Maatregelen kerk ivm coronavirus

Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef:ik zag dat het landelijke centrum van de CGK ook de aanwijzingen mbt het zingen heeft aangepast.
Hopelijk heeft dat ook impact voor onze trouwdienst, nu wordt er nog niet gezongen
Zullen we een refoforum bandje voor jullie inzingen?
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

hahaha, ja hoor, via YT of zo met 600 zoom beeldjes ;)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tom »

Wat mij opvalt:

Op websites van verschillende wat grotere CGK (links) en GKV gemeenten zie ik naast een inschrijfknop voor leden ook een inschrijfknop voor gasten. Deze gemeenten blijven dus mogelijkheden bieden om gasten toe te laten in het kerkgebouw. Daar gaat wat van uit. Ik ben dat in onze gezindte nog niet tegenkomen. Wij proppen onze kerkgebouwen vol tot het maximum percentage eigen leden maar er is weinig oog voor gasten en evangelisatie. Al zou maar 1 persoon er gebruik van maken.
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

wij mogen introducees meenemen (wel aanmelden). Daarnaast komt er een tweede morgendienst voor de toeristen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door pierre27 »

Tom schreef:Wat mij opvalt:

Op websites van verschillende wat grotere CGK (links) en GKV gemeenten zie ik naast een inschrijfknop voor leden ook een inschrijfknop voor gasten. Deze gemeenten blijven dus mogelijkheden bieden om gasten toe te laten in het kerkgebouw. Daar gaat wat van uit. Ik ben dat in onze gezindte nog niet tegenkomen. Wij proppen onze kerkgebouwen vol tot het maximum percentage eigen leden maar er is weinig oog voor gasten en evangelisatie. Al zou maar 1 persoon er gebruik van maken.
Bij ons gistermorgen in de dienst 473 personen inclusief 30 gasten. Iedereen met naam en adresgegevens bekend. S avonds in de dienst 375 personen. Zachtjes gezongen. Voldoende versjes. Allemaal helemaal prima.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

Ambtenaar schreef:
coco schreef:Bij ons zong iedereen uit volle borst mee. Ook werden er gewoon handen geschud door kerkenraad en predikant. Zoals het hoort.
Ben ik even blij dat ik niet bij jullie gemeente hoor. Op veel plaatsen in Europa worden allerlei versoepelingsmaatregelen weer teruggedraaid, omdat het aantal besmettingen weer toeneemt en bij jullie doen ze net of er niets aan de hand is. Onverantwoord in mijn ogen.
Oh jawel. We zaten helaas nog wel op 1,5 meter afstand. En er hingen van die idiote flesjes met desinfectie gel bij de ingang. Dus ook aan onze gemeente gaat de hype niet voorbij. Gelukkig maar. Anders hadden we helemaal niks meer om over te praten bij thuiskomst ( afgezien van de preek natuurlijk)
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
coco schreef:Bij ons zong iedereen uit volle borst mee. Ook werden er gewoon handen geschud door kerkenraad en predikant. Zoals het hoort.
Ben ik even blij dat ik niet bij jullie gemeente hoor. Op veel plaatsen in Europa worden allerlei versoepelingsmaatregelen weer teruggedraaid, omdat het aantal besmettingen weer toeneemt en bij jullie doen ze net of er niets aan de hand is. Onverantwoord in mijn ogen.
Zoals het hoort? Nee, het hoort momenteel niet zo. Ik vind het tenenkrommend om er zo mee om te gaan. Ik ga voorlopig nog niet. Ik ga momenteel wel weer naar kantoor, maar daar houdt iedereen zich aan de richtlijnen.
Pas maar op. Ook op kantoor loert de dood vanuit elke hoek. Misschien kun je beter thuisblijven dan..
:hi
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

coco schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef:
coco schreef:Bij ons zong iedereen uit volle borst mee. Ook werden er gewoon handen geschud door kerkenraad en predikant. Zoals het hoort.
Ben ik even blij dat ik niet bij jullie gemeente hoor. Op veel plaatsen in Europa worden allerlei versoepelingsmaatregelen weer teruggedraaid, omdat het aantal besmettingen weer toeneemt en bij jullie doen ze net of er niets aan de hand is. Onverantwoord in mijn ogen.
Zoals het hoort? Nee, het hoort momenteel niet zo. Ik vind het tenenkrommend om er zo mee om te gaan. Ik ga voorlopig nog niet. Ik ga momenteel wel weer naar kantoor, maar daar houdt iedereen zich aan de richtlijnen.
Pas maar op. Ook op kantoor loert de dood vanuit elke hoek. Misschien kun je beter thuisblijven dan..
Hoezo?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door alexv »

Ik snap het ook echt niet, dat er in veel gemeenten weer gezongen wordt.[/quote]
Ik denk dat daar de invloed van Maurice de Hond en Willem Engel zich laat gelden.[/quote]

Die begrijp ik niet. Juist Maurice de Hond wil dat we niet zingen met zijn aerosolen onbewezen stellingen.
De RIVM (van Dissel) heeft tegen van de Staaij gezegd dat ingetogen zingen op anderhalve meter en ventileren het zingen geen probleem zal zijn.

