Maatregelen kerk ivm coronavirus

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Erskinees schreef:
Mara schreef: Snap je nu echt niet het verschil tussen ergens aanwezig zijn, of dat het (voorgoed) op internet staat??
Er zijn prima mogelijkheden om de dienst bijv. alleen uit te zenden, maar daarna niet openbaar te laten staan. Je staat dan dus niet voorgoed op internet.
Er hoeft maar één meekijker op het knopje "opnemen" te klikken en het staat vast.
Zo is het.
Van mijn oude forumvriend had ik gehoord dat beelden misbruikt worden. In de filmindustrie. Hij is daar om uitgelachen op een forum. (niet dit forum)
Maar het is altijd met zoiets, er moet eerst iets gebeurd zijn, willen mensen het serieus nemen.
Ik vind het nogal naief om te denken dat er niets mee kan gebeuren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Mister, Bruna, ik pleit ook niet voor onderschatting of afschaffing van de afstandsregel. Maar overbezorgdheid en alle overdrijving (ook ten aanzien van de sacramenten) is niet goed. In grote delen van het land heerst er geen epidemie. Wat zijn nu bv 10 besmette personen op 10.000 mensen, waarvan het overgrote deel netjes thuiszit? Moet je daarom wezenlijke zaken nalaten? Dat geloof ik zeer zeker niet. Mi regeert momenteel de angst en maximaal controle-willen-hebben in plaats van het leggen van al onze zorgen en noden in Gods hand.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Mi regeert momenteel de angst en maximaal controle-willen-hebben in plaats van het leggen van al onze zorgen en noden in Gods hand.
Maximaal willen controleren en het in handen van God leggen is niet per definitie aan elkaar tegengesteld, zoals jij hier doet overkomen. Verantwoordelijkheid nemen vind ik juist uitermate goed passen bij een christen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Mi regeert momenteel de angst en maximaal controle-willen-hebben in plaats van het leggen van al onze zorgen en noden in Gods hand.
Maximaal willen controleren en het in handen van God leggen is niet per definitie aan elkaar tegengesteld, zoals jij hier doet overkomen. Verantwoordelijkheid nemen vind ik juist uitermate goed passen bij een christen.
Dit is helemaal de kwestie niet. Je elimineert de hele context en schrijft mij iets toe wat ik niet zeg. Beneden niveau. Jammer.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Dit is helemaal de kwestie niet. Je elimineert de hele context en schrijft mij iets toe wat ik niet zeg. Beneden niveau. Jammer.
Jij stelt toch duidelijk de vraag of je wezenlijke zaken moet nalaten vanwege (in ieder geval de poging tot) controle op het coronavirus. Of lees ik dat mis? En tevens impliceer je dat we vanwege te veel bezorgdheid en overdrijving neigen naar maximale controle en dat we niet durven om het in handen van God te leggen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Dit is helemaal de kwestie niet. Je elimineert de hele context en schrijft mij iets toe wat ik niet zeg. Beneden niveau. Jammer.
Jij stelt toch duidelijk de vraag of je wezenlijke zaken moet nalaten vanwege (in ieder geval de poging tot) controle op het coronavirus. Of lees ik dat mis? En tevens impliceer je dat we vanwege te veel bezorgdheid en overdrijving neigen naar maximale controle en dat we niet durven om het in handen van God te leggen.
Ja: wezenlijke zaken nalaten om maar geen risico’s te lopen en wellicht iets aan controle te verliezen. Daar ging het over, maar daar reageerde je dus niet op. Daarom zeg ik: Je reactie was beneden niveau. (Ik heb overigens geen behoefte aan alsnog een discussie met jou hierover, dat is totaal zinloos.)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

gewist door Mara
Laatst gewijzigd door Mara op 24 sep 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Wat een lasterlijke en oneerbiedige taal over de Heilige Geest. Afschuwelijk om zoiets te plaatsen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door helma »

https://www.hervormdwaarder.nl/Agenda/11368

“en Hij zei tot hen: ’Ik heb zeer begeerd dit Pascha met u te eten, eer dat Ik lijd.’ “

1 Zijn trouwe zorg
2 Zijn (!) grote verlangen
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Ja: wezenlijke zaken nalaten om maar geen risico’s te lopen en wellicht iets aan controle te verliezen. Daar ging het over, maar daar reageerde je dus niet op. Daarom zeg ik: Je reactie was beneden niveau. (Ik heb overigens geen behoefte aan alsnog een discussie met jou hierover, dat is totaal zinloos.)
Dus ik sloeg precies de spijker op zijn kop wat jouw reactie betreft, namelijk dat je een tegenstelling creëert tussen menselijke controle en het in Gods handen leggen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Als mensen hebben wij niets, maar dan ook helemaal niets onder controle. We denken het slechts. Louter ongeloof en zelfverheffing.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Adje »

Valcke schreef:Als mensen hebben wij niets, maar dan ook helemaal niets onder controle. We denken het slechts. Louter ongeloof en zelfverheffing.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat we de richtlijnen en adviezen vanuit de overheid rustig naast ons neer kunnen leggen?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Als mensen hebben wij niets, maar dan ook helemaal niets onder controle. We denken het slechts. Louter ongeloof en zelfverheffing.
Daarover verschillen we dan van mening. Niettemin betekent het niet dat we als mensen geen verantwoordelijkheid moeten nemen. En over de aard van de maatregelen en de betekenis daarvan kun je van mening verschillen, maar geen reden om elkaar daarover te maat te nemen.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Adje »

Mara schreef:Een oude forumvriend heeft zo gestreden tegen het ophangen van de camera in zijn gemeente.
Hij heeft uiteindelijk wel bewerkstelligd dat het H.A. niet op beeld kwam.
In onze gemeente zijn alleen de predikant en de dienstdoend ambtsdragers in beeld. Wat kan daar mis mee gaan?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:Niettemin betekent het niet dat we als mensen geen verantwoordelijkheid moeten nemen.
Dit is de dooddoener waar je telkens mee komt, waaraan ik mij stoor. Natuurlijk moet een mens verantwoordelijkheid nemen! Maar daar gaat het helemáál niet over.
::bye
Plaats reactie