Maatregelen kerk ivm coronavirus

DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:Aan het Googlen geslagen DDD? :haha
Inderdaad. Zoals altijd als ik iets over iemand wil weten. Maar er zijn veel dubbele namen op Urk.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door pierre27 »

parsifal schreef:
Framboos schreef:Ik verbaas me over hoe de schuld bij de media gelegd word, hoe begripvol er gereageerd word op degenen die journalisten aanvielen, hoe er begrip is voor reacties van de betreffende kerkenraad. Gisteren uit de zaligsprekingen van Thomas Watson gelezen. Zalig zijn de zachtmoedigen. Wat een schril contrast tussen hoe we ons als christenen zouden moeten gedragen en hoe we ons daadwerkelijk gedragen. Ik sluit mezelf erbij in als ik zeg dat we ons diep moeten schamen om een gebrek aan zachtmoedigheid.
Ik mag hopen dat geweld of geweld vergoelijken niet wordt gedaan. Echter deze journalisten zijn wel mensen echt van hun stuk aan het brengen en het soort journalistiek wat ze brengen is toch een belediging voor de echte journalisten die nog wel wat om relevante nieuwswinning geven.
Ik had hetzelfde gedaan met die verslaggevers, niet aanrijden maar duidelijk maken wat ik van hun werk vind. Opzouten a.u.b.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Ik ben bang dat we voorlopig nog niet van Urk af zijn.

Ik vrees nu al de komende zondag. Als ik de uitlatingen uit de kerkenraad van de Gereformeerde Gemeente te Urk lees, sluit ik niet uit dat op het feest van de opstanding van Christus in Urk de boel nog verder escaleerd.
Ik hoop ook dat Cees van den Bos, de burgemeester, hier of daar wat goede telefoontjes krijg van bestuurlijke SGP zwaargewichten om hem wat te ondersteunen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Aan het Googlen geslagen DDD? :haha
Overigens is de media niet goed op de hoogte. Ik heb me laten vertellen dat hij Hessel heet en niet Wessel.

Maar het is wel grappig inderdaad, jouw reactie. :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Roos2018 »

mcgk schreef:Deze ouderling noemt de journalisten zelfs terroristen. Dan ben je als ouderling idd onbekwaam om met de pers te praten. Juist gisteren was er aanslag op christenen in Indonesië. Dat is terrorisme. Deze kerk doet ook niet aan damage control. Ze maken het nog erger dan het was.!
en randdebielen:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5765336 ... or-de-deur
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Het leek me wel passen bij de voetballer, die voor het overige allervriendelijkst voor de camera keek.

Los daarvan: het is fijn als woordvoerders vrijmoedig spreken, maar dan bij voorkeur over God, en wel zo dat anderen zijn Naam niet misbruiken, want dan dient het de zaak van het koninkrijk van God niet.
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

DDD schreef:Het leek me wel passen bij de voetballer, die voor het overige allervriendelijkst voor de camera keek.

Los daarvan: het is fijn als woordvoerders vrijmoedig spreken, maar dan bij voorkeur over God, en wel zo dat anderen zijn Naam niet misbruiken, want dan dient het de zaak van het koninkrijk van God niet.
Volgens mij is deze Hessel Snoek mijn godsdienstdocent geweest. Ik herinner me hem als een eerlijke man, recht voor zijn raap en soms te kort door de bocht. Een rasechte Urker dus. Het godsdienstonderwijs kwam uit zijn hart, dat kon niet elke docent hem na zeggen, sommige wel gelukkig!
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

O. Het taalgebruik is niet heel godsdienstdocentachtig. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Maar desondanks: de kerkenraad zag reden om een gewijzigde verklaring op te stellen.

Ik denk dat dat veel moderamenleden genoegen zal doen.

http://www.ggurk.nl/
Laatst gewijzigd door DDD op 29 mar 2021, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
pierre27 schreef:
Simon0612 schreef:Je hebt helemaal gelijk. Ik had er wel wat sympathie voor dat ze er voor kozen om de diensten weer op te pakken. Ik heb dat zelfs verdedigd. Maar na zulke uitlatingen is het een gedane zaak. Je kan geen beroep doen op de geestelijke nood en zulke taal uiten. Terug naar de orde van de dag, afstand nemen.
Afstand nemen is vaak goed ja, Urk even Urk laten.
Ik ben bang dat we voorlopig nog niet van Urk af zijn.

Ik vrees nu al de komende zondag. Als ik de uitlatingen uit de kerkenraad van de Gereformeerde Gemeente te Urk lees, sluit ik niet uit dat op het feest van de opstanding van Christus in Urk de boel nog verder escaleerd.
En als men eens een grote kerk als in Rijssen of Barneveld in het vizier krijgt... Waar eindigt dit? Ik weet het niet, maar ik zie het donker in. Het kristalliseert langzaam maar zeker uit, zodat men het gaat munten op de gereformeerde gezindte. Dit broedde al heel lang onderhuids, als je soms gesprekken hoorde van hen die onkerkelijk of anders-gelovig zijn. Een vogel kan lang op een ei broeden, maar dat ei komt eens uit. Of wel: Wat erin zit komt er vroeg of laat een keer uit.
Dat was onder de kerkelijke leiders in Jeruzalem 21 eeuwen terug niet anders.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Welnee.

Kerkelijke leiders moeten niet zulke domme dingen doen en zeggen, dan valt het met de aandacht van de media wel mee.

Jammer van de taalfouten in de kerkelijke verklaring vanuit Urk. Het zou toch goed zijn als er op zijn minst twee kerkenraadsleden waren die de Nederlandse taal in woord en geschrift machtig zijn.
Laatst gewijzigd door DDD op 29 mar 2021, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

DDD schreef:O. Het taalgebruik is niet heel godsdienstdocentachtig. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Precies! Vooral dat laatste. Ik vind het nog steeds bijzonder dat ik hier mijn standpunt over deze gebeurtenissen helemaal niet hoef te verwoorden omdat dat door jou al wordt gedaan. Zo vaak gebeurt dat niet. En zeker niet door jou.

Overigens een mooi artikel op de NOS: https://nos.nl/artikel/2374643-geweld-i ... noemd.html
De heer Eikelboom is ouderling in Woerden. Dat staat hier niet vermeld, maar ik zag het op het journaal van 18.00 uur.
En de vriendelijke meneer uit Opheusden reageert ook weer. Misschien moeten ze hem maar eens uitnodigen bij Op1 ofzo.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Jammer van de taalfouten in de kerkelijke verklaring vanuit Urk. Het zou toch goed zijn als er op zijn minst twee kerkenraadsleden waren die de Nederlandse taal in woord en geschrift machtig zijn.
Is er een officiële kerkelijke verklaring dan? Waar kan ik die lezen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Goed lezen én even nadenken Jantje, dan kun je veel problemen al zelf oplossen. :)
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Van Ewijk »

De reacties van de ambtsdrager in de media stuiten mij erg tegen de borst, evenals sommige reacties hier op het forum.
De enige keer dat de Heere Jezus zich liet gaan was om de handelaren en de geldwisselaars uit de tempel te verjagen.
Hiermee wilde hij het huis van de Vader zuiveren.

Als wij geweld gaan gebruiken vervuilen we het alleen.
Hoe moet men hiermee omgaan met het oog op het heilig avondmaal?
Gewoon deelnemen nadat men klappen en trappen heeft uitgedeeld?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

DDD schreef:O. Het taalgebruik is niet heel godsdienstdocentachtig. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Maar desondanks: de kerkenraad zag reden om een gewijzigde verklaring op te stellen.

Ik denk dat dat veel moderamenleden genoegen zal doen.

http://www.ggurk.nl/
Tja, jij kent hem ook niet als docent, ik wel, dan verbaast deze taal je iets minder. Deze verklaring haalt een hoop kou uit de lucht, een goede verklaring waarin de kerkenraad een eigen lijn kiest. Dat mag.
Plaats reactie