Als koren mogen repeteren (Dus ongeveer 2 uur zingen) zou dan 5 momenten zang van 2 minuten in een kerk die voor 75% leeg is niet kunnen? Angst is en blijft een slechte raadgever.
Hopelijk zingen wij komende zondag in alle kerken Psalm 91:1 met een gelovig hart.
Hij die op Gods bescherming wacht, wordt door de hoogste Koning, beveiligd in de duisteren nacht, beschaduwd in Gods woning[/quote]


https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... solen.html
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

Coco vind het allemaal maar onzin.

Di soort berichten zijn ook fake zeker? :

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf67bcd7/
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

@alexv,

Ten eerste zou ik je willen vragen of je beter kunt citeren. En ten tweede: de website die je hier nu noemt, is een zeer duidelijk voorbeeld van een fake-site. Allemaal grote onzin.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrien
Berichten: 1337
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

coco schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef:
coco schreef:Bij ons zong iedereen uit volle borst mee. Ook werden er gewoon handen geschud door kerkenraad en predikant. Zoals het hoort.
Ben ik even blij dat ik niet bij jullie gemeente hoor. Op veel plaatsen in Europa worden allerlei versoepelingsmaatregelen weer teruggedraaid, omdat het aantal besmettingen weer toeneemt en bij jullie doen ze net of er niets aan de hand is. Onverantwoord in mijn ogen.
Zoals het hoort? Nee, het hoort momenteel niet zo. Ik vind het tenenkrommend om er zo mee om te gaan. Ik ga voorlopig nog niet. Ik ga momenteel wel weer naar kantoor, maar daar houdt iedereen zich aan de richtlijnen.
Pas maar op. Ook op kantoor loert de dood vanuit elke hoek. Misschien kun je beter thuisblijven dan..
@coco, zing maar een toontje lager! Juist als kerken moeten we voorzichtig aan doen. Wereldwijd is het coronavirus nog lang niet op z'n retour en vandaag stond dit weer op het nieuws:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ne ... id=1&pid=1
Je moet er niet aan denken dat de kerken superverspreiders worden!
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door coco »

Jantje schreef:@alexv,

Ten eerste zou ik je willen vragen of je beter kunt citeren. En ten tweede: de website die je hier nu noemt, is een zeer duidelijk voorbeeld van een fake-site. Allemaal grote onzin.
Iets meer coronatests afgenomen • Louvre na 16 weken weer open - https://nos.nl/l/2339699
Zie het bericht van 8.49
:hi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Tom schreef:Wat mij opvalt:

Op websites van verschillende wat grotere CGK (links) en GKV gemeenten zie ik naast een inschrijfknop voor leden ook een inschrijfknop voor gasten. Deze gemeenten blijven dus mogelijkheden bieden om gasten toe te laten in het kerkgebouw. Daar gaat wat van uit. Ik ben dat in onze gezindte nog niet tegenkomen. Wij proppen onze kerkgebouwen vol tot het maximum percentage eigen leden maar er is weinig oog voor gasten en evangelisatie. Al zou maar 1 persoon er gebruik van maken.
In onze (missionaire) gemeente houden we ook enkele plaatsen vrij voor bezoekers uit de wijk, of zo. Uiteraard kunnen ze zich ook vooraf aanmelden, maar dat werkt in de praktijk niet.
Gisteren was er een buurtbezoeker die niet in de kerkzaal wilde zitten vanwege mogelijke besmetting. Maar omdat ze toch de dienst wilde bijwonen, ging ze in de ontvangsthal zitten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door huisman »

Jantje schreef:@alexv,

Ten eerste zou ik je willen vragen of je beter kunt citeren. En ten tweede: de website die je hier nu noemt, is een zeer duidelijk voorbeeld van een fake-site. Allemaal grote onzin.


Dat bericht van die 293 wetenschappers is wel waar . Maar verreweg het grootste deel van de wetenschap zit op de WHO/RIVM lijn.
Logisch ook want we zijn met de genomen maatregelen van 1400IC patiënten naar 18 gegaan .

.....en functioneert Zondag 10 nog in onze gezindte?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie