Maatregelen kerk ivm coronavirus

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: En het is dus de vraag of de overheid dat bepaald of het gezonde verstand van de kerkenraad, die ook wat andere zaken heeft af te wegen dan alleen verspreidingsrisico's.
Het lijkt me dat de overheid dat bepaalt. De overheid kijkt in afweging van alle belangen naar het algemene belang. Dat is ook de taak van de overheid, afweging van belangen.

In de belangenafweging van kerkenraden zal het particuliere belang van de kerk anders worden gewogen. Daarom is het ook onverstandig dit aan kerkenraden over te laten. De vraag is in hoeverre het gezonde verstand van kerkenraden daadwerkelijk gezond is. We hebben al enkele voorbeelden gezien van niet zo gezond verstand van kerkenraden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Klavart schreef:
Ambtenaar schreef:Het minimum van 30 geldt enkel voor bijzondere gelegenheid, zoals een uitvaartdienst of huwelijk. Niet voor de reguliere diensten.
Dat is niet juist. Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
30 personen is trouwens geen minimum, maar een maximum.
Klopt ook niet helemaal. Bij ons heeft de veiligheidsregio een noodverordening uitgevaardigd, waarin staat dat alleen begrafenissen en bruiloften tot 30 personen zijn toegestaan. Dus geen gewone kerkdiensten.
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door crossmountain »

Ds. Schot gisterenavond bij Jinek! Mooi dat hij daar aan mee wilde werken en een mooi fragment.
https://www.rtl.nl/video/d780fdc2-7683- ... b7a0dada2/

Ik denk dat ds. Agteresch ook wel benaderd is door TV programma's.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Hij deed het alweer heel goed.

Dat 'dubbel ontvangen voor al haar zonden' is misschien wat voor misverstanden vatbaar.

Voor alle mensen die denken dat de journalisten wel snappen wat je zegt: dan moet je nog eens kijken naar zijn opmerking over gewasdag. Dat laat trouwens ook zien dat zelfs Wikipedia niet is geraadpleegd, dus het zegt ook iets over de kwaliteit van de journalist.

Dank voor het delen.
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door crossmountain »

DDD schreef:Hij deed het alweer heel goed.

Dat 'dubbel ontvangen voor al haar zonden' is misschien wat voor misverstanden vatbaar.

Voor alle mensen die denken dat de journalisten wel snappen wat je zegt: dan moet je nog eens kijken naar zijn opmerking over gewasdag. Dat laat trouwens ook zien dat zelfs Wikipedia niet is geraadpleegd, dus het zegt ook iets over de kwaliteit van de journalist.

Dank voor het delen.
Ds. Schot heeft ook een media-training gevolgd. Heel verstandig dat hij dat heeft gedaan.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Mooi dat dit geluid niet weggepoetst is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Zeer bijzonder. Wat mooi dat hij daaraan meewerkt!
DDD schreef:Hij deed het alweer heel goed.
Waarom schrijft je 'alweer'? Wanneer was de vorige keer dan? Want dat heb ik gemist. Maar ik ben zeer verheugd dat je zo positief over hem bent. :super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door crossmountain »

Jantje schreef:Zeer bijzonder. Wat mooi dat hij daaraan meewerkt!
DDD schreef:Hij deed het alweer heel goed.
Waarom schrijft je 'alweer'? Wanneer was de vorige keer dan? Want dat heb ik gemist. Maar ik ben zeer verheugd dat je zo positief over hem bent. :super
https://m.youtube.com/watch?v=fSlc2P45-Ns&t=8s
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
Jantje schreef:Zeer bijzonder. Wat mooi dat hij daaraan meewerkt!
DDD schreef:Hij deed het alweer heel goed.
Waarom schrijft je 'alweer'? Wanneer was de vorige keer dan? Want dat heb ik gemist. Maar ik ben zeer verheugd dat je zo positief over hem bent. :super
https://m.youtube.com/watch?v=fSlc2P45-Ns&t=8s
Daar was @DDD zo positief niet over hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
DDD schreef:Hij deed het alweer heel goed.

Dat 'dubbel ontvangen voor al haar zonden' is misschien wat voor misverstanden vatbaar.

Voor alle mensen die denken dat de journalisten wel snappen wat je zegt: dan moet je nog eens kijken naar zijn opmerking over gewasdag. Dat laat trouwens ook zien dat zelfs Wikipedia niet is geraadpleegd, dus het zegt ook iets over de kwaliteit van de journalist.

Dank voor het delen.
Ds. Schot heeft ook een media-training gevolgd. Heel verstandig dat hij dat heeft gedaan.
Zijn er, behalve hem, meer predikanten die een mediatraining hebben gevolgd?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:
crossmountain schreef:
Jantje schreef:Zeer bijzonder. Wat mooi dat hij daaraan meewerkt!
DDD schreef:Hij deed het alweer heel goed.
Waarom schrijft je 'alweer'? Wanneer was de vorige keer dan? Want dat heb ik gemist. Maar ik ben zeer verheugd dat je zo positief over hem bent. :super
https://m.youtube.com/watch?v=fSlc2P45-Ns&t=8s
Daar was @DDD zo positief niet over hoor.
Je hoeft het niet eens te zijn met de boodschap om toch het media-optreden goed te vinden toch?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Je hebt gelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

En volgens mij heb ik hem vaker in opnames gezien. Ik was het met het kerstgedoe niet zo eens, maar dat is inderdaad een ander verhaal. Ik vind inderdaad dat ds. Schot te veel toevoegt aan de mogelijke geloofsbelevingen, maar dat staat toch helemaal los van de manier waarop hij deze journalist te woord staat?

Hij is netjes, corrigeert op een duidelijk maar vriendelijke manier, hij laat de bijbel zelf spreken. Gewoon zoals het hoort. Anders dan veel mensen geloof ik namelijk niet dat journalisten er op uit zijn om hun geïnterviewden belachelijk te maken. Ze komen graag nog een keer terug. Dat geldt zelfs voor GeenStijl.

Ik ben het met ds. De Heer ook lang niet altijd eens, maar toch vind ik dat hij de media goed te woord staat. Ik zie daar helemaal geen tegenstelling in.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:Mooi dat dit geluid niet weggepoetst is.
??

Rare opmerking. Je gaat toch niet interviewen om het vervolgens weg te poetsen? Wat voor beeld heb je van de makers van zo'n programma, vraag ik mij dan af.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

DDD schreef:En volgens mij heb ik hem vaker in opnames gezien. Ik was het met het kerstgedoe niet zo eens, maar dat is inderdaad een ander verhaal. Ik vind inderdaad dat ds. Schot te veel toevoegt aan de mogelijke geloofsbelevingen, maar dat staat toch helemaal los van de manier waarop hij deze journalist te woord staat?

Hij is netjes, corrigeert op een duidelijk maar vriendelijke manier, hij laat de bijbel zelf spreken. Gewoon zoals het hoort. Anders dan veel mensen geloof ik namelijk niet dat journalisten er op uit zijn om hun geïnterviewden belachelijk te maken. Ze komen graag nog een keer terug. Dat geldt zelfs voor GeenStijl.

Ik ben het met ds. De Heer ook lang niet altijd eens, maar toch vind ik dat hij de media goed te woord staat. Ik zie daar helemaal geen tegenstelling in.
Het is me volkomen duidelijk. Fijn, deze nuancering! Het is te hopen dat ze in Barneveld-Zuid dit ook zien... ;)

Heeft GeenStijl wel eens een dominee geïnterviewd dan?

Ds. De Heer is zelf journalist geweest. Dus die weet ook wel hoe hij moet antwoorden. Overigens kan ik me van hem geen mediaoptreden herinneren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie