Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
wijlen ds. C. Stelwagen schreef:Grosso modo zijn wij als een pot gel, veel te slap. Maar God is nog niet klaar met Nederland. Hoe minder ik het zie, hoe meer ik het geloof. Ik zie dat er nog mensen worden gevangen in het evangelienet, dat er nog mensen aan de haak zitten. Die kunnen spartelen wat ze willen, maar de Heere zal hen Zelf wel binnenhalen. God zal terugkomen in Nederland, en dan komt Hij als eerste terug in de Protestantse Kerk, want Hij begint in de meest vervallen kerk van Nederland. Dan gaan we, van Groningen tot Terneuzen, dagen beleven waarbij Pinksteren nog maar een kleinigheid was.
Waar vind je dit gegrond in de Bijbel?
Nee, een profetie voor Nederland vind ik niet in de Bijbel. Maar daar is de Bijbel ook niet voor bedoeld.
Wel lees ik heel de Bijbel door dat juist in de meest donkere tijd in de wereldgeschiedenis (beleven we die geestelijk nu ook niet?) God weergaloze wonderen doet. En Hij is, in Zijn Zoon, naar Hebreeën 13, gisteren en heden dezelfde tot in der eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11593
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
wijlen ds. C. Stelwagen schreef:Grosso modo zijn wij als een pot gel, veel te slap. Maar God is nog niet klaar met Nederland. Hoe minder ik het zie, hoe meer ik het geloof. Ik zie dat er nog mensen worden gevangen in het evangelienet, dat er nog mensen aan de haak zitten. Die kunnen spartelen wat ze willen, maar de Heere zal hen Zelf wel binnenhalen. God zal terugkomen in Nederland, en dan komt Hij als eerste terug in de Protestantse Kerk, want Hij begint in de meest vervallen kerk van Nederland. Dan gaan we, van Groningen tot Terneuzen, dagen beleven waarbij Pinksteren nog maar een kleinigheid was.
Waar vind je dit gegrond in de Bijbel?
Nee, een profetie voor Nederland vind ik niet in de Bijbel. Maar daar is de Bijbel ook niet voor bedoeld.
Wel lees ik heel de Bijbel door dat juist in de meest donkere tijd in de wereldgeschiedenis (beleven we die geestelijk nu ook niet?) God weergaloze wonderen doet. En Hij is, in Zijn Zoon, naar Hebreeën 13, gisteren en heden dezelfde tot in der eeuwigheid.
Zeker, dat geloof ik direct Ad. Maar ik denk wel dat de tijden nog veel donkerder zullen worden. Wat er weer voor zorgt dat die genade en wonderen des te meer zullen blinken. Maar ik verwacht niet dat dat door algemene, door de overheid voorgeschreven en door de bevolking gedragen boetedagen zal gebeuren. Ik verwacht eerder dat de vijandschap tegen God en Zijn Kerk verder toe zal nemen.

Maar ook dat er nog velen zullen worden toegedaan. Dat merk ik ook steeds vaker om me heen. En dat ontroert en doet het ook steeds meer van Hem alleen verwachten. Juist nu alles zo onzeker is. Wat dat betreft zijn het geestelijk niet de slechtste tijden.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Bij ons gaat de jaarlijkse ledenvergadering aanstaande donderdag niet door i.v.m. de nieuwe regels.
Helaas kunnen we dus geen beroep uitbrengen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Mistig schreef:Bij ons gaat de jaarlijkse ledenvergadering aanstaande donderdag niet door i.v.m. de nieuwe regels.
Helaas kunnen we dus geen beroep uitbrengen.
Op zaterdag bijeenkomen.
merel
Berichten: 9801
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

huisman schreef:
merel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Eens met de wijze woorden van @Valcke.

@Adje, Gods Woord eist van ons dat we de geboden Gods volgen, daar horen geen aanpassingen bij die op ongegronde reden zijn gebaseerd. Het advies om de diensten na 17.00 uur af te schaffen is louter gebaseerd op solidariteit met werelds vermaak wat niet kan doorgaan. Dus ja, dan is dat niet dat ik rechthebbend ben, maar plichtsgetrouw aan wat God en Zijn Woord van mij eist. En dan geloof ik dat daar geen solidariteit bij hoort met allerlei zaken die de toets van Gods Woord niet kunnen doorstaan. En die plicht die God van ons eist, kan de overheid nooit afnemen, al komt de hele wereld er tegenop.
Adje schreef:De meeste besmettingen vinden op dit moment plaats op scholen, moeten die volgens jou gesloten worden?
En ja, ik ben persoonlijk voor het deels sluiten van de scholen, voor bijvoorbeeld 30% van de lesuren. Mijns inziens ontstaan daar de meeste besmettingen. Dus daar pak je dan het probleem aan.
Goed woord zegt nergens dat wij twee keer naar de kerk moeten. Dat is tijdens de reformatie ontstaan en daarna een heilige graal geworden.

Dit zeg je echt te snel. Ook nu verwijs ik naar een preek van ds. H.C. Bezemer te beluisteren via kerkomroep.nl
Gehouden op 24 okt om 09:30 CGK Renswoude over Hebreeën 10:25.
Het gaat daar onder andere over het door de HEERE ingestelde morgen en avondoffer o.a. Exodus 29:29.

We zijn in deze tijd wel snel met zeggen dat kerkelijke instellingen mensenwerk zou zijn. Onderzoek daar de Schriften eerst op na voordat je conclusies trekt.
Ik zal die preek luisteren en kom er nog op terug.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Mistig schreef:Bij ons gaat de jaarlijkse ledenvergadering aanstaande donderdag niet door i.v.m. de nieuwe regels.
Helaas kunnen we dus geen beroep uitbrengen.
Op zaterdag bijeenkomen.
Dat doen ze niet. Het verstoren van het dagritme is voor deze gezinnen desastreus, heb ik begrepen. ;)
merel
Berichten: 9801
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

refo schreef:
Mistig schreef:Bij ons gaat de jaarlijkse ledenvergadering aanstaande donderdag niet door i.v.m. de nieuwe regels.
Helaas kunnen we dus geen beroep uitbrengen.
Op zaterdag bijeenkomen.
Dat hebben ze bij ons recent bij de ambtsdragers verkiezing ook gedaan. Van 10.00 - 13.00 uur inloop voor het stemmen en daarna de uitslag.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

refo schreef:
Mistig schreef:Bij ons gaat de jaarlijkse ledenvergadering aanstaande donderdag niet door i.v.m. de nieuwe regels.
Helaas kunnen we dus geen beroep uitbrengen.
Op zaterdag bijeenkomen.
Inderdaad, zoals in andere gemeenten ook gebeurt (en in de buurgemeente van Mistig).
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Of gewoon na een zondagmorgendienst.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8955
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Het zeer lage aantal besmettingen in Staphorst, is mogelijk gerelateerd aan een nieuwe afzuiginstallatie in de scholen in deze plaats.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2035857/O ... uchtfilter
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Tiberius schreef:
refo schreef:
Mistig schreef:Bij ons gaat de jaarlijkse ledenvergadering aanstaande donderdag niet door i.v.m. de nieuwe regels.
Helaas kunnen we dus geen beroep uitbrengen.
Op zaterdag bijeenkomen.
Dat doen ze niet. Het verstoren van het dagritme is voor deze gezinnen desastreus, heb ik begrepen. ;)
Haha, geen idee?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

refo schreef:
Mistig schreef:Bij ons gaat de jaarlijkse ledenvergadering aanstaande donderdag niet door i.v.m. de nieuwe regels.
Helaas kunnen we dus geen beroep uitbrengen.
Op zaterdag bijeenkomen.
Maar ik begreep dat het niet door kon gaan omdat de kerkenraad ook zelf alleen online kon vergaderen in de avond.
En dan kunnen ze geen schriftelijke stemming houden. Dan zouden zijzelf ook op zaterdagochtend moeten vergaderen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrikus »

"Ik vind niet dat het om acht uur af hoeft te zijn". Tja, ik vind ook wel eens wat... Maar als we zo beginnen, is het einde zoek.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
"Ik vind niet dat het om acht uur af hoeft te zijn". Tja, ik vind ook wel eens wat... Maar als we zo beginnen, is het einde zoek.
Hij zegt nog wel een paar dingen meer. Wat vind je daar van? Dan kunnen we wat meer inhoudelijk worden.
Plaats reactie