Maatregelen kerk ivm coronavirus

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

FlyingEagle schreef:We hadden onverwachts leesdienst. Onze predikant moet 10 dagen in quarantaine omdat hij in aanraking of nabijheid is geweest van een positief getest persoon.
Zo dat is ook wat. :fi

Er zijn dus ook kerken die wel via YT uitzenden, maar zonder beeld, kwamen wij gisteren achter.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
FlyingEagle schreef:We hadden onverwachts leesdienst. Onze predikant moet 10 dagen in quarantaine omdat hij in aanraking of nabijheid is geweest van een positief getest persoon.
Zo dat is ook wat. :fi

Er zijn dus ook kerken die wel via YT uitzenden, maar zonder beeld, kwamen wij gisteren achter.
Dat had ik ook gemerkt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Delftenaar »

In de media zingt al het bericht rond dat bijeenkomsten (in de Randstad) beperkt gaan worden tot 30 personen binnen.
De vraag is of kerken nu weer uitgezonderd worden of niet.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Ad Anker schreef:Hoe mooi wat ds. Geuze schrijft over de bediening van het Heilig Avondmaal. onlangs in zijn Goudse gemeente, in het RD van vandaag.
Terugziende op deze hoogtijdag mogen we niet ontkennen dat de Heere kennelijk getuigenis gaf aan Zijn eigen heilige ordinantie. Wat een oneindige, diepe afdaling van de liefde Gods in deze bange tijd, waarin juist ook voor de kerk in Nederland alles zo verzondigd ligt. Ons past alleen maar oprechte verootmoediging voor de Heere.
Mooi dat men daar het H.A. gewoon bediend heeft.
Al vind ik het gebruik van 6 bekers (i.p.v. bijvoorbeeld kleine bekertjes) wel een groot besmettingsrisico. Ook voor ouderen die deelnemen aan het sacrament lijkt me dat angstig. Overigens ook voor mijzelf. Stel dat dit in mijn gemeente ook op die wijze zou gebeuren, dan zou ik het een vervelend dilemma vinden om daarvoor af te blijven of aan te gaan.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Erskinees schreef:(...)
Al vind ik het gebruik van 6 bekers (i.p.v. bijvoorbeeld kleine bekertjes) wel een groot besmettingsrisico. (...)
Dat ligt toch aan het aantal deelnemers per tafel?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

Hollander schreef:
Erskinees schreef:(...)
Al vind ik het gebruik van 6 bekers (i.p.v. bijvoorbeeld kleine bekertjes) wel een groot besmettingsrisico. (...)
Dat ligt toch aan het aantal deelnemers per tafel?
Aangezien er 2 tafels waren denk ik dat er per keer 6 mensen aangingen.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door NorahLinde »

Delftenaar schreef:In de media zingt al het bericht rond dat bijeenkomsten (in de Randstad) beperkt gaan worden tot 30 personen binnen.
De vraag is of kerken nu weer uitgezonderd worden of niet.
God zij dank wel, het betreft zelfs landelijke maatregelen. Rutte was vorige keer ook erg positief te spreken over de kerken, fijn dat we nu een positieve uitzondering mogen vormen op de regels!
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

Iets om dankbaar voor te zijn.
Als we met z’n allen alles genegeerd hadden waren de kerken hoogstwaarschijnlijk niet uitgezonderd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ora et labora »

DDD schreef:
pierre27 schreef:
Ad Anker schreef:Hoe mooi wat ds. Geuze schrijft over de bediening van het Heilig Avondmaal. onlangs in zijn Goudse gemeente, in het RD van vandaag.
Terugziende op deze hoogtijdag mogen we niet ontkennen dat de Heere kennelijk getuigenis gaf aan Zijn eigen heilige ordinantie. Wat een oneindige, diepe afdaling van de liefde Gods in deze bange tijd, waarin juist ook voor de kerk in Nederland alles zo verzondigd ligt. Ons past alleen maar oprechte verootmoediging voor de Heere.
Prachtig geschreven.
Waarom is het mooi als iemand schrijft dat hij de goedheid van de Heere niet mag ontkennen? Dat vind ik een heel magere beschrijving. Dat bedoel ik verder niet onaardig, maar wellicht zou het beter zijn om de goedheid van de Heere te bevestigen of zelfs te verkondigen.

Maar dat zal wel gearriveerd christendom heten.
Uw reactie is begrijpelijk. Waarachtig geloof uit en door en tot de Heere is vrucht van de Heilige Geest.
Ongeloof en twijfel is niet goed. In heilige zaken als het Heilig Avondmaal is toch gepast oprechtheid en zekerheid des harten vanuit Hem.
Toch begrijp ik ook wel het citaat het is voorzichtigheid denk ik.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Het mag wel tot grote dankbaarheid zijn dat de kerken weer positief werden benoemd en opnieuw niet met extra beperkende adviezen of maatregelen te maken krijgen. Dat leidt de Heere God ook. Ik hoop dat kerkenraden en kerkelijke gemeenten deze signalen ten positieve uitleggen en zo goed mogelijk hun best blijven doen in het naleven van de basisadviezen.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bruna »

DDD schreef:
pierre27 schreef:
Ad Anker schreef:Hoe mooi wat ds. Geuze schrijft over de bediening van het Heilig Avondmaal. onlangs in zijn Goudse gemeente, in het RD van vandaag.
Terugziende op deze hoogtijdag mogen we niet ontkennen dat de Heere kennelijk getuigenis gaf aan Zijn eigen heilige ordinantie. Wat een oneindige, diepe afdaling van de liefde Gods in deze bange tijd, waarin juist ook voor de kerk in Nederland alles zo verzondigd ligt. Ons past alleen maar oprechte verootmoediging voor de Heere.
Prachtig geschreven.
Waarom is het mooi als iemand schrijft dat hij de goedheid van de Heere niet mag ontkennen? Dat vind ik een heel magere beschrijving. Dat bedoel ik verder niet onaardig, maar wellicht zou het beter zijn om de goedheid van de Heere te bevestigen of zelfs te verkondigen.

Maar dat zal wel gearriveerd christendom heten.
Dat zal hij ook doen. Maar op grond van een klein artikeltje kun je altijd wel wat vinden.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Arja »

Delftenaar schreef:In de media zingt al het bericht rond dat bijeenkomsten (in de Randstad) beperkt gaan worden tot 30 personen binnen.
De vraag is of kerken nu weer uitgezonderd worden of niet.
Dat vraag ik me ook af. Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Arja schreef:
Delftenaar schreef:In de media zingt al het bericht rond dat bijeenkomsten (in de Randstad) beperkt gaan worden tot 30 personen binnen.
De vraag is of kerken nu weer uitgezonderd worden of niet.
Dat vraag ik me ook af. Weet iemand dat?
Uitzondering voor kerken: Ja.
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Christen »

Ad Anker schreef:Hoe mooi wat ds. Geuze schrijft over de bediening van het Heilig Avondmaal. onlangs in zijn Goudse gemeente, in het RD van vandaag.
Terugziende op deze hoogtijdag mogen we niet ontkennen dat de Heere kennelijk getuigenis gaf aan Zijn eigen heilige ordinantie. Wat een oneindige, diepe afdaling van de liefde Gods in deze bange tijd, waarin juist ook voor de kerk in Nederland alles zo verzondigd ligt. Ons past alleen maar oprechte verootmoediging voor de Heere.
Zoiets raakt je wel ja. Als je dit leest, ben ik wel een beetje jaloers. Zal goed toeven geweest zijn in de kerk. Mooi!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Germanicus »

Hier beneden is het niet.
Plaats reactie