Maatregelen kerk ivm coronavirus

Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

"Tot en met 6 april zijn ook andere soorten samenkomsten verboden, maar voor religieuze bijeenkomsten zoals kerkdiensten wordt een uitzondering gemaakt. Deze samenkomsten mogen doorgang vinden, mits er hooguit dertig personen aanwezig zijn die onderling 1,5 m afstand van elkaar kunnen nemen." Bron: RD

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... handhaving
Ik lees overigens dat voor samenkomsten binnen bestaande organisatorisch structuren, zoals werk en school + wettelijke verplichte vergaderingen (vergaderingen van volksvertegenwoordigers en sommige aandeelhoudersvergaderingen) de 100 personengrens wel geldig blijft. Jammer dat dit dan ook niet voor religieuze bijeenkomsten geldt.
Muurbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2020, 06:39

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Muurbloem »

Het dopen is door de kerkenraad uitgesteld. Heel hartelijk dank voor het meedenken.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Habitat »

De opmerkelijke laatste zinnen van de column van Rosanne Hertzberger over het coronavirus zijn als volgt:

"Lieve lezers, we zijn het wel eens oneens met elkaar, maar in deze tijden wens ik u, uw familie en uw dierbaren het allerbeste toe. En ondertussen bid ik tot mijn God, en de God van mijn voorouders. Bewaar ons, bescherm ons, houd ons vast.

Rosanne Hertzberger is microbioloog."

Voor de hele column zie:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/20/dr ... l-a3994476
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12059
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Erskinees schreef:"Tot en met 6 april zijn ook andere soorten samenkomsten verboden, maar voor religieuze bijeenkomsten zoals kerkdiensten wordt een uitzondering gemaakt. Deze samenkomsten mogen doorgang vinden, mits er hooguit dertig personen aanwezig zijn die onderling 1,5 m afstand van elkaar kunnen nemen." Bron: RD

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... handhaving

Ik lees overigens dat voor samenkomsten binnen bestaande organisatorisch structuren, zoals werk en school + wettelijke verplichte vergaderingen (vergaderingen van volksvertegenwoordigers en sommige aandeelhoudersvergaderingen) de 100 personengrens wel geldig blijft. Jammer dat dit dan ook niet voor religieuze bijeenkomsten geldt.
Gezien de blijvende toename van de besmettingen, denk ik dat dit ook maar een tussenstap is.

Dat de 30 personen regel voor kerkdiensten geldt, dat lijkt mij een evident gegeven. De kerkgangers zaten zondag allemaal prima verspreid in de kerk, maar bij het uitgaan van de kerk, ging dat gewoon in ganzenpas alsof er geen 1,5 meter advies bestaat.

Overigens hoorde ik dat ergens in een dienst door de overheid gehandhaafd is omdat buurtbewoners de politie informeerden. De dienst vond overigens binnen de bepalingen plaats, dus een sanctie was niet nodig.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Amstelodamense »

Habitat schreef:De opmerkelijke laatste zinnen van de column van Rosanne Hertzberger over het coronavirus zijn als volgt:

"Lieve lezers, we zijn het wel eens oneens met elkaar, maar in deze tijden wens ik u, uw familie en uw dierbaren het allerbeste toe. En ondertussen bid ik tot mijn God, en de God van mijn voorouders. Bewaar ons, bescherm ons, houd ons vast.

Rosanne Hertzberger is microbioloog."

Voor de hele column zie:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/20/dr ... l-a3994476
Mooi, eerlijk stuk. Dank voor het delen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33310
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Muurbloem schreef:Het dopen is door de kerkenraad uitgesteld. Heel hartelijk dank voor het meedenken.
Verstandig. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:Hoop met Bach, door ds Baan: https://www.bethelkerkrotterdam.nl/nieu ... -met-bach/
Dank voor de tip. Al 921 wachtenden. Het is al 20.01 dus ik hoop dat de verwachting niet beschaamd wordt;-)
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Nathanaël »

DDD schreef:
Bezorgd schreef:Hoop met Bach, door ds Baan: https://www.bethelkerkrotterdam.nl/nieu ... -met-bach/
Dank voor de tip. Al 921 wachtenden. Het is al 20.01 dus ik hoop dat de verwachting niet beschaamd wordt;-)
1202 inmiddels! En nog niet begonnen. Maar dat hoort erbij als je echt goed bent he, dat je het publiek even laat wachten :-p
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Dat is waar.

Ik vind dit wel een heel goed idee. Het heeft veel potentie, als je het vergelijkt met folders over de heilsfeiten in de brievenbus doen.

Overigens zou dit onderwerp meer onder het draadje Gereformeerde Gemeenten behoren. Als een soort tegenhanger van de beveiligers in Barneveld.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Zit hier ook te wachten. 20:00 is 20:00 toch?
Kans is groot dat er nu weer een aantal afhaken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

Het Rotterdams kwartiertje ;)
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Het wachten duurt inderdaad wel erg lang. Gelukkig kan ik ook wat anders doen en is er geen irritant muziekje. :D
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Ik zit ook te wachten...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

DDD schreef:Het wachten duurt inderdaad wel erg lang. Gelukkig kan ik ook wat anders doen en is er geen irritant muziekje. :D
Een wacht muziekje van Bach zou best gekund hebben Afbeelding
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Het is vooralsnog al heel grappig, begrijp ik.
Plaats reactie