Maatregelen kerk ivm coronavirus

Henk J
Berichten: 2587
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

Mara schreef:
Henk J schreef:Overigens was die beveiliger van de NOS, die sturen wel vaker beveiligers mee als ze de situatie niet vertrouwen. Dus logisch dat hij niet in de buurt van de journalist van RTV Rijnmond was.
Rijnmond maakt vaak ook gebruik van deze beveiligers.
Hier kun je een speciale uitzending zien, waarin van Giessen het zelf vertelt.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/205106/K ... Mieraskerk
Kan zijn, maar deze beveiliger was van de NOS, dat zegt Van Giessen zelf.
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Herman schreef:
DDD schreef:Het is in het filmpje duidelijk te zien dat de betreffende journalist kerkgangers meters lang hinderlijk is gevolgd. Dat blijkt uit de reeds afgelegde afstand, uit de tijd die de beveiliger nodig had om ter plaatse te komen.
De deur van de kerk op Urk hangt zo'n beetje over de openbare weg en daar kan je heel lastig de toegang worden ontzegt, lijkt me.
Ik had het over Krimpen.
Profesto
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Profesto »

Ook al volgt zo'n journalist je tot de voordeur, dat is toch nog altijd geen reden om hem in zijn buik te schoppen?

Ik begrijp de vergoelijkende reacties eigenlijk niet zo. Ja, het personeel van Powned is irritant. Ga daar boven staan en laat je niet kennen.

Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Ad Anker schreef:
J.C. Philpot schreef: Dat is toch pure kolder van meneer snoek. Iedereen kan in het filmpje (zet het geluid af ivm vloeken) zien dat de verslaggever niet voor de auto sprong.

Ik bedoel het filmpje in: https://nos.nl/artikel/2374555-hoofdred ... isten.html
Het is op grond van dit filmpje moeilijk te zeggen of het kolder is.
Als je het filmpje op Pownews zelf kijkt dan lijkt er van instappen geen sprake. Maar ik kan mij gedachten van bewust blijven staan en 'je laten aanrijden' best voorstellen aan de hand van dat filmpje. Bovendien maakt de uitzending van Pownews ook duidelijk dat vele kerkgangers zijn gefilmd en bevraagd, sommigen antwoorden summier, anderen zwijgen, enkele plaatsen nare reacties. Geen uitspattingen. Behalve de twee schoppende jongens (lijken geen kerkgangers) en de BMW-bestuurder.

Net als J.C. Philpot adviseer ik het geluid te dempen als de BMW in beeld is. De vloeken en Godslasteringen klinken nog door mijn hoofd.
Henk J
Berichten: 2587
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

DDD schreef:
Herman schreef:
DDD schreef:Het is in het filmpje duidelijk te zien dat de betreffende journalist kerkgangers meters lang hinderlijk is gevolgd. Dat blijkt uit de reeds afgelegde afstand, uit de tijd die de beveiliger nodig had om ter plaatse te komen.
De deur van de kerk op Urk hangt zo'n beetje over de openbare weg en daar kan je heel lastig de toegang worden ontzegt, lijkt me.
Ik had het over Krimpen.
Juist in Krimpen vind ik de actie nog kwalijker, zo te zien is die journalist een rustige man en die wordt dan van achteren aangevallen. Dat kan toch niet? En die beveiliger hoorde niet bij hem.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Profesto schreef:Ook al volgt zo'n journalist je tot de voordeur, dat is toch nog altijd geen reden om hem in zijn buik te schoppen?

Ik begrijp de vergoelijkende reacties eigenlijk niet zo. Ja, het personeel van Powned is irritant. Ga daar boven staan en laat je niet kennen. (...)
De 'buikschoppers' en Pownew-personeel stonden zo'n 145 km. van elkaar vandaan. Toch?
Knappe jongen als je dan raakt trapt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Ik voel ook de neiging om op één of andere manier een reden te vinden om van uitlokking te spreken enzovoorts. Volgens mij moeten we die neiging direct en stevig onderdrukken. Gewoon radicaal afkeuren. Volstrekt verkeerd signaal om te gaan zeggen: ja maar die journalist...
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:De farizeeër uit de Bijbel beperkte zich nog tot de tempel om zijn rechtvaardigheid te etaleren. De christelijke deugers anno 2021 gebruiken ook Twitter, kranten en andere media met een hoog "Kijk mij eens!" gehalte.
Ik hoop dat je bedoelt dat je alle betweterigheid hier en elders tenenkrommend vindt. Ik vind dat namelijk wel. Ik ben een mietje, dus ik zou geen journalist tegen zijn benen rijden en de microfoon van zijn stok meppen. Maar o, ik begrijp het zo goed.

Het is en blijft jammer dat we als gezindte geen vuist maken en afgelopen zondag al onze kerken hadden geopend à la Krimpen a/d IJssel. Dan hadden die journalisten ook wat te kiezen.
Dat bedoel ik ja. Veel 'christenen' buitelden gisteren al over elkaar heen om de wereld duidelijk te maken dat zijzelf wel normaal waren. Tenenkrommend idd.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Profesto schreef:Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
De kerk kun je ook op een andere dag bevragen.

Kerkgangers laat je mi gewoon met rust. En als je toch iets wilt vragen, kun je dat mi beter na de dienst doen en zeker niet vlak voor de kerkdeur.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Thuisvrouw »

Wim Anker schreef:
Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:De farizeeër uit de Bijbel beperkte zich nog tot de tempel om zijn rechtvaardigheid te etaleren. De christelijke deugers anno 2021 gebruiken ook Twitter, kranten en andere media met een hoog "Kijk mij eens!" gehalte.
Ik hoop dat je bedoelt dat je alle betweterigheid hier en elders tenenkrommend vindt. Ik vind dat namelijk wel. Ik ben een mietje, dus ik zou geen journalist tegen zijn benen rijden en de microfoon van zijn stok meppen. Maar o, ik begrijp het zo goed.

Het is en blijft jammer dat we als gezindte geen vuist maken en afgelopen zondag al onze kerken hadden geopend à la Krimpen a/d IJssel. Dan hadden die journalisten ook wat te kiezen.
Dat bedoel ik ja. Veel 'christenen' buitelden gisteren al over elkaar heen om de wereld duidelijk te maken dat zijzelf wel normaal waren. Tenenkrommend idd.
Eens-postings mogen eigenlijk niet, maar doe het toch. Eens.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Thuisvrouw »

Valcke schreef:
Profesto schreef:Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
De kerk kun je ook op een andere dag bevragen.

Kerkgangers laat je mi gewoon met rust. En als je toch iets wilt vragen, kun je dat mi beter na de dienst doen en zeker niet vlak voor de kerkdeur.
Daarbij was er geen 'nieuws' te halen. Iedereen wist wat en hoe. Alleen sensatie zoeken dus.
Profesto
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Profesto »

Valcke schreef:
Profesto schreef:Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
De kerk kun je ook op een andere dag bevragen.

Kerkgangers laat je mi gewoon met rust. En als je toch iets wilt vragen, kun je dat mi beter na de dienst doen en zeker niet vlak voor de kerkdeur.
Dat was in het Krimpense geval ook geprobeerd, maar men wilde de media niet te woord staan.
Onhandig.

De kerkgangers maken de keuze om in deze pandemie naar de kerk te gaan. Dat is een opmerkelijke keuze vanwege de mogelijke verspreiding van het virus.
Ik vind het niet gek om hen te bevragen.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat niet voor de kerkdeur zou moeten, waar anders? Daarnaast staan aanvangstijden vaak gepubliceerd, eindtijden van de dienst niet.

Ik denk dat de kerken de ophef en de media aandacht in grote mate aan zichzelf te danken hebben.
Profesto
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Profesto »

Thuisvrouw schreef:
Valcke schreef:
Profesto schreef:Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
De kerk kun je ook op een andere dag bevragen.

Kerkgangers laat je mi gewoon met rust. En als je toch iets wilt vragen, kun je dat mi beter na de dienst doen en zeker niet vlak voor de kerkdeur.
Daarbij was er geen 'nieuws' te halen. Iedereen wist wat en hoe. Alleen sensatie zoeken dus.
Natuurlijk wel, wat zijn de beweegredenen van mensen die tijdens een pandemie wel naar een kerk gaan en een heleboel regels die elders gelden overboord gooien?
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Thuisvrouw »

Profesto schreef:
Thuisvrouw schreef:
Valcke schreef:
Profesto schreef:Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
De kerk kun je ook op een andere dag bevragen.

Kerkgangers laat je mi gewoon met rust. En als je toch iets wilt vragen, kun je dat mi beter na de dienst doen en zeker niet vlak voor de kerkdeur.
Daarbij was er geen 'nieuws' te halen. Iedereen wist wat en hoe. Alleen sensatie zoeken dus.
Natuurlijk wel, wat zijn de beweegredenen van mensen die tijdens een pandemie wel naar een kerk gaan en een heleboel regels die elders gelden overboord gooien?
Dan lees jij geen kranten? Toelichting en bevraging stonden dagen van te voren al in diverse kranten waaronder de Stentor. Interviews en al.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Luther »

Profesto schreef:
Valcke schreef:
Profesto schreef:Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
De kerk kun je ook op een andere dag bevragen.

Kerkgangers laat je mi gewoon met rust. En als je toch iets wilt vragen, kun je dat mi beter na de dienst doen en zeker niet vlak voor de kerkdeur.
Dat was in het Krimpense geval ook geprobeerd, maar men wilde de media niet te woord staan.
Onhandig.

De kerkgangers maken de keuze om in deze pandemie naar de kerk te gaan. Dat is een opmerkelijke keuze vanwege de mogelijke verspreiding van het virus.
Ik vind het niet gek om hen te bevragen.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat niet voor de kerkdeur zou moeten, waar anders? Daarnaast staan aanvangstijden vaak gepubliceerd, eindtijden van de dienst niet.

Ik denk dat de kerken de ophef en de media aandacht in grote mate aan zichzelf te danken hebben.
Precies. Het werkelijk beschamend hoe kerkgangers zich hebben gedragen. Niet alleen degenen die fysiek geweld hebben gebruikt, maar ook de veel grotere groep die met kerktasje iemand van de media afpoeierde, iemand die de plopkap wegduwde, of zij die verbaal allerlei minder fraais zeiden. Waarom de pers niet gewoon vriendelijk te woord staan? Zelfs als je vindt dat ze er niet hadden moeten staan: altijd vriendelijk en rustig blijven. En gewoon antwoord geven, zelfs als de vragen sarcastisch en spottend van toon zijn. Zelfs als de media alleen maar sensatie zoeken. Sta daar altijd boven en wees vriendelijk!
Kijk nu eens wat het beeld naar buiten is. Men had gewoon verantwoording af kunnen leggen, dat men de kerkgang zó belangrijk vindt, dat nu besloten is om het geestelijke belang te laten prevaleren boven het gezondheidsbelang. Daar kan iedereen het mee oneens zijn, maar dat is wel wat het is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie