Maatregelen kerk ivm coronavirus

HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door HersteldHervormd »

Marco schreef:
Orchidee schreef:Ik weet niet tegen wie je het hebt maar ik bagatelliseer covid-19 niet!
Ik bedoel iets héél anders!
Nee, ik heb het niet tegen jou. Je bagatelliseert niet.

Ik reageerde vooral - maar niet uitsluitend - op "waarom doet toch iedereen alsof Covid voor bijna iedereen zeer ernstig is?", waarna een voorbeeld volgde waaruit het tegendeel zou blijken.

Trouwens: Niemand hier beweert dat Covid voor bijna iedereen zeer ernstig is.
Ik begrijp simpelweg niet waarom de overheid al die maatregelen etc in stand houd, heel erg ver gaan ze vind ik.

Drank is ook gevaarlijk, toch word het nog verkocht. Net zo als tabak en marihuana. Maar ook gokken is legaal. Auto ongelukken gebeuren er ook heel erg veel. Moeten we dan ook bijna alle risico’s uitbannen? Stel je voor dat je voor ritten minder dan 5 kilometer de auto niet mag gebruiken, om risico’s te vermijden, dan vind je dat toch ook gek?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
Marco schreef:
Orchidee schreef:Ik weet niet tegen wie je het hebt maar ik bagatelliseer covid-19 niet!
Ik bedoel iets héél anders!
Nee, ik heb het niet tegen jou. Je bagatelliseert niet.

Ik reageerde vooral - maar niet uitsluitend - op "waarom doet toch iedereen alsof Covid voor bijna iedereen zeer ernstig is?", waarna een voorbeeld volgde waaruit het tegendeel zou blijken.

Trouwens: Niemand hier beweert dat Covid voor bijna iedereen zeer ernstig is.
Ik begrijp simpelweg niet waarom de overheid al die maatregelen etc in stand houd, heel erg ver gaan ze vind ik.

Drank is ook gevaarlijk, toch word het nog verkocht. Net zo als tabak en marihuana. Maar ook gokken is legaal. Auto ongelukken gebeuren er ook heel erg veel. Moeten we dan ook bijna alle risico’s uitbannen? Stel je voor dat je voor ritten minder dan 5 kilometer de auto niet mag gebruiken, om risico’s te vermijden, dan vind je dat toch ook gek?
Er worden echt heel veel maatregelen genomen om het aantal verkeersdoden laag te houden. Rijbewijs, maximumsnelheid, gebieden waar de auto niet mag komen etc. Mede daardoor zijn er in Nederland minder dan 1000 verkeersdoden per jaar. Corona is wel wat ernstiger, zeker als je alle maatregelen weg zou nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

De vergelijking met de gevaren van verkeer gaat natuurlijk wel heel erg mank. Verkeer doen we zelf, natuurlijk moet het dan gereguleerd worden. Ziekte en ouderdom overkomen ons. Dan is een goede zorg en een zekere preventie gerechtvaardigd. Maar niet ten koste van alles. En zeker niet met maatregelen die tweedeling en schijnzekerheid bewerkstelligen.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bourdon16 »

Bij ons zijn we sinds gisteren weer overgeschakeld op de 1,5 meter afstand in de kerk. Op dit moment zijn er heel veel besmettingen en zieken in ons dorp. Dit is de eerste golf dat het in ons dorp zo erg is.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Adje »

Bourdon16 schreef:Bij ons zijn we sinds gisteren weer overgeschakeld op de 1,5 meter afstand in de kerk. Op dit moment zijn er heel veel besmettingen en zieken in ons dorp. Dit is de eerste golf dat het in ons dorp zo erg is.
Ook onze kerkenraad heeft besloten om weer af te schalen. Hier zijn ook veel besmettingen en zieken.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Bij ons nog niets vernomen. Mag morgen zelfs twee keer naar de kerk (via kerktijd.nl).
Maar bij ons zijn de besmettingscijfers niet heel hoog en er zijn, volgens mij, veel leden gevaccineerd.
Ben wel benieuwd of het vanaf zondag bij ons afschalen is.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bruna »

Mistig schreef:Bij ons nog niets vernomen. Mag morgen zelfs twee keer naar de kerk (via kerktijd.nl).
Maar bij ons zijn de besmettingscijfers niet heel hoog en er zijn, volgens mij, veel leden gevaccineerd.
Ben wel benieuwd of het vanaf zondag bij ons afschalen is.
Hoeveel mensen zitten er ca dan in de kerk en hoeveel zitplaatsen zijn er?

Bij ons wordt nog steeds een bank ruimte gelaten.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Bij ons bijna 1,5 meter afstand.
In ieder geval 2 groepen zo'n 90 personen
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Bruna schreef:
Mistig schreef:Bij ons nog niets vernomen. Mag morgen zelfs twee keer naar de kerk (via kerktijd.nl).
Maar bij ons zijn de besmettingscijfers niet heel hoog en er zijn, volgens mij, veel leden gevaccineerd.
Ben wel benieuwd of het vanaf zondag bij ons afschalen is.
Hoeveel mensen zitten er ca dan in de kerk en hoeveel zitplaatsen zijn er?

Bij ons wordt nog steeds een bank ruimte gelaten.
Hoeveel weet ik echt niet. We hebben 1000 zitplaatsen. Ik schat zo rond de 500.
In het middenvak is er geen afstandsregel meer. Daar mag iedereen gewoon gaan zitten. In de praktijk zie je nog wel dat er voorzichtig ruimte wordt gehouden tussen gezinnen. In de rest van de kerk (zijvakken en galerij) is de 1,5 meter nog gehandhaafd. Dus bank ertussen en ook naast je behoorlijke ruimte.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Bij ons mogen nu 150 personen naar binnen excl kinderen. Wel wordt nog steeds afstand gehouden en steeds een bank ertussen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Er zijn (of waren) kerken die een aparte anderhalvemeterkerkdienst beleggen.
Dat is fijn voor de mensen die toch niet zo durfden.
Dan weet je zeker dat er binnen een straal van zo'n 2 meter, niemand is.
Tenzij je met iemand gaat kwebbelen, vóór de dienst.
:)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Hi, dan gaan wij juist niet
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Er wordt bij ons niet afgeschaald. Wel is er weer een dringend advies om een mondkapje te dragen bij het betreden en verlaten van het kerkgebouw.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:Er wordt bij ons niet afgeschaald. Wel is er weer een dringend advies om een mondkapje te dragen bij het betreden en verlaten van het kerkgebouw.
Op basis van welke gedachte?
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bruna »

GerefGemeente-lid schreef:Er wordt bij ons niet afgeschaald. Wel is er weer een dringend advies om een mondkapje te dragen bij het betreden en verlaten van het kerkgebouw.
Hoeveel mensen zijn er dan per dienst en hoeveel zitplaatsen?
Plaats reactie