Maatregelen kerk ivm coronavirus

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

mcgk schreef: Laten wij de onderlinge bijeenkomst [van de gemeente waar je lid bent] niet nalaten Mara!
Je luistert mee met een eredienst van een andere gemeente. Je moet dan niet raar opkijken dat er voorbede gedaan wordt voor leden van die gemeente en dat je wat persoonsgegevens hoort, so what?!
Nou zeg, als je voor me stond, duwde ik die zwaaiende vinger naar beneden.
Er is bij ons geen middagdienst meer. Dus zijn we wel verplicht om een andere dienst te beluisteren.

Wat persoonsgegevens? Zet jij je naam en telefoonnummer dan op het forum. Kunnen we je gezellig bellen.
En als je je adres er even bijzet, kunnen we koffie komen drinken. :wiz
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef: Dat heeft meer met naïviteit te maken van de spreker. Vanuit onze gemeente zijn jaren geleden mensen uitgezonden naar een land in het Midden-Oosten. Juist om die reden werd louter gezegd/vermeld dat ze naar het buitenland gingen, om niet in het openbaar hun land van bestemming te noemen omdat hen dat mogelijk in gevaar zou kunnen brengen.
Ik bedoelde meer dat het pand aan de Bloemstraat mogelijk dan enkele maanden leeg en onbeheerd staat.
DDD schreef:Mijn 06-nummer staat ook gewoon op internet.
Als jij dat er zelf op gezet hebt, is dat anders.
Ik zou niet graag horen dat iemand mijn 06 nummer opnoemt, tweemaal!
Er lopen heel wat rare grapjassen rond in dit land. Op de radio wordt dit ook nooit gedaan.
Opnoemen is nog wat anders dan publiceren. Hoe groot is de kans dat er iemand met slechte plannen luistert? Die zit allang op marktplaats te neuzen naar mobiele nummers, om daar ellende mee uit te halen (kan ik helaas uit ondervinding melden).
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bonny »

Het opnoemen van persoonsgegevens is wettelijk gezien ook een verwerking, net als het publiceren in een kerkblaadje of op andere wijze. Deze gegevens kunnen alleen met toestemming van de betrokkene worden verwerkt (dus benoemd worden in de afkondigingen e.d.).

Kerken zouden hier wel wat meer aandacht voor hebben, inderdaad.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10599
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

on topic a.u.b.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Marion schreef:
Jantje schreef:
Marion schreef:Ds. Huijser heeft er vorige week donderdag, na twee zondagmiddagdiensten, ook nog een avondsluiting gedaan over Hooglied 2 : 1 voor zeker 200 mensen. Mooi dat zulke dingen kunnen op een vakantiepark.
Mooi hoor. Heb je hem al gevraagd of hij volgend jaar naar Walcheren op vakantie komt (en dan bedoel ik de pastorie van een vacante gemeente)?
Zal ik bij gelegenheid zeker doen Jan!
:super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33288
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Ik zou er inderdaad terughoudend mee zijn om dergelijke persoonsgegevens in een openbare uitzending te publiceren.
Maar het is wettelijk gezien geen verwerking in de betekenis van de AVG, Bonny. Omdat het geen gestructureerde verzameling (bestand) betreft.

(Sorry Ad, zie je waarschuwing nu pas).
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Het kan ook zijn dat betrokken daar geen probleem mee hebben. Mijn 06-nummer staat ook gewoon op internet.
Daar kies je zelf voor. Bovendien ben je ondernemer.
Dat laatste heeft er niets mee te maken. Het stond er ook al toen ik nog geen ondernemer was en op de bedrijfswebsite is het zeker niet te vinden. Ik moet er niet aan denken dat potentiele klanten mij gaan bellen.

Maar dat ik daar zelf voor kies, is juist mijn punt. Mara moet niet zonder meer aannemen dat mensen zoiets niet willen. Ik zou er totaal geen probleem mee hebben als mijn telefoonnummer of adres in de kerkdienst wordt voorgelezen. Iedereen die een beetje in mij geïnteresseerd is, weet waar ik naar de kerk ga.

Is dit niet on-topic? Het gaat toch over openbaarheid van diensten vanwege corona?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10599
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Is dit niet on-topic? Het gaat toch over openbaarheid van diensten vanwege corona?
Wees creatief. Als je het zo bekijkt, klopt het. Al is het niet helemaal zo, denk ik.
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ik ben ook niet de hele discussie teruggegaan, maar in ieder geval was dat mijn idee.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Zita schreef:
Jantje schreef:Ik ben benieuwd wat Nieuwdorp doet.
Ik ook. Kan er gewoon niet van slapen. Wel of geen beeld-dsBeens / dsBeens-beeld? Wanneer gaan we dat weten?
:bobo
Hedenavond...

Weekdienst (voor de GBS) met ds. G. Beens uit Kootwijkerbroek (mét beeld): https://kerkdienstgemist.nl/stations/55 ... vents/live
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2755
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Dan is je avond qua tijd in ieder geval helemaal gevuld.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bruna »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef: Dat heeft meer met naïviteit te maken van de spreker. Vanuit onze gemeente zijn jaren geleden mensen uitgezonden naar een land in het Midden-Oosten. Juist om die reden werd louter gezegd/vermeld dat ze naar het buitenland gingen, om niet in het openbaar hun land van bestemming te noemen omdat hen dat mogelijk in gevaar zou kunnen brengen.
Ik bedoelde meer dat het pand aan de Bloemstraat mogelijk dan enkele maanden leeg en onbeheerd staat.
DDD schreef:Mijn 06-nummer staat ook gewoon op internet.
Als jij dat er zelf op gezet hebt, is dat anders.
Ik zou niet graag horen dat iemand mijn 06 nummer opnoemt, tweemaal!
Er lopen heel wat rare grapjassen rond in dit land. Op de radio wordt dit ook nooit gedaan.
Inderdaad onverstandig om openbaar te delen.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:
Zita schreef:
Jantje schreef:Ik ben benieuwd wat Nieuwdorp doet.
Ik ook. Kan er gewoon niet van slapen. Wel of geen beeld-dsBeens / dsBeens-beeld? Wanneer gaan we dat weten?
:bobo
Hedenavond...

Weekdienst (voor de GBS) met ds. G. Beens uit Kootwijkerbroek (mét beeld): https://kerkdienstgemist.nl/stations/55 ... vents/live
Ds. Beens is faliekant tegen beeldpreken daarom was hij nu ook niet in in beeld.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:
Jantje schreef:
Zita schreef:
Jantje schreef:Ik ben benieuwd wat Nieuwdorp doet.
Ik ook. Kan er gewoon niet van slapen. Wel of geen beeld-dsBeens / dsBeens-beeld? Wanneer gaan we dat weten?
:bobo
Hedenavond...

Weekdienst (voor de GBS) met ds. G. Beens uit Kootwijkerbroek (mét beeld): https://kerkdienstgemist.nl/stations/55 ... vents/live
Ds. Beens is faliekant tegen beeldpreken daarom was hij nu ook niet in in beeld.
Inderdaad. Het votum en de zegengroet waren nog te zien. Daarna is het beeld op het doopvont gezet en een hele dienst zo gebleven.

Mij borrelt dan toch de vraag omhoog waarom ds. Beens daartegen is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Wim Anker »

Jantje schreef:
FlyingEagle schreef:
Jantje schreef:
Zita schreef: Ik ook. Kan er gewoon niet van slapen. Wel of geen beeld-dsBeens / dsBeens-beeld? Wanneer gaan we dat weten?
:bobo
Hedenavond...

Weekdienst (voor de GBS) met ds. G. Beens uit Kootwijkerbroek (mét beeld): https://kerkdienstgemist.nl/stations/55 ... vents/live
Ds. Beens is faliekant tegen beeldpreken daarom was hij nu ook niet in in beeld.
Inderdaad. Het votum en de zegengroet waren nog te zien. Daarna is het beeld op het doopvont gezet en een hele dienst zo gebleven.

Mij borrelt dan toch de vraag omhoog waarom ds. Beens daartegen is.
Ik ben pas voor beeld als er mooie vrouwen in beeld zijn.
Plaats reactie