Maatregelen kerk ivm coronavirus

DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Nou, wat ik ervan zag, was in ieder geval al heel irritant. Meters lang meelopen met mensen die je niet te woord willen staan, op privé-terrein, nota bene, en terwijl zij overduidelijk zich op de uitoefening van hun geloof willen concentreren.

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de kerk beveiligers inhuurde en hem voor dit gedrag zou staande houden. Je kunt niet zomaar andere mensen intimideren in hun eigen tuin, laat staan gelovigen in hun eigen kerktuin.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Lilian1975 »

Piet Puk schreef:Laat voorop staan dat ik geweld tegen journalisten afkeur.

Maar als ze bij mij 10x belletje trekken sta ik er niet voor in dat ik met diegenen die dat doen nog rustig in gesprek ga.

Hetzelfde gevoel heb ik bij Krimpen aan den IJssel. Al enkele maanden staat de media daar op de stoep vanwege van alles en nog wat. Dat dan 1 van de 700 dat een keer zat is en zijn zelfbeheersing verliest, ik kan het snappen. Helaas was Jacco van der Giessen de pineut.
ze staan daar niet elke week of maanden op de stoep. Verder is er eerder daar ook agressief gereageerd naar buitenstaanders.

Overigens als ze bij mij tien keer belletje trekken reageer ik gewoon niet. Is het snel over.
Zelfbeheersing is een christelijk deugd.
En het is tekenend van onze verdorvenheid dat we verlies van zelfbeheersing goed praten of willen snappen.

Als er tegen de Heere Jezus leugens worden ingebracht. Zwijgt Hij Hij neemt de ongerechtigheden van ons op Zich. Terwijl Hij daar zonder zonde staat!
En wij? Als journalisten hoe irritant ook en hoe onbeleefd ook hun werk doen en (terecht)vragen stellen over gang van zaken? Worden agressief terwijl we de naam van Christus dragen?
Hoe past het e.a. dan nog bijelkaar? Worden we vertoond omdat we ons in eigen eer voelen aangetast? Of is het om Gods eer?
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 29 mar 2021, 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
FlyingEagle schreef:Weet ik maar dat draadje gaat meer over het algemeen. Het gevoel wat kerkgangers gekregen hebben en hoe de media daaraan meewerken. Nogmaals niet om het goed te praten maar voor meer duiding. Dat zou toch ook de taak van een journalist zijn lijkt me.
Ongeacht de situatie en de gevoelens, je blijft gewoon met je vingers van journalisten af.
Zeker. Maar als je je beroep maakt van vervelend doen, moet je niet als een klein kind huilen als je een keer een paar klappen krijgt. Niet iedereen is zo geciviliseerd dat hij met zulke groot uitgevallen kleuters kan omgaan. Dit soort mensen kan alleen bestaan omdat wij in Nederland in een hoogbeschaafd land wonen, waar zelfs zulke journalisten van Powned maar zelden hun hersens worden ingeslagen. Gelukkig maar, ik wens hem het allerbeste, daar gaat het niet om.
Tsjonge DDD, ik ben het gewoon heel erg met je eens. Dat irritante, zuigende, uitlokkende gedrag is sneuheid van de bovenste plank. Het Rutger handelsmerk is Powned handelsmerk geworden.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Mara schreef:(...) Maar Jacco van Giessen is niet van Powned, maar van een regionale nieuwsdienst, Rijnmond.
https://twitter.com/jaccovangiessen?ref ... r%5Eauthor
Luister hier maar naar!
Ik begrijp dat Jacco van Giessen wil vragen waarom mensen naar de kerk gaan. Zou er in heel Rijnmond niemand te vinden zijn die deze journalist een antwoord kan en wil geven op zijn vraag? :huhu
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de kerk beveiligers inhuurde en hem voor dit gedrag zou staande houden. Je kunt niet zomaar andere mensen intimideren in hun eigen tuin, laat staan gelovigen in hun eigen kerktuin.
Sinds wanneer intimideren journalisten? Ze willen graag antwoorden op vragen die ze hebben. En in dit geval lijkt me dat gerechtvaardigd, gezien de huidige gezondheidscrisis.

Ik deel de mening dat het veel beter zou zijn om een woordvoerder aan te stellen, en iedereen te verzoeken naar de woordvoerder te verwijzen bij vragen van journalisten. Maar blijkbaar is de betreffende kerkenraad niet tot dit inzicht gekomen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Hollander schreef:
FlyingEagle schreef:Ik las dit draadje op twitter. Dit is niet om het goed te praten maar om het meer in perspectief te plaatsen.
https://twitter.com/JolynvdGarde/status ... 9334942722
Een mooi draadje daar op Twitter. Zij voelt goed aan hoe de emoties kunnen ontstaan, opborrelen en uitbarsten.
Interessante visie. Vooral het (volledige) ontbreken van strijdbaarheid binnen de achterban is een interessant onderdeel.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3024
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de kerk beveiligers inhuurde en hem voor dit gedrag zou staande houden. Je kunt niet zomaar andere mensen intimideren in hun eigen tuin, laat staan gelovigen in hun eigen kerktuin.
Sinds wanneer intimideren journalisten? Ze willen graag antwoorden op vragen die ze hebben. En in dit geval lijkt me dat gerechtvaardigd, gezien de huidige gezondheidscrisis.

Ik deel de mening dat het veel beter zou zijn om een woordvoerder aan te stellen, en iedereen te verzoeken naar de woordvoerder te verwijzen bij vragen van journalisten. Maar blijkbaar is de betreffende kerkenraad niet tot dit inzicht gekomen.
terwijl je zou verwachten dat ze na de ervaring eerder met dat verhaal rondom homoseksualiteit en hoe dat in de media kwam. Wel hadden kunnen bedenken dat dat een betere route is (mieraskerk) . En ook hadden beiden gemeenten kunnen weten dat er journalisten konden zijn die ochtend. En hierover van te voren met hun leden kunnen communiceren... Pro activiteit is wijs als je de naam van de Heere niet te grabbel wil gooien.

En echt uitlokkend gedrag is heus ook niet goed te praten. Maar wat er nu is gebeurd blijft hangen... bij de seculiere mens. Niet die pers die soms ook grenzen over gaan.

En eerlijk gezegd zie ik groot verschil tussen een reactie van een jihadist die wraak neemt op het bespotten van hun profeet (en moord is fout en terecht dat we het veroordelen) en hoe hier een christen handelt nb als niet Christus Zelf wordt gelasterd maar er op een onbeleefd manier vragen gesteld worden waarom deze gemeente wel samenkomt in grote getalen. Of je het er nu mee eens bent of niet. Het is logisch en te verwachten dat daar "vragen" op komen. En dan maar inrijden, meppen of wat dan ook als reactie...? En ondertussen in diezelfde gemeenschap racisme of discriminatie officieel afkeuren maar helaas bij een deel een normale gang van zaken is?
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 29 mar 2021, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Ambtenaar schreef:
FlyingEagle schreef:Weet ik maar dat draadje gaat meer over het algemeen. Het gevoel wat kerkgangers gekregen hebben en hoe de media daaraan meewerken. Nogmaals niet om het goed te praten maar voor meer duiding. Dat zou toch ook de taak van een journalist zijn lijkt me.
Ongeacht de situatie en de gevoelens, je blijft gewoon met je vingers van journalisten af.
Uiteraard
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Waar zijn de leiders van onze gezindte als je ze nodig hebt?

(Lees het in lettergrootte 16, maar de de beleefdheid staat het op 12)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Herman schreef:Waar zijn de leiders van onze gezindte als je ze nodig hebt?

(Lees het in lettergrootte 16, maar de de beleefdheid staat het op 12)
Die hebben we niet. Misschien Van der Staaij, maar verder zou ik niemand weten.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

hebben we die nog?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tom »

Kwalijk dat er op de website van bijvoorbeeld de landelijke Gergem nog geen bericht is geplaatst dat geweld tegen journalisten wordt afgekeurd. Gewoon een signaal naar de buitenwereld.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Isala »

helma schreef:Mooie gelegenheid om op je werk te vertellen dat kerkgangers ook zondaren zijn die net als wij en zij dringend behoefte hebben aan een Zaligmaker.
Vertellen dat we juist in deze tijd denken aan Hem die als Borg niet terug heeft gescholden of geslagen. Dat Hij het oor van Malchus genas toen Petrus in zijn dwaasheid dacht ermee te moeten zwaaien.
De meeste mensen die niet kerkelijk zijn opgevoed, denken dat de kerk vooral uit gelovigen bestaat. Niet uit ongelovigen die nog gered moeten worden, ze gaan immers naar de kerk. Zij verwachten dan ook iets van de houding van christenen.
De beste en mooiste (maar ook de moeilijkste) manier om te evangeliseren in deze situatie is een christelijke houding!
Deze situaties laten ons zien dat we nog heel wat te leren hebben in het volgen van de Heere Jezus.
Petrus verloochende Zijn Meester met woorden, maar alle discipelen verloochenden Hem met hun houding: ze sloten zichzelf op en lieten zich niet meer zien. Alleen Johannes stond bij het kruis!

Onze houding ligt terecht onder een vergrootglas.
Want wie zegt christen te zijn, moet ook zo wandelen zoals Hij gewandeld heeft (1 Johannes 2:6)
Hora est!
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Tom schreef:Kwalijk dat er op de website van bijvoorbeeld de landelijke Gergem nog geen bericht is geplaatst dat geweld tegen journalisten wordt afgekeurd. Gewoon een signaal naar de buitenwereld.
Ik heb liever een kerkelijk leider die veroordeelt dat journalisten Gods geboden overtreden door op zondag daar verslag te doen van iets waar ze helemaal niets mee te maken hebben.

Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten of het vergaren van nieuwsbeelden van mensen die een religieuze bijeenkomst bezoeken niet aan te vechten zou zijn om privacy redenen. @tiberius komt er maar in.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GGotK »

Uit het RD van vandaag de problematiek in Canada:
Ook andere kerken hebben boetes gekregen, waaronder de Bethel Netherlands Reformed Congregation in Chilliwack, waar ds. P. van Ruitenburg predikant is. De politie heeft de predikant inmiddels tweemaal een boete van 2300 dollar (1550 euro) bezorgd.

Net zoals 22 andere reformatorische kerken in British Columbia belegt de gemeente van ds. Van Ruitenburg diensten waarbij 15 procent van het kerkgebouw met in totaal 1700 zitplaatsen bezet is.

De politie in British Columbia controleert volgens ds. Van Ruitenburg elke zondagmorgen bij de kerk of en hoeveel bezoekers er komen. Sommige agenten zeggen zich daar erg ongemakkelijk bij te voelen.
Plaats reactie