Maatregelen kerk ivm coronavirus

coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

Herman schreef:
coco schreef:Ik vraag me oprecht af waarom je ergens op reageert als je totaal niet leest.. Het is niet bepaald 1 huisarts tegenover de hele medische wetenschap. Ik vraag me af waar je die desinformatie vandaan haalt.
Je kunt elkaar op het forum niet dwingen om ergens kennis van te nemen. De manier waarop complotdenkers redeneren is doorgaans het stellen van suggestieve vragen in de vorm van 'het lijkt erop dat het niet helemaal door hebt, maar hier is een onderzoek etc etc'. Ik heb uiteraard de vrijheid om mijn eigen bronnen te kiezen en gewoon aan te sluiten bij de mainstream gedachte en hier op het forum te reageren op datgene wat daar geponeerd wordt. Wederzijds ben ik nieuwsgierig naar of je kennis hebt genomen van het Volkskrant artikel wat hier is gedeeld. Gewoon om eens te kijken of je in staat bent tot compassie.

Het is dus tekenend dat een NOS commentator laatst de mislukte betoging (*) van Willem Engel becommentarieerde met 'een goede journalist onderzoekt zijn bronnen: check, check, dubbelcheck'.

(*)Engel stond niet bij de redactie van het AD te demonstreren, maar bij hetzelfde pand waar inmiddels een Rotterdamse politiebureau is gevestigd. Hij had niet gecontroleerd dat de redactie van het AD inmiddels was verhuist.
Zeker heb je het recht om voor waar aan te nemen wat jij voor waar aan wenst te nemen, en te negeren wat je een onwelgevallige mening/theorie/waarheid acht te zijn.

Jazeker. Ik voel compassie met ieder overlijden, door welke oorzaak dan ook, op welke leeftijd dan ook. Dus heel triest voor betreffende persoon en nabestaanden. Ik heb echter een afkeer aan selectieve compassie die ik hier bij menigeen bespeur.
:hi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

En waar moeten we dan nog meer compassie mee hebben?

De Haïtianen, die vanwege corona geen eten meer hebben, dat lijkt me een groter probleem dan een 6 wekenlange lockdown in het rijke westen waar het geld tegen de splinten opklotst.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

Herman schreef:En waar moeten we dan nog meer compassie mee hebben?

De Haïtianen, die vanwege corona geen eten meer hebben, dat lijkt me een groter probleem dan een 6 wekenlange lockdown in het rijke westen waar het geld tegen de splinten opklotst.
En als het rijke westen haar rijkdom verliest heeft dat geen gevolgen voor de arme Haïtianen?
:hi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

coco schreef:
Herman schreef:En waar moeten we dan nog meer compassie mee hebben?

De Haïtianen, die vanwege corona geen eten meer hebben, dat lijkt me een groter probleem dan een 6 wekenlange lockdown in het rijke westen waar het geld tegen de plinten opklotst.
En als het rijke westen haar rijkdom verliest heeft dat geen gevolgen voor de arme Haïtianen?
Wat mij betreft niet. Westerse inmenging in de derde wereld heeft al 200 jaar niet tot verbetering van de situatie in Haïti geleid, dus als we daar niet meer toe in staat zijn, dan zou dit land eindelijk weer kunnen gaan concurreren met de wereldeconomie in plaats van daar tegen op te moeten boksen.

Maar wat zou je antwoord op de eerste vraag zijn'?
Ambtenaar
Berichten: 9200
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Wat mij betreft niet. Westerse inmenging in de derde wereld heeft al 200 jaar niet tot verbetering van de situatie in Haïti geleid, dus als we daar niet meer toe in staat zijn, dan zou dit land eindelijk weer kunnen gaan concurreren met de wereldeconomie in plaats van daar tegen op te moeten boksen.

Maar wat zou je antwoord op de eerste vraag zijn'?
In dit geval moet ik Coco toch gelijk geven. Het land is afhankelijk van hulp en als rijke landen niet meer investeren in noodhulp voor Haïti is het ergste te vrezen. Verder weet ik niet waarmee Haïti zou kunnen concurreren op de wereldmarkt. Ze hebben geen industrie, geen moderne landbouwsector, geen infrastructuur, helemaal niets. Het is een zogenaamde failed state. In het CIA factbook staat over de Haïtiaanse economie:

Haiti is a free market economy with low labor costs and tariff-free access to the US for many of its exports. Two-fifths of all Haitians depend on the agricultural sector, mainly small-scale subsistence farming, which remains vulnerable to damage from frequent natural disasters. Poverty, corruption, vulnerability to natural disasters, and low levels of education for much of the population represent some of the most serious impediments to Haiti’s economic growth. Remittances are the primary source of foreign exchange, equivalent to more than a quarter of GDP, and nearly double the combined value of Haitian exports and foreign direct investment.

Currently the poorest country in the Western Hemisphere, with close to 60% of the population living under the national poverty line, Haiti’s GDP growth rose to 5.5% in 2011 as the Haitian economy began recovering from the devastating January 2010 earthquake that destroyed much of its capital city, Port-au-Prince, and neighboring areas. However, growth slowed to below 2% in 2015 and 2016 as political uncertainty, drought conditions, decreasing foreign aid, and the depreciation of the national currency took a toll on investment and economic growth. Hurricane Matthew, the fiercest Caribbean storm in nearly a decade, made landfall in Haiti on 4 October 2016, with 140 mile-per-hour winds, creating a new humanitarian emergency. An estimated 2.1 million people were affected by the category 4 storm, which caused extensive damage to crops, houses, livestock, and infrastructure across Haiti’s southern peninsula.

US economic engagement under the Caribbean Basin Trade Partnership Act (CBTPA) and the 2008 Haitian Hemispheric Opportunity through Partnership Encouragement Act (HOPE II) have contributed to an increase in apparel exports and investment by providing duty-free access to the US. The Haiti Economic Lift Program (HELP) Act of 2010 extended the CBTPA and HOPE II until 2020, while the Trade Preferences Extension Act of 2015 extended trade benefits provided to Haiti in the HOPE and HELP Acts through September 2025. Apparel sector exports in 2016 reached approximately $850 million and account for over 90% of Haitian exports and more than 10% of the GDP.

Investment in Haiti is hampered by the difficulty of doing business and weak infrastructure, including access to electricity. Haiti's outstanding external debt was cancelled by donor countries following the 2010 earthquake, but has since risen to $2.6 billion as of December 2017, the majority of which is owed to Venezuela under the PetroCaribe program. Although the government has increased its revenue collection, it continues to rely on formal international economic assistance for fiscal sustainability, with over 20% of its annual budget coming from foreign aid or direct budget support.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:In dit geval moet ik Coco toch gelijk geven. Het land is afhankelijk van hulp en als rijke landen niet meer investeren in noodhulp voor Haïti is het ergste te vrezen. Verder weet ik niet waarmee Haïti zou kunnen concurreren op de wereldmarkt. Ze hebben geen industrie, geen moderne landbouwsector, helemaal niets.
Het bijzondere in deze discussie is dat we de bij het verval van het westen op korte termijn ook geen moderne landbouwsector meer zouden kunnen hebben. Dat is uiteraard maar een hypothese. Ik probeer aan te tonen dat het een irreële gedachte is dat een recessie tot een dergelijke armoedeval zal leiden dat we gelijk staan aan Haïti.

Het zou overigens vrij egoïstisch zijn om onder deze omstandigheden de budgettering voor ontwikkelingshulp (lees: economische stimulering) naar 0 te schroeven.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door huisman »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
Herman schreef:
Zeeuw schreef:Zijn er in de afgelopen week al nieuwe feiten/onderzoeken etc geweest over zingen (in de kerk)?
Vorige week is er een adviesrapport van het RIVM geweest en gisteren dus dat hele sterke artikel in het NRC. Als je die zaken met elkaar in verband brengt, dan kom je erg ver als leek, om goed onderbouwde eigen conclusies te trekken.
En wat is jouw conclusie?
Dat je nagenoeg altijd kunt zingen.

(Alleen in een klein bedompt kerkgebouw waar je geen ramen en deuren open kunt zetten en waar de dienst 2,5 uur duurt en waarin iemand zit te hoesten, is er een verhoogd risico op besmetting).
En dat praten of zingen amper verschillen in uitstoot van druppeltjes. Hoesten en niezen zijn de boosdoeners.
Dus de kerken die zingen afraden moeten dan ook preken afraden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Overigens kan je op de site https://eerstehulpbijventilatie.nl/ berekenen hoe ernstig een besmetting kan zijn in jouw gemeente.

Als je voor onze kerk de lengte duur van de zang verhoogt van 5 naar 10 minuten, stijgt de reproductie R van 2 naar 4.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

@Huisman:
Dat is natuurlijk onzin, omdat zelfs in de meest evangelische gemeenten nooit meer dan drie mensen door elkaar preken. Terwijl gemeentezang veel voorkomt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door huisman »

DDD schreef:@Huisman:
Dat is natuurlijk onzin, omdat zelfs in de meest evangelische gemeenten nooit meer dan drie mensen door elkaar preken. Terwijl gemeentezang veel voorkomt.
Onzin nog wel. 60 minuten spreken (vaak geforceerd stemgebruik) of 5 versje ingetogen zingen (90 sec per keer) door 100 mensen waar alleen de volwassenen tellen want kinderen onder de 12 zijn amper besmettelijk.

Leuk rekensommetje voor de aerosolen believers. Zingen draagt in normaal geventileerde ruimtes niet bij als de andere maatregelen maar kloppen.

Verder is er na 7 maanden corona nog geen enkele bewijs dat in aerosolen virus zit wat besmettelijk kan zijn.
Wat je ziet dat overal waar de anderhalve meter wordt ingesteld de besmettingen drastisch teruglopen. Grote druppels door hoesten en niezen blijven de grootste bron van besmetting.
Er zijn trouwens nu zo weinig besmettingen dat wij daar dankbaar voor mogen zijn. Laten we zondag maar de lofzang zingen uit dankbaarheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

O, ik ben helemaal niet tegen zingen in de kerk. Integendeel.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8959
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Mooi en duidelijk artikel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Germanicus »

Hier beneden is het niet.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

Heel goed idee om veel meer diensten te houden!
Plaats reactie