Maatregelen kerk ivm coronavirus

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

coco schreef:
Ambtenaar schreef:
coco schreef:Bij ons zong iedereen uit volle borst mee. Ook werden er gewoon handen geschud door kerkenraad en predikant. Zoals het hoort.
Ben ik even blij dat ik niet bij jullie gemeente hoor. Op veel plaatsen in Europa worden allerlei versoepelingsmaatregelen weer teruggedraaid, omdat het aantal besmettingen weer toeneemt en bij jullie doen ze net of er niets aan de hand is. Onverantwoord in mijn ogen.
Oh jawel. We zaten helaas nog wel op 1,5 meter afstand. En er hingen van die idiote flesjes met desinfectie gel bij de ingang. Dus ook aan onze gemeente gaat de hype niet voorbij. Gelukkig maar. Anders hadden we helemaal niks meer om over te praten bij thuiskomst ( afgezien van de preek natuurlijk)
Om er op zo'n manier over te praten vind ik ook niet goed.
Ik vind het zelf een voortdurende worsteling tussen enerzijds op een verantwoorde manier omgaan met het virus - en anderzijds alles in Gods handen kunnen leggen. Alle voorzorgsmaatregelen tot in het uiterste doorvoeren - tot aan niet zingen toe! - getuigt niet van vertrouwen. Alle maatregelen lachend in de wind slaan vind ik ook weer onverantwoord.
Om eerlijk te zijn kom ik hier wel veel risicomijdend gedrag tegen, maar minder geloof in de voorzienigheid van God, Die alles in Zijn vaderlijke handen heeft. (Ah... ik zie net dat @huisman er ook iets over zegt).
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

Ik vind het heel ingewikkeld allemaal. Eigenlijk kom ik er niet uit... @Huisman denkt dat we door de maatregelen van 1400 IC patienten naar 18 zijn gegaan. Maar zelfs dat weten we niet zeker.
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
coco schreef:
Ambtenaar schreef:
coco schreef:Bij ons zong iedereen uit volle borst mee. Ook werden er gewoon handen geschud door kerkenraad en predikant. Zoals het hoort.
Ben ik even blij dat ik niet bij jullie gemeente hoor. Op veel plaatsen in Europa worden allerlei versoepelingsmaatregelen weer teruggedraaid, omdat het aantal besmettingen weer toeneemt en bij jullie doen ze net of er niets aan de hand is. Onverantwoord in mijn ogen.
Oh jawel. We zaten helaas nog wel op 1,5 meter afstand. En er hingen van die idiote flesjes met desinfectie gel bij de ingang. Dus ook aan onze gemeente gaat de hype niet voorbij. Gelukkig maar. Anders hadden we helemaal niks meer om over te praten bij thuiskomst ( afgezien van de preek natuurlijk)
Om er op zo'n manier over te praten vind ik ook niet goed.
Ik vind het zelf een voortdurende worsteling tussen enerzijds op een verantwoorde manier omgaan met het virus - en anderzijds alles in Gods handen kunnen leggen. Alle voorzorgsmaatregelen tot in het uiterste doorvoeren - tot aan niet zingen toe! - getuigt niet van vertrouwen. Alle maatregelen lachend in de wind slaan vind ik ook weer onverantwoord.
Om eerlijk te zijn kom ik hier wel veel risicomijdend gedrag tegen, maar minder geloof in de voorzienigheid van God, Die alles in Zijn vaderlijke handen heeft. (Ah... ik zie net dat @huisman er ook iets over zegt).
Dat laatste merk ik helaas ook. Op veel plaatsen momenteel.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

Ik vind de gretigheid van veel kerken stuitend waarop ze zonder vragen stellen hun complete eredienst op de schop nemen.
Doopschelpen, neuriën in plaats van zingen, helemaal niet zingen maar voorzangers. Plakranden op de vloer.

En dit is dan voor een virus. Er wordt misbruik gemaakt van het gebod tot naastenliefde en alle refo's huppelen er vrolijk achteraan. En dat voor een 'veredelde' griep.

Cijfers en onderzoeken? Willen we niet van weten. Fakenieuws, complottheorieën. Wij volgen onze overheid, want dat is ons bijbelse gebod. Koste wat kost!
Paniekzaaien? Graag! Wij refo's doen daar graag aan mee.
Vaccinaties? O zo belangrijk! Want halfgod De Jonge ziet geen andere oplossing. En ja, wij indentificeren onze graag met gelikte mannetjes met een vlotte babbel en rare schoenen. Hij is protestant, dus dan is het goed.

Ja sorry voor alle tere zieltjes. Maar ik kots ervan. Ik kan het niet meer serieus nemen. En de mensen die het nog serieus nemen kan ik niet meer serieus nemen.
:hi
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

coco schreef:Ik vind de gretigheid van veel kerken stuitend waarop ze zonder vragen stellen hun complete eredienst op de schop nemen.
In soortgelijke bewoordingen heb ik ds. Op 't Hof ook gehoord.
Een oudere mevrouw die hem huilend opbelde, dat ze niet naar de kerk mocht van haar kinderen.
Toch zat ze er, de zondag daarna, samen met haar man.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Volgens de maatstaven van ds. Op 't Hof had jij ook in een kerkzaal fysiek aanwezig moeten zijn i.p.v. met hem mee te luisteren. Hoe denk je daar dan over?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:Volgens de maatstaven van ds. Op 't Hof had jij ook in een kerkzaal fysiek aanwezig moeten zijn i.p.v. met hem mee te luisteren. Hoe denk je daar dan over?
Wij zitten nog steeds in sociale isolatie. Advies van onze artsen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Die oude vrouw heeft ook advies van haar artsen om nog even niet naar de kerk te gaan!
Waarom sommige predikanten en wat osm mensen wél vertrouwen en de overheid niet
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Die oude vrouw heeft ook advies van haar artsen om nog even niet naar de kerk te gaan!
Waarom sommige predikanten en wat osm mensen wél vertrouwen en de overheid nietAfbeeldingAfbeelding
Hij zei het anders.
We vertrouwen eerder op een man in een witte jas, dan op de Heere en Zijn Woord.
En ja, ik vond dat confronterend.
Want is het niet (deels) zo?
Bij mij wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

waarin is het luisteren naar de overheid in deze in contradictie met het luisteren naar de Heere?
En verder, de witte jas, komt die niet door Gods voorzienigheid tot ons?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

wat ik ontzettend mis bij coco is het volgende wat het commentaar in het RD afgelopen vrijdag schreef:
Maar vooral hebben we als christenen een Naam hoog te houden. Ons gedrag doet er toe. Het kan niet zo zijn dat, omdat wij lofzangen zingen, de Naam van God wordt gelasterd door de buitenwacht.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12053
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

coco schreef:Ja sorry voor alle tere zieltjes. Maar ik kots ervan. Ik kan het niet meer serieus nemen. En de mensen die het nog serieus nemen kan ik niet meer serieus nemen.
Waarde coco, je taalgebruik is ver onder het aanvaardbare niveau gedaald. Ik zou ook niet weten waarom je zo tekeer moet gaan tegen datgene wat momenteel onder ons gebruikelijk is.

Het leggen van een plakstrip op de vloer is van een geheel andere orde van niet zingen. Dus het eerste kan je prima doen, terwijl je het derde niet hoeft na te laten.

Wat is jou persoonlijke probleem? Ik kan het niet anders zien dan dat je zelf over verschillende zaken(hiervoor genoemd) niet meer als realiteit tegen elkaar kan afwegen, terwijl maatschappelijk gezien er gewoon consensus is over het feit dat we te maken hebben (gehad) met een ernstig virus. Heb je wel mensen in je omgeving (gehad) die besmet zijn geweest, of spreek je wel eens personen die een naast familielid hebben verloren?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12053
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Bertiel schreef:wat ik ontzettend mis bij coco is het volgende wat het commentaar in het RD afgelopen vrijdag schreef:
Maar vooral hebben we als christenen een Naam hoog te houden. Ons gedrag doet er toe. Het kan niet zo zijn dat, omdat wij lofzangen zingen, de Naam van God wordt gelasterd door de buitenwacht.
Het feit dat ik als christen besta, is voor de duivel al een aanstoot en reden genoeg om mij door andere mensen te lasteren. De redenering dat ik dus ook mijn gedrag moet aanpassen, klopt van geen enkele kant.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door samanthi »

coco schreef:Ik vind de gretigheid van veel kerken stuitend waarop ze zonder vragen stellen hun complete eredienst op de schop nemen.
Doopschelpen, neuriën in plaats van zingen, helemaal niet zingen maar voorzangers. Plakranden op de vloer.

En dit is dan voor een virus. Er wordt misbruik gemaakt van het gebod tot naastenliefde en alle refo's huppelen er vrolijk achteraan. En dat voor een 'veredelde' griep.

Cijfers en onderzoeken? Willen we niet van weten. Fakenieuws, complottheorieën. Wij volgen onze overheid, want dat is ons bijbelse gebod. Koste wat kost!
Paniekzaaien? Graag! Wij refo's doen daar graag aan mee.
Vaccinaties? O zo belangrijk! Want halfgod De Jonge ziet geen andere oplossing. En ja, wij indentificeren onze graag met gelikte mannetjes met een vlotte babbel en rare schoenen. Hij is protestant, dus dan is het goed.

Ja sorry voor alle tere zieltjes. Maar ik kots ervan. Ik kan het niet meer serieus nemen. En de mensen die het nog serieus nemen kan ik niet meer serieus nemen.
Hopelijk krijg jij het griepje niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

Bertiel schreef:wat ik ontzettend mis bij coco is het volgende wat het commentaar in het RD afgelopen vrijdag schreef:
Maar vooral hebben we als christenen een Naam hoog te houden. Ons gedrag doet er toe. Het kan niet zo zijn dat, omdat wij lofzangen zingen, de Naam van God wordt gelasterd door de buitenwacht.
Ze zullen ONS lasteren, en dat is de angst bij het refodom.
En als wij niet zingen dan is dat een indirect lasteren van Zijn Naam, en vooral een kleinachten ervan.

"In de wereld zult gij verdrukking hebben.."
(Ja, maar liever niet. Doe dat maar bij christenen in Azië enzo. Niet bij ons)
:hi
Plaats reactie