Maatregelen kerk ivm coronavirus

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:De GG in Kampen maakt bijvoorbeeld gebruik van Kerkdienstluisteren.nl een amateuristischer en goedkoper alternatief op Kerkdienstgemist. Daardoor mogen de diensten daar nu maximaal een uur duren en moeten deze gehouden worden op andere tijden vanwege een toegewezen tijdsslot, anders lopen de servers van die website vast...
Die beperking gold voor een radiokerkdienst ook. Onze gemeente heeft ooit meegedaan aan een uitzending en de liturgie stond strikt vast. Toch was het uitgelopen. En moest er naderhand wat geschrapt worden. Betekende ook een Psalm opnieuw zingen.
Maar de regisseur zei dat ze in Hilversum onverbiddelijk waren. Je wordt gewoon van de zender afgegooid, omdat het nieuws gelezen moet worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door elbert »

In onze gemeente zal er een internetkerkdienst worden georganiseerd waarbij zoveel mogelijk alle gemeenteleden online de dienst kunnen volgen. Best ingrijpend. Het zijn moeilijke afwegingen voor kerkenraden dezer dagen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Posthoorn »

Op de website van onze gemeente is het nog oorverdovend stil. :modo
Wel is de zendingsmarkt uitgesteld naar nog onbekende datum, maar dat las ik op Facebook.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Posthoorn schreef:Op de website van onze gemeente is het nog oorverdovend stil. :modo
Hier idem dito...

Nu ook berichtgeving van de (O)GGiN: https://www.rd.nl/kerk-religie/ggin-laa ... -1.1640332
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Floppy »

helma schreef:Bij ons mogen 's morgens de leden van A-J
In de middag worden dan K-Z verwacht.
De dienst waar je niet aan de beurt bent kan je meeluisteren.
Geen kinderoppas.

Ik ben blij dat er toch gelegenheid is om te gaan!
Ik lees net dat ze bij ons iets vergelijkbaars doen. Fijn. Gelukkig hebben we geen gemeente van 2000+ man...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33305
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

‘Laat het doorgeven van versnaperingen achterwege.’
Prachtig, vind ik dat.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Jantje schreef:Precies. 100% eens.

Hierover kan gesproken worden in de toekomst. Wie weet, ga ik het nog eens aandragen bij de kerkenraad.
Las dat een bepaalde GG wel beelduitzendingen gaat organiseren voor de leden die in een wijknummer vallen die de dienst niet fysiek mogen volgen. Mooie tijdelijke oplossing.
Zeeuw
Berichten: 11620
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:‘Laat het doorgeven van versnaperingen achterwege.’
Prachtig, vind ik dat.
Chips, popcorn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:‘Laat het doorgeven van versnaperingen achterwege.’
Prachtig, vind ik dat.
Ik ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:
Jantje schreef:Precies. 100% eens.

Hierover kan gesproken worden in de toekomst. Wie weet, ga ik het nog eens aandragen bij de kerkenraad.
Las dat een bepaalde GG wel beelduitzendingen gaat organiseren voor de leden die in een wijknummer vallen die de dienst niet fysiek mogen volgen. Mooie tijdelijke oplossing.
Dat zal dan vast jou GG wel zijn. Ik wist niet dat je zo dicht in de buurt woonde... :langue
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door newton »

GerGem Rijssen sluit aan bij wat in veel gemeenten gedaan wordt:
De zondagse erediensten worden op de gebruikelijke tijden belegd, echter is de toegang strikt beperkt tot de kerkenraadsleden met eventueel hun echtgenotes en de thuiswonende kinderen. Deze maatregel wordt genomen om te blijven onder het door de overheid bepaalde getal van maximaal 100 personen per bijeenkomst en toch een beperkt aantal personen onder het gehoor van de dominee te laten zijn.
De erediensten zijn op de gebruikelijke wijze per kerktelefoon te beluisteren. Daarnaast is het ook mogelijk om mee te luisteren via de website van onze gemeenten, http://www.gergemrijssen.nl. Voor de duur van deze maatregel is het mogelijk via de site mee te luisteren zonder hiervoor een wachtwoord aan te vragen. Om overbelasting van de servers te voorkomen vragen wij u echter zoveel mogelijk gebruik te maken van kerktelefoon of scanner.
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tom »

Dat echtgenotes en kinderen van kerkenraadsleden wel mogen i.t.t. de gewone kerkganger ben ik nog nergens anders tegengekomen. Zo creëer je een elitegroep, rare maatregel

Andere vraag: best wat Gergems hier in de buurt doen alleen diensten uitzenden, ook kerkdiensten. waarom combineren zij de uitzending dan niet met een naburige gemeente die wel een predikant heeft. Ik zie er ook niet zo naar uit om een monotone leesdienst thuis te gaan beluisteren zonder beeld
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Tom schreef:Dat echtgenotes en kinderen van kerkenraadsleden wel mogen i.t.t. de gewone kerkganger ben ik nog nergens anders tegengekomen. Zo creëer je een elitegroep, rare maatregel
Ja hoor, @Nathanaël schreef er ook al over.
Tom schreef:Andere vraag: best wat Gergems hier in de buurt doen alleen diensten uitzenden, ook kerkdiensten. waarom combineren zij de uitzending dan niet met een naburige gemeente die wel een predikant heeft. Ik zie er ook niet zo naar uit om een monotone leesdienst thuis te gaan beluisteren zonder beeld
Dat doe jij toch anders op zondag ook niet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door newton »

Tom schreef:Dat echtgenotes en kinderen van kerkenraadsleden wel mogen i.t.t. de gewone kerkganger ben ik nog nergens anders tegengekomen. Zo creëer je een elitegroep, rare maatregel
Wie moet je dan toelaten in een gemeente met 2600 leden? Kerkenraad met inwonende gezinsleden lijkt me gewoon praktisch. Hoeft de dominee niet voor een helemaal lege kerk te staan.
Andere vraag: best wat Gergems hier in de buurt doen alleen diensten uitzenden, ook kerkdiensten. waarom combineren zij de uitzending dan niet met een naburige gemeente die wel een predikant heeft. Ik zie er ook niet zo naar uit om een monotone leesdienst thuis te gaan beluisteren zonder beeld
Er is nu vast wel wat meer mogelijkheid om diensten online te volgen zonder dat er een inlogcode nodig is.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

We kunnen in ieder geval constateren dat 'zwaarwegende' principiële bezwaren tegen kerkdienstuitzendingen via internet, als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Positief gevolg van Covid19.
Plaats reactie