onderzocht zijn. Daar ging ik ook wel van uit. Misschien juist omdat die verdenking er hier wel is, omdat het m.n. in Tholen best wel rondgaat bij kerkelijke mensen.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

Motie van de pvv isverworpen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Bertiel schreef:Motie van de pvv isverworpen
Wat voor motie was dat ?
Lock-down ?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Geytenbeekje schreef:
Bertiel schreef:Motie van de pvv isverworpen
Wat voor motie was dat ?
Lock-down ?
De motie om alle samenkomsten, ook van kerken te verbieden. Gelukkig verworpen.
Een motie van de PVV... We wisten al dat het roepen van de PVV over joods-christelijke wortels helaas niet geworteld is in bijbelse noties.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Gesnoeid alhier. Gaarne respectvol spreken over verzonden brieven e.d. Lukt dat niet, dan snoeien we door. Vanaf nu weer on topic a.u.b.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Maar dat is de kerken in het geheel niet te verwijten. Kerken zijn erg gezagsgetrouw en ze mochten er op vertrouwen dat het RIVM de juiste informatie verspreidde. Dat het RIVM verschillende verkeerde inschattingen maakte is heel spijtig, en deels wellicht ook verwijtbaar, maar in ieder geval niet de schuld van de kerken.

Ik volgde het nieuws heel goed, en ik ben met biddag twee maal naar de kerk geweest, zonder dat het op dat moment een onverstandig besluit leek.
Geheel eens. Ik ben zelfs drie keer naar de kerk geweest. En dat kon allemaal prima.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Geheel eens. Ik ben zelfs drie keer naar de kerk geweest. En dat kon allemaal prima.
Als mensen die klachten hadden zo verstandig waren om thuis te blijven. Gelukkig is dat blijkbaar in jouw gemeente het geval geweest.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Geheel eens. Ik ben zelfs drie keer naar de kerk geweest. En dat kon allemaal prima.
Als mensen die klachten hadden zo verstandig waren om thuis te blijven. Gelukkig is dat blijkbaar in jouw gemeente het geval geweest.
Ik ben niet alleen in mijn eigen gemeente naar de kerk geweest overigens. Maar dat geheel terzijde.

En op mijn dorp zijn er maar 2 besmettingen vastgesteld. Dat komt vast omdat wij in een gebied wonen waar mensen nooit vandaan gaan naar andere windstreken des lands of des aardrijks, als ik @refo moet geloven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